SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CIM Radio (april-juni): iedereen wint, of toch bijna

Donderdag 22 Augustus 2013


Het CIM maakte de resultaten van de tweede Radiogolf van 2013 bekend (april-juni). Aan Franstalige zijde vechten de RTL-zenders nog steeds om de eerste plaats; deze keer pikt Bel RTL die in en klopt aldus Contact. De openbare omroep bevestigt zijn mooie marktaandeel van 33%. Bel RTL wint dus 1,1% bereikaandeel en klokt af op 16,8%, voor de radio met de dolfijn die 1,3% verliest en eindigt met 14,6%. Op drie verovert VivaCité 0,7 punt (goed voor 13,6%). De andere RTBF-zenders blijven stabiel: 8,3% voor Classic 21, 6,8% voor La Première en 2,5% voor Pure FM. Na de drie koplopers vinden we Nostalgie/NRJ. Eerstgenoemde stijgt tot 11,2%, terwijl de panter meer dan twee punten verovert (goed voor 8,6%). “Een score die we nooit gehaald hebben in twintig jaar tijd”, aldus NRJ, leader op de 12-34-jarigen. Onderaan de rangschikking zakt Sud Radio onder een percent en voor Twizz verandert er niets (0,4%). In Vlaanderen vallen er weinig veranderingen te melden. De top drie wordt nog steeds overheerst door Radio 2 (29,7%), terwijl Q-music (14%) en Studio Brussel (13,4%) licht vooruitgaan. Idem dito voor MMN (9,9%). Radio 1 (6,4%) ziet zijn vorige winst verdwijnen en eindigt op de zesde plaats, na JOEfm (7,3%) dat stabiel blijft. Samen – en als we Klara meetellen (2%) – haalt de VRT een marktaandeel van meer dan 61%.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Karolien Vanhelden (THoM):

Karolien Vanhelden (THoM): "Het is niet meer mobile first, maar machine learning first."



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier