SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Media 2015: De top 10 van de meest gelezen nieuws op mm.be

Donderdag 31 December 2015


Media 2015: De top 10 van de meest gelezen nieuws op mm.be
Als we de media-actualiteit van het afgelopen jaar beoordelen aan de hand van de meest gelezen berichten op mm.be, is het ongetwijfeld het debat dat Medialaan in juni ontketende rond de afschaffing van de bureaucommissie dat het vaakst de aandacht trok. Nog een belangrijk onderwerp waren de adblockers, met onder andere (maar niet alleen) het bericht over de beroemde ‘mea culpa’ van het Amerikaanse IAB. Ook de convergentie tussen audiovisual en mobile drukte een stempel, met de aankondiging van de overname van Base door Telenet in april, en recenter die van Mobile Vikings door Medialaan

Op vijf vinden we de overname van Roularta Frankrijk, voor die van de magazines Humo, Story, TeVe-Blad en Vitaya van Sanoma door De Persgroep. Daarna volgt Medialaan dat beslist vaak aan bod kwam in deze ranking, met de aangekondigde commercialisering van de Disney-zenders. 

Verder waren ook de volgende posts erg populair: ‘I hate TV’, de speech van Thierry Tacheny tijdens het BVAM-seminarie in oktober en de inleidende beschouwingen van Bernard Cools bij de laatste Persbereikstudie van het CIM. Vermelden we nog even de belangstelling waarop 'de zestien buzzwords voor 2016’ die samengesteld werden door Space en de redactie van MM konden rekenen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier