SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ad blocks: verschuiving naar mobile

Donderdag 2 Juni 2016


419 miljoen mensen wereldwijd ofwel 22% van de 1,9 miljard smartphonegebruikers, gebruiken ad blockers op hun smartphone. Tussen januari 2015 en januari van dit jaar gaat het om een stijging van 90%. Bovendien is het meer dan twee keer zoveel als het aantal mensen dat ad blockers op hun desktop of laptop gebruikt. Dat blijkt uit een nieuw rapport van PageFair, een technologiebedrijf dat oplossingen op het vlak van ad blocking voorstelt aan uitgevers, en het mobile app intelligence bedrijf Priori Data. De meest gebruikte manier om online advertenties te omzeilen gebeurt via ad blocking browers (408 miljoen personen in maart 2016). China, India en Indonesië tellen in totaal voor 319 miljoen ad blocking browers terwijl Europa en Noord-Amerika slechts goed zijn voor 14 miljoen maandelijkse gebruikers. Het rapport volgt op een analyse van Juniper Research die op 11 mei werd gepubliceerd en die stelt dat het verlies voor uitgevers door ad blocking tegen 2020 28 miljard dollar per jaar zal bedragen.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier