SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Fred Colantonio over de Houding van Helden, powered by UBA Academy

Donderdag 10 Maart 2016


Fred Colantonio over de Houding van Helden, powered by UBA Academy
“De held is diegene die de hoofdrol speelt in een verhaal”, aldus Fred Colantino, consultant en auteur van een trilogie rond de Houding van Helden (verschenen in het Frans onder de titel ‘L’Attitude des Héros’). Het thema ligt hem dan ook na aan het hart en zal ongetwijfeld ook aan bod komen in de masterclass die hij op 24 april presenteert aan de UBA Academy.
 
“We zijn allemaal kandidaat om die plaats in te nemen”, vertelt Fred Colantonio in het interview dat hij ons toekent. “Niemand zal onze business, onze carrière of zelfs ons leven in onze plaats tot een succes maken. ‘L’Attitude des Héros’ berust op het sociologische onderzoek van de persoonlijkheid en het parcours van beroemde ondernemers zoals Steve Jobs, Richard Branson, Oprah Winfrey, maar ook mensen als Paulo Coelho, Ingvar Kamprad, James Dyson… Door hun gemeenschappelijke kenmerken te identificeren en uit te diepen bied ik kaderleden, bedrijfsleiders en ondernemers concrete hefbomen om vooruit te gaan, transformatie te verwezenlijken en te vernieuwen, zowel op individueel als op collectief niveau.”
 
“Om een succesvol en zinvol traject te verkrijgen, moeten we de valstrikken vermijden die ons verhinderen om in actie te komen en vervolgens de juiste strategie om te handelen volgen. Onze hersenen produceren tussen 45.000 en 55.000 gedachten per dag. Die zijn niet allemaal optimistisch of positief. De identificatie van de voorwendsels die we al dan niet opzettelijk aanhalen om ons gebrek aan prestatie, impact of actie te rechtvaardigen, vormt een voorbereidende etappe om onze energie in een winnende houding te steken. Met die aspecten voor ogen kunnen we streven naar het ons eigen maken van strategieën die ons verder zullen brengen dan wat we mogelijk achtten. De belangrijkste troeven om te slagen kunnen gegroepeerd worden in vijf houdingen, vijf benaderingen. Een: je moet je juist weten te omringen. Twee: je moet in het heden leven en dat wat je kunt doen om te leren en vooruit te gaan niet uitstellen tot later. Je moet blijkgeven van nieuwsgierigheid, imperfectie cultiveren en op koers blijven.”
 
“Om je die principes toe te eigenen, volstaat het mensen op wie je zou willen lijken te observeren, contact op te nemen met de voorbeelden uit je omgeving en hun vragen te stellen. Dat is de voorbereidende fase om tot actie over te gaan. En dan is het tijd om te handelen. Er kan niets gebeuren als we blijven nadenken. Zorg voor een minimum aan inspiratie en inzichten, test en experimenteer. Vervolgens meet je, analyseer je om te begrijpen en te integreren. Het idee bestaat erin te zien vanwaar je vertrekt, welke richting je uitgaat en te zien welke vooruitgang je boekt. En dan herbegin je. In lusvorm en mits bijstelling waar nodig, zo snel mogelijk. De confrontatie met de praktijk biedt ons de kans om vooruitgang te boeken.”
 
“In het algemeen is de sector vol evoluties en schijnbare paradoxen. We hebben de geïndividualiseerde marketing getest in het kader van de trend naar massacommunicatie, we hebben geëxperimenteerd met ‘glocal’ om globaal en lokaal te laten convergeren, en vandaag zitten we bij de beleving en de emotie in een beangstigende en ontmenselijkte geopolitieke context. Martin Luther King zei: “De wetenschap is geëvolueerd tot op een punt waarop we nu doelgerichte raketten en mensen op de dool hebben.” In onze sector bestaat het gevaar erin ons te verliezen in vage vooruitzichten. Complexiteit te zoeken daar waar eenvoud sober en efficiënt is, meer van hetzelfde te willen in plaats van te zoeken naar innovatie en differentiatie. De instant ratrace heeft het gefundeerde belang verdrongen: door steeds de eerste te willen zijn, hebben heel wat spelers hun pertinentie verloren.”
 
Meer info: fredcolantonio.be en lattitudedesheros.com



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier