SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie

Donderdag 24 Oktober 2013


De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie
De Raad voor de Reclame vroeg de groep Deloitte naar een onderzoek dat als basis moet dienen om de economische impact van de reclamesector in België te bepalen. Om aan te tonen dat de sector waarde en dynamisme genereert, analyseerde het onderzoek de tewerkstelling, de omzet (en/of gross margin) en de fiscale bijdragen binnen de reclame-industrie. Volgens de cijfers vertegenwoordigt reclame 33.200 FTE (15.701 als we de marketingspecialisten aan adverteerderszijde en de logistiek niet meetellen). Ter vergelijking, telecom is goed voor 23.595 FTE. Anderzijds genereert reclame een omzet/gross margin van ongeveer 3,2 miljard euro (tegenover bijvoorbeeld 3.195.964K voor de legal & accountancy services). De fiscale bijdragen uit de reclame leveren een bedrag van 391.367.100 op. Met andere woorden, we kunnen gerust stellen dat de reclamesector een pijler is in onze economie die bijdraagt tot tewerkstelling (van hoog niveau, bovendien) en meerwaarde. De uitdaging voor de toekomst zal erin bestaan de positie van België te versterken op de internationale reclamemarkt. In een tweede fase zal de Raad voor de reclame samen met Deloitte analyseren in welke mate de reclame-industrie bijdraagt tot economische groei en innovatie.



ARCHIVE / ASSOCIATIONS

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier