SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Katrien Bottez (Famous): "De efficiëntie van een OOH-campagne is vooral het resultaat van haar creativiteit"

Donderdag 17 December 2015


Katrien Bottez (Famous):
De namen van de eerste OOH Kings, georganiseerd door Clear Channel en JCDecaux, worden op 28 januari bekendgemaakt op de Merit Awards Night en bekronen de Kings of Creativity. De namen van de winnaars in Planning en Efficiency volgen op 14 april tijdens de OOH Summit. Voor het eerste luik zullen Koenraad Lefever (Duval Guillaume) en Katrien Bottez de deliberaties voorzitten. We gingen aankloppen bij de ECD van Famous om het over haar jury te hebben.
 
Hoe ga je deze jury aanpakken en waarop ga je letten om je palmares op te stellen? Met andere woorden welke selectiecriteria ga je hanteren?

Katrien Bottez: Welke categorie je ook beoordeelt, je beoordeelt altijd voor een groot deel mee de vraag of dit idee gewerkt zou hebben voor degenen voor wie het bedoeld was. OOH richt zich naar een heel breed publiek dat bovendien elke dag ongelooflijk veel beelden te verwerken krijgt. Mensen gaan zich echt geen half uur inspannen om een affiche of een billboard te doorgronden. De vraag die ik me stel is: als iemand buiten deze jurykamer dit voor de eerste keer ziet, zou het hen iets doen? Zouden ze het begrijpen, zou het hen intrigeren, zou het hun aandacht vasthouden?  Ik mag mij met mijn jury volledig concentreren op de creatieve kwaliteit. En ‘creatieve kwaliteit’ van een OOH-campagne, dat kan een zeer goed uitgevoerde ‘klassieke ‘ affiche zijn. Maar ik hoop natuurlijk dat we ook voorbeelden gaan zien van slimme en vernieuwende manieren om met dit medium om te gaan.
 
Hoe kijk je als CD/creatief aan tegen OOH-media? Zijn ze een goede manier om creativiteit tot uiting te brengen? En wat zijn de voornaamste troeven?

Ik heb outdoor altijd een fascinerend medium gevonden. Je boodschap moet simpel genoeg zijn om het snel begrijpelijk te maken en tegelijk ook entertainend genoeg om de aandacht te krijgen. Met alle technologische mogelijkheden die erbij zijn gekomen, zijn er tegelijk ook heel veel mogelijkheden bijgekomen om met je publiek in interactie te gaan. Outdoor affichage mag dan wel niet skippable zijn, het kan wel totaal genegeerd of niet onthouden worden. Hoe efficiënt een OOH-campagne is, is meestal het resultaat van hoe creatief ze is.
 
Wat is voor jou een goede OOH-campagne?

Een goede OOH campagne trekt binnen de eerste seconden je aandacht. De beste voorbeelden linken een heldere boodschap op een relevante manier aan het merk. De allerbeste voorbeelden doen dat ook nog eens op een originele manier en zijn zeer goed uitgevoerd.



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier