SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CIM Radio (april-juni): iedereen wint, of toch bijna

Donderdag 22 Augustus 2013


Het CIM maakte de resultaten van de tweede Radiogolf van 2013 bekend (april-juni). Aan Franstalige zijde vechten de RTL-zenders nog steeds om de eerste plaats; deze keer pikt Bel RTL die in en klopt aldus Contact. De openbare omroep bevestigt zijn mooie marktaandeel van 33%. Bel RTL wint dus 1,1% bereikaandeel en klokt af op 16,8%, voor de radio met de dolfijn die 1,3% verliest en eindigt met 14,6%. Op drie verovert VivaCité 0,7 punt (goed voor 13,6%). De andere RTBF-zenders blijven stabiel: 8,3% voor Classic 21, 6,8% voor La Première en 2,5% voor Pure FM. Na de drie koplopers vinden we Nostalgie/NRJ. Eerstgenoemde stijgt tot 11,2%, terwijl de panter meer dan twee punten verovert (goed voor 8,6%). “Een score die we nooit gehaald hebben in twintig jaar tijd”, aldus NRJ, leader op de 12-34-jarigen. Onderaan de rangschikking zakt Sud Radio onder een percent en voor Twizz verandert er niets (0,4%). In Vlaanderen vallen er weinig veranderingen te melden. De top drie wordt nog steeds overheerst door Radio 2 (29,7%), terwijl Q-music (14%) en Studio Brussel (13,4%) licht vooruitgaan. Idem dito voor MMN (9,9%). Radio 1 (6,4%) ziet zijn vorige winst verdwijnen en eindigt op de zesde plaats, na JOEfm (7,3%) dat stabiel blijft. Samen – en als we Klara meetellen (2%) – haalt de VRT een marktaandeel van meer dan 61%.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier