SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CCB Awards: DDB Brussels, de comeback

Vrijdag 27 Mei 2016


CCB Awards: DDB Brussels, de comeback
Geen Grand Prix dit jaar op de CCB Awards, maar wel een Grand Prix for Good en dat is een première in de geschiedenis van Creative Belgium. Die bekroont de beste campagne voor een goede zaak en gaat naar ‘Audio Cartoons’, de campagne van Publicis voor Reporters zonder Grenzen, net na de aanslagen op Charlie Hebdo.
 
Uit de 733 ingeschreven campagnes selecteerden de twaalf juryleden van de CCB Awards 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze (vs 21 Gold, 34 Silver en 32 Bronze van 700 ingeschreven campagnes vorig jaar).
 
De gegeerde titel van Agency of the Year valt te beurt aan DDB Brussels. Drie jaar kostte het ECD Peter Ampe – sinds juni 2015 in het gezelschap van Odin Saillé – om de creatie van het bureau weer op te bouwen en opnieuw een plaats te geven op het creatieve voorplan. De vele nationale en internationale prijzen – waaronder een Grand Prix op Eurobest -  is deze award voor het Agency of the Year het ultieme bewijs.
 
DDB Brussels pakt twee Gold, acht Silver en vier Bronze. Op de tweede plaats vinden we het altijd even discrete Publicis Brussels dat vaak eindigt waar je het niet verwacht. Dit jaar veroveren de troepen van Tom Berth, Geert De Rocker en Naïm Baddich een Gold, zeven Silver en drie Bronze. En ze winnen natuurlijk de nieuwe Grand Prix for Good die echter niet meetelt voor de toekenning van de titel van het Agency of the Year.

De top vijf bestaat verder uit Famous, mortierbrigade en Happiness Brussels, gevolgd door Duval Guillaume, TBWA, BBDO Belgium, These Days en Air Brussels. 

Meer weten hier.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier