SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CCB Awards: DDB Brussels, de comeback

Vrijdag 27 Mei 2016


CCB Awards: DDB Brussels, de comeback
Geen Grand Prix dit jaar op de CCB Awards, maar wel een Grand Prix for Good en dat is een première in de geschiedenis van Creative Belgium. Die bekroont de beste campagne voor een goede zaak en gaat naar ‘Audio Cartoons’, de campagne van Publicis voor Reporters zonder Grenzen, net na de aanslagen op Charlie Hebdo.
 
Uit de 733 ingeschreven campagnes selecteerden de twaalf juryleden van de CCB Awards 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze (vs 21 Gold, 34 Silver en 32 Bronze van 700 ingeschreven campagnes vorig jaar).
 
De gegeerde titel van Agency of the Year valt te beurt aan DDB Brussels. Drie jaar kostte het ECD Peter Ampe – sinds juni 2015 in het gezelschap van Odin Saillé – om de creatie van het bureau weer op te bouwen en opnieuw een plaats te geven op het creatieve voorplan. De vele nationale en internationale prijzen – waaronder een Grand Prix op Eurobest -  is deze award voor het Agency of the Year het ultieme bewijs.
 
DDB Brussels pakt twee Gold, acht Silver en vier Bronze. Op de tweede plaats vinden we het altijd even discrete Publicis Brussels dat vaak eindigt waar je het niet verwacht. Dit jaar veroveren de troepen van Tom Berth, Geert De Rocker en Naïm Baddich een Gold, zeven Silver en drie Bronze. En ze winnen natuurlijk de nieuwe Grand Prix for Good die echter niet meetelt voor de toekenning van de titel van het Agency of the Year.

De top vijf bestaat verder uit Famous, mortierbrigade en Happiness Brussels, gevolgd door Duval Guillaume, TBWA, BBDO Belgium, These Days en Air Brussels. 

Meer weten hier.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier