SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie

Donderdag 24 Oktober 2013


De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie
De Raad voor de Reclame vroeg de groep Deloitte naar een onderzoek dat als basis moet dienen om de economische impact van de reclamesector in België te bepalen. Om aan te tonen dat de sector waarde en dynamisme genereert, analyseerde het onderzoek de tewerkstelling, de omzet (en/of gross margin) en de fiscale bijdragen binnen de reclame-industrie. Volgens de cijfers vertegenwoordigt reclame 33.200 FTE (15.701 als we de marketingspecialisten aan adverteerderszijde en de logistiek niet meetellen). Ter vergelijking, telecom is goed voor 23.595 FTE. Anderzijds genereert reclame een omzet/gross margin van ongeveer 3,2 miljard euro (tegenover bijvoorbeeld 3.195.964K voor de legal & accountancy services). De fiscale bijdragen uit de reclame leveren een bedrag van 391.367.100 op. Met andere woorden, we kunnen gerust stellen dat de reclamesector een pijler is in onze economie die bijdraagt tot tewerkstelling (van hoog niveau, bovendien) en meerwaarde. De uitdaging voor de toekomst zal erin bestaan de positie van België te versterken op de internationale reclamemarkt. In een tweede fase zal de Raad voor de reclame samen met Deloitte analyseren in welke mate de reclame-industrie bijdraagt tot economische groei en innovatie.



ARCHIVE / ASSOCIATIONS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier