SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Media 2015: De top 10 van de meest gelezen nieuws op mm.be

Donderdag 31 December 2015


Media 2015: De top 10 van de meest gelezen nieuws op mm.be
Als we de media-actualiteit van het afgelopen jaar beoordelen aan de hand van de meest gelezen berichten op mm.be, is het ongetwijfeld het debat dat Medialaan in juni ontketende rond de afschaffing van de bureaucommissie dat het vaakst de aandacht trok. Nog een belangrijk onderwerp waren de adblockers, met onder andere (maar niet alleen) het bericht over de beroemde ‘mea culpa’ van het Amerikaanse IAB. Ook de convergentie tussen audiovisual en mobile drukte een stempel, met de aankondiging van de overname van Base door Telenet in april, en recenter die van Mobile Vikings door Medialaan

Op vijf vinden we de overname van Roularta Frankrijk, voor die van de magazines Humo, Story, TeVe-Blad en Vitaya van Sanoma door De Persgroep. Daarna volgt Medialaan dat beslist vaak aan bod kwam in deze ranking, met de aangekondigde commercialisering van de Disney-zenders. 

Verder waren ook de volgende posts erg populair: ‘I hate TV’, de speech van Thierry Tacheny tijdens het BVAM-seminarie in oktober en de inleidende beschouwingen van Bernard Cools bij de laatste Persbereikstudie van het CIM. Vermelden we nog even de belangstelling waarop 'de zestien buzzwords voor 2016’ die samengesteld werden door Space en de redactie van MM konden rekenen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier