SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CIM Radio (april-juni): iedereen wint, of toch bijna

Donderdag 22 Augustus 2013


Het CIM maakte de resultaten van de tweede Radiogolf van 2013 bekend (april-juni). Aan Franstalige zijde vechten de RTL-zenders nog steeds om de eerste plaats; deze keer pikt Bel RTL die in en klopt aldus Contact. De openbare omroep bevestigt zijn mooie marktaandeel van 33%. Bel RTL wint dus 1,1% bereikaandeel en klokt af op 16,8%, voor de radio met de dolfijn die 1,3% verliest en eindigt met 14,6%. Op drie verovert VivaCité 0,7 punt (goed voor 13,6%). De andere RTBF-zenders blijven stabiel: 8,3% voor Classic 21, 6,8% voor La Première en 2,5% voor Pure FM. Na de drie koplopers vinden we Nostalgie/NRJ. Eerstgenoemde stijgt tot 11,2%, terwijl de panter meer dan twee punten verovert (goed voor 8,6%). “Een score die we nooit gehaald hebben in twintig jaar tijd”, aldus NRJ, leader op de 12-34-jarigen. Onderaan de rangschikking zakt Sud Radio onder een percent en voor Twizz verandert er niets (0,4%). In Vlaanderen vallen er weinig veranderingen te melden. De top drie wordt nog steeds overheerst door Radio 2 (29,7%), terwijl Q-music (14%) en Studio Brussel (13,4%) licht vooruitgaan. Idem dito voor MMN (9,9%). Radio 1 (6,4%) ziet zijn vorige winst verdwijnen en eindigt op de zesde plaats, na JOEfm (7,3%) dat stabiel blijft. Samen – en als we Klara meetellen (2%) – haalt de VRT een marktaandeel van meer dan 61%.

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier