SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie

Donderdag 24 Oktober 2013


De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie
De Raad voor de Reclame vroeg de groep Deloitte naar een onderzoek dat als basis moet dienen om de economische impact van de reclamesector in België te bepalen. Om aan te tonen dat de sector waarde en dynamisme genereert, analyseerde het onderzoek de tewerkstelling, de omzet (en/of gross margin) en de fiscale bijdragen binnen de reclame-industrie. Volgens de cijfers vertegenwoordigt reclame 33.200 FTE (15.701 als we de marketingspecialisten aan adverteerderszijde en de logistiek niet meetellen). Ter vergelijking, telecom is goed voor 23.595 FTE. Anderzijds genereert reclame een omzet/gross margin van ongeveer 3,2 miljard euro (tegenover bijvoorbeeld 3.195.964K voor de legal & accountancy services). De fiscale bijdragen uit de reclame leveren een bedrag van 391.367.100 op. Met andere woorden, we kunnen gerust stellen dat de reclamesector een pijler is in onze economie die bijdraagt tot tewerkstelling (van hoog niveau, bovendien) en meerwaarde. De uitdaging voor de toekomst zal erin bestaan de positie van België te versterken op de internationale reclamemarkt. In een tweede fase zal de Raad voor de reclame samen met Deloitte analyseren in welke mate de reclame-industrie bijdraagt tot economische groei en innovatie.



ARCHIVE / ASSOCIATIONS

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier