SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie

Donderdag 24 Oktober 2013


De Raad voor de reclame en Deloitte bepalen gewicht van de reclame-industrie
De Raad voor de Reclame vroeg de groep Deloitte naar een onderzoek dat als basis moet dienen om de economische impact van de reclamesector in België te bepalen. Om aan te tonen dat de sector waarde en dynamisme genereert, analyseerde het onderzoek de tewerkstelling, de omzet (en/of gross margin) en de fiscale bijdragen binnen de reclame-industrie. Volgens de cijfers vertegenwoordigt reclame 33.200 FTE (15.701 als we de marketingspecialisten aan adverteerderszijde en de logistiek niet meetellen). Ter vergelijking, telecom is goed voor 23.595 FTE. Anderzijds genereert reclame een omzet/gross margin van ongeveer 3,2 miljard euro (tegenover bijvoorbeeld 3.195.964K voor de legal & accountancy services). De fiscale bijdragen uit de reclame leveren een bedrag van 391.367.100 op. Met andere woorden, we kunnen gerust stellen dat de reclamesector een pijler is in onze economie die bijdraagt tot tewerkstelling (van hoog niveau, bovendien) en meerwaarde. De uitdaging voor de toekomst zal erin bestaan de positie van België te versterken op de internationale reclamemarkt. In een tweede fase zal de Raad voor de reclame samen met Deloitte analyseren in welke mate de reclame-industrie bijdraagt tot economische groei en innovatie.



ARCHIVE / ASSOCIATIONS

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier