SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

ROPO, wablief?

Donderdag 10 Oktober 2013


Uit de laatste Marketing Survey van THOM blijkt dat ROPO een van de buzzwords van het jaar wordt. Maar wat dekt de lading van dit acroniem – dat staat voor Research Online Purchase Offline – precies? Het verwijst naar aankopen waarmee een begin gemaakt wordt op het internet en die uiteindelijk beklonken worden in een ‘reële’ winkel. Als we de groep FullSIX mogelijk geloven op basis van diens permanente monitoring van de gekruiste feeds tussen digital en reële winkels (25.000 consumenten en 44 ketens werden van september tot december 2012 bestudeerd in Frankrijk), ligt het digitale bereik van ketens heel erg dichtbij het bereik van fysieke verkooppunten. Volgens de tool is ‘cross chanel’ bezoek uitgegroeid tot de regel: 49% van de consumenten bezoekt winkels zowel op hun fysieke verkooppunt als via de website (waarbij 32% enkel de reële winkels bezoekt en 19% enkel de sites). Toch gebeuren de aankopen nog altijd voornamelijk in de winkel. 32% van de consumenten gebruikt de reële winkel om een product te kiezen en te kopen. Bijna de helft van de bezoekers aan de site van een keten kopen uiteindelijk bij de vertegenwoordigde keten. In negen van de tien gevallen gebeuren de aankopen in een reële winkel. De vaststelling geldt net zo goed voor de vrouwen als voor de mannen. Samenvattend: sites zetten aan tot aankopen en een groot aantal internetbezoeken loopt uit op aankopen in de winkel. Sterker nog: volgens de cijfers van FullSIX is het zelfs zo dat hoe meer de site de bezoekers doorstuurt naar de winkel, hoe hoger het conversiepercentage van de bezoekers. Nu snappen we dus waarom dat ROPO-concept – dat digitale strategieën en POS combineert – geldt als de grote challenge voor marketeers. Des te meer omdat het ROPO-effect consumentengedrag vertaalt en dat het een impact heeft op de marges. Diverse enquêtes tonen immers aan dat consumenten die vooraf opzoekingen gedaan hebben op het internet bereid zijn om een artikel in een winkel duurder te betalen, omdat ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.



ARCHIVE / BRANDS - ACTIVATION

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier