SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ad blocks: verschuiving naar mobile

Donderdag 2 Juni 2016


419 miljoen mensen wereldwijd ofwel 22% van de 1,9 miljard smartphonegebruikers, gebruiken ad blockers op hun smartphone. Tussen januari 2015 en januari van dit jaar gaat het om een stijging van 90%. Bovendien is het meer dan twee keer zoveel als het aantal mensen dat ad blockers op hun desktop of laptop gebruikt. Dat blijkt uit een nieuw rapport van PageFair, een technologiebedrijf dat oplossingen op het vlak van ad blocking voorstelt aan uitgevers, en het mobile app intelligence bedrijf Priori Data. De meest gebruikte manier om online advertenties te omzeilen gebeurt via ad blocking browers (408 miljoen personen in maart 2016). China, India en Indonesië tellen in totaal voor 319 miljoen ad blocking browers terwijl Europa en Noord-Amerika slechts goed zijn voor 14 miljoen maandelijkse gebruikers. Het rapport volgt op een analyse van Juniper Research die op 11 mei werd gepubliceerd en die stelt dat het verlies voor uitgevers door ad blocking tegen 2020 28 miljard dollar per jaar zal bedragen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Dankzij de oprichting van bpost Media kan Welcome Media zich concentreren op zijn rol als partner voor de bureaus"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier