SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ad blocks: verschuiving naar mobile

Donderdag 2 Juni 2016


419 miljoen mensen wereldwijd ofwel 22% van de 1,9 miljard smartphonegebruikers, gebruiken ad blockers op hun smartphone. Tussen januari 2015 en januari van dit jaar gaat het om een stijging van 90%. Bovendien is het meer dan twee keer zoveel als het aantal mensen dat ad blockers op hun desktop of laptop gebruikt. Dat blijkt uit een nieuw rapport van PageFair, een technologiebedrijf dat oplossingen op het vlak van ad blocking voorstelt aan uitgevers, en het mobile app intelligence bedrijf Priori Data. De meest gebruikte manier om online advertenties te omzeilen gebeurt via ad blocking browers (408 miljoen personen in maart 2016). China, India en Indonesië tellen in totaal voor 319 miljoen ad blocking browers terwijl Europa en Noord-Amerika slechts goed zijn voor 14 miljoen maandelijkse gebruikers. Het rapport volgt op een analyse van Juniper Research die op 11 mei werd gepubliceerd en die stelt dat het verlies voor uitgevers door ad blocking tegen 2020 28 miljard dollar per jaar zal bedragen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier