SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

CCB Awards: DDB Brussels, de comeback

Vrijdag 27 Mei 2016


CCB Awards: DDB Brussels, de comeback
Geen Grand Prix dit jaar op de CCB Awards, maar wel een Grand Prix for Good en dat is een première in de geschiedenis van Creative Belgium. Die bekroont de beste campagne voor een goede zaak en gaat naar ‘Audio Cartoons’, de campagne van Publicis voor Reporters zonder Grenzen, net na de aanslagen op Charlie Hebdo.
 
Uit de 733 ingeschreven campagnes selecteerden de twaalf juryleden van de CCB Awards 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze (vs 21 Gold, 34 Silver en 32 Bronze van 700 ingeschreven campagnes vorig jaar).
 
De gegeerde titel van Agency of the Year valt te beurt aan DDB Brussels. Drie jaar kostte het ECD Peter Ampe – sinds juni 2015 in het gezelschap van Odin Saillé – om de creatie van het bureau weer op te bouwen en opnieuw een plaats te geven op het creatieve voorplan. De vele nationale en internationale prijzen – waaronder een Grand Prix op Eurobest -  is deze award voor het Agency of the Year het ultieme bewijs.
 
DDB Brussels pakt twee Gold, acht Silver en vier Bronze. Op de tweede plaats vinden we het altijd even discrete Publicis Brussels dat vaak eindigt waar je het niet verwacht. Dit jaar veroveren de troepen van Tom Berth, Geert De Rocker en Naïm Baddich een Gold, zeven Silver en drie Bronze. En ze winnen natuurlijk de nieuwe Grand Prix for Good die echter niet meetelt voor de toekenning van de titel van het Agency of the Year.

De top vijf bestaat verder uit Famous, mortierbrigade en Happiness Brussels, gevolgd door Duval Guillaume, TBWA, BBDO Belgium, These Days en Air Brussels. 

Meer weten hier.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier