SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ad blocks: verschuiving naar mobile

Donderdag 2 Juni 2016


419 miljoen mensen wereldwijd ofwel 22% van de 1,9 miljard smartphonegebruikers, gebruiken ad blockers op hun smartphone. Tussen januari 2015 en januari van dit jaar gaat het om een stijging van 90%. Bovendien is het meer dan twee keer zoveel als het aantal mensen dat ad blockers op hun desktop of laptop gebruikt. Dat blijkt uit een nieuw rapport van PageFair, een technologiebedrijf dat oplossingen op het vlak van ad blocking voorstelt aan uitgevers, en het mobile app intelligence bedrijf Priori Data. De meest gebruikte manier om online advertenties te omzeilen gebeurt via ad blocking browers (408 miljoen personen in maart 2016). China, India en Indonesië tellen in totaal voor 319 miljoen ad blocking browers terwijl Europa en Noord-Amerika slechts goed zijn voor 14 miljoen maandelijkse gebruikers. Het rapport volgt op een analyse van Juniper Research die op 11 mei werd gepubliceerd en die stelt dat het verlies voor uitgevers door ad blocking tegen 2020 28 miljard dollar per jaar zal bedragen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Karel Vinck (Publicis):

Karel Vinck (Publicis): "De vraag blijft steeds wie er het best in slaagt om een fundamentele oplossing voor de klant te vinden"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier