SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CIM Radio (april-juni): iedereen wint, of toch bijna

Donderdag 22 Augustus 2013


Het CIM maakte de resultaten van de tweede Radiogolf van 2013 bekend (april-juni). Aan Franstalige zijde vechten de RTL-zenders nog steeds om de eerste plaats; deze keer pikt Bel RTL die in en klopt aldus Contact. De openbare omroep bevestigt zijn mooie marktaandeel van 33%. Bel RTL wint dus 1,1% bereikaandeel en klokt af op 16,8%, voor de radio met de dolfijn die 1,3% verliest en eindigt met 14,6%. Op drie verovert VivaCité 0,7 punt (goed voor 13,6%). De andere RTBF-zenders blijven stabiel: 8,3% voor Classic 21, 6,8% voor La Première en 2,5% voor Pure FM. Na de drie koplopers vinden we Nostalgie/NRJ. Eerstgenoemde stijgt tot 11,2%, terwijl de panter meer dan twee punten verovert (goed voor 8,6%). “Een score die we nooit gehaald hebben in twintig jaar tijd”, aldus NRJ, leader op de 12-34-jarigen. Onderaan de rangschikking zakt Sud Radio onder een percent en voor Twizz verandert er niets (0,4%). In Vlaanderen vallen er weinig veranderingen te melden. De top drie wordt nog steeds overheerst door Radio 2 (29,7%), terwijl Q-music (14%) en Studio Brussel (13,4%) licht vooruitgaan. Idem dito voor MMN (9,9%). Radio 1 (6,4%) ziet zijn vorige winst verdwijnen en eindigt op de zesde plaats, na JOEfm (7,3%) dat stabiel blijft. Samen – en als we Klara meetellen (2%) – haalt de VRT een marktaandeel van meer dan 61%.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier