SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CIM Radio (april-juni): iedereen wint, of toch bijna

Donderdag 22 Augustus 2013


Het CIM maakte de resultaten van de tweede Radiogolf van 2013 bekend (april-juni). Aan Franstalige zijde vechten de RTL-zenders nog steeds om de eerste plaats; deze keer pikt Bel RTL die in en klopt aldus Contact. De openbare omroep bevestigt zijn mooie marktaandeel van 33%. Bel RTL wint dus 1,1% bereikaandeel en klokt af op 16,8%, voor de radio met de dolfijn die 1,3% verliest en eindigt met 14,6%. Op drie verovert VivaCité 0,7 punt (goed voor 13,6%). De andere RTBF-zenders blijven stabiel: 8,3% voor Classic 21, 6,8% voor La Première en 2,5% voor Pure FM. Na de drie koplopers vinden we Nostalgie/NRJ. Eerstgenoemde stijgt tot 11,2%, terwijl de panter meer dan twee punten verovert (goed voor 8,6%). “Een score die we nooit gehaald hebben in twintig jaar tijd”, aldus NRJ, leader op de 12-34-jarigen. Onderaan de rangschikking zakt Sud Radio onder een percent en voor Twizz verandert er niets (0,4%). In Vlaanderen vallen er weinig veranderingen te melden. De top drie wordt nog steeds overheerst door Radio 2 (29,7%), terwijl Q-music (14%) en Studio Brussel (13,4%) licht vooruitgaan. Idem dito voor MMN (9,9%). Radio 1 (6,4%) ziet zijn vorige winst verdwijnen en eindigt op de zesde plaats, na JOEfm (7,3%) dat stabiel blijft. Samen – en als we Klara meetellen (2%) – haalt de VRT een marktaandeel van meer dan 61%.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson (Type A Communications)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson (Type A Communications)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier