SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Katrien Bottez (Famous): "De efficiëntie van een OOH-campagne is vooral het resultaat van haar creativiteit"

Donderdag 17 December 2015


Katrien Bottez (Famous):
De namen van de eerste OOH Kings, georganiseerd door Clear Channel en JCDecaux, worden op 28 januari bekendgemaakt op de Merit Awards Night en bekronen de Kings of Creativity. De namen van de winnaars in Planning en Efficiency volgen op 14 april tijdens de OOH Summit. Voor het eerste luik zullen Koenraad Lefever (Duval Guillaume) en Katrien Bottez de deliberaties voorzitten. We gingen aankloppen bij de ECD van Famous om het over haar jury te hebben.
 
Hoe ga je deze jury aanpakken en waarop ga je letten om je palmares op te stellen? Met andere woorden welke selectiecriteria ga je hanteren?

Katrien Bottez: Welke categorie je ook beoordeelt, je beoordeelt altijd voor een groot deel mee de vraag of dit idee gewerkt zou hebben voor degenen voor wie het bedoeld was. OOH richt zich naar een heel breed publiek dat bovendien elke dag ongelooflijk veel beelden te verwerken krijgt. Mensen gaan zich echt geen half uur inspannen om een affiche of een billboard te doorgronden. De vraag die ik me stel is: als iemand buiten deze jurykamer dit voor de eerste keer ziet, zou het hen iets doen? Zouden ze het begrijpen, zou het hen intrigeren, zou het hun aandacht vasthouden?  Ik mag mij met mijn jury volledig concentreren op de creatieve kwaliteit. En ‘creatieve kwaliteit’ van een OOH-campagne, dat kan een zeer goed uitgevoerde ‘klassieke ‘ affiche zijn. Maar ik hoop natuurlijk dat we ook voorbeelden gaan zien van slimme en vernieuwende manieren om met dit medium om te gaan.
 
Hoe kijk je als CD/creatief aan tegen OOH-media? Zijn ze een goede manier om creativiteit tot uiting te brengen? En wat zijn de voornaamste troeven?

Ik heb outdoor altijd een fascinerend medium gevonden. Je boodschap moet simpel genoeg zijn om het snel begrijpelijk te maken en tegelijk ook entertainend genoeg om de aandacht te krijgen. Met alle technologische mogelijkheden die erbij zijn gekomen, zijn er tegelijk ook heel veel mogelijkheden bijgekomen om met je publiek in interactie te gaan. Outdoor affichage mag dan wel niet skippable zijn, het kan wel totaal genegeerd of niet onthouden worden. Hoe efficiënt een OOH-campagne is, is meestal het resultaat van hoe creatief ze is.
 
Wat is voor jou een goede OOH-campagne?

Een goede OOH campagne trekt binnen de eerste seconden je aandacht. De beste voorbeelden linken een heldere boodschap op een relevante manier aan het merk. De allerbeste voorbeelden doen dat ook nog eens op een originele manier en zijn zeer goed uitgevoerd.

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier