SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Media 2015: De top 10 van de meest gelezen nieuws op mm.be

Donderdag 31 December 2015


Media 2015: De top 10 van de meest gelezen nieuws op mm.be
Als we de media-actualiteit van het afgelopen jaar beoordelen aan de hand van de meest gelezen berichten op mm.be, is het ongetwijfeld het debat dat Medialaan in juni ontketende rond de afschaffing van de bureaucommissie dat het vaakst de aandacht trok. Nog een belangrijk onderwerp waren de adblockers, met onder andere (maar niet alleen) het bericht over de beroemde ‘mea culpa’ van het Amerikaanse IAB. Ook de convergentie tussen audiovisual en mobile drukte een stempel, met de aankondiging van de overname van Base door Telenet in april, en recenter die van Mobile Vikings door Medialaan

Op vijf vinden we de overname van Roularta Frankrijk, voor die van de magazines Humo, Story, TeVe-Blad en Vitaya van Sanoma door De Persgroep. Daarna volgt Medialaan dat beslist vaak aan bod kwam in deze ranking, met de aangekondigde commercialisering van de Disney-zenders. 

Verder waren ook de volgende posts erg populair: ‘I hate TV’, de speech van Thierry Tacheny tijdens het BVAM-seminarie in oktober en de inleidende beschouwingen van Bernard Cools bij de laatste Persbereikstudie van het CIM. Vermelden we nog even de belangstelling waarop 'de zestien buzzwords voor 2016’ die samengesteld werden door Space en de redactie van MM konden rekenen.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier