SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Michel Dupont (PlugPlay Content): "België is een complex land"

Vrijdag 23 Oktober 2015


Michel Dupont (PlugPlay Content):
Hij heeft al heel wat watertjes in de media doorzwommen, Michel Dupont (ex-Full Page, VMMa, Carat, Viacom en tot december 2014 voorzitter van de Jupiler Pro League) en kent het Belgische medialandschap dan ook als zijn broekzak. Dat leidde negen maanden geleden tot het ontstaan van zijn nieuwe project dat PlugPlayContent werd gedoopt. Samen met medeoprichters Emilie Anthonis en Gregory Struyf positioneert hij zijn kersverse bedrijfje als een one-stop-shop voor content partners. Omdat we nieuwsgierig waren naar wat voor lading de term dekt, gingen we hem opzoeken in het hoofdkwartier in Mechelen.

Hoe is PlugPlay Content ontstaan?

Als ex-Viacom werknemers stelden we alle drie vast dat het voor internationale bedrijven allesbehalve makkelijk is hun weg te vinden doorheen de complexiteit van de Belgische media en content markt: er zijn bijvoorbeeld drie landstalen en drie verschillende wettelijke kaders. Als je van buitenuit zo’n structuur wilt implementeren, komen daar torenhoge kosten aan te pas voor een kleine maar weliswaar strategisch belangrijke markt. Mijn partners en ik beschikken we over meer dan vijftig jaar ervaring in diverse aanverwante segmenten, gaande van media over onderhandelingen en lobbying tot financieel management en strategie. Samen hebben we alle expertise in huis om buitenlandse content spelers wegwijs te maken. We verlenen advies op maat in verschillende sub-domeinen zoals strategie, distributiedeals, marketing, sales, corporate, financiën, enzovoort. In feite is onze knowhow gestructureerd rond drie functies.

Welke zijn dat dan?

De eerste laag betreft de vertegenwoordiging voor media & content clients. Via PlugPlay Content kunnen mediaspelers en content platformen op onze markt aanwezig zijn en beschikken over de nodige expertise zonder een logge structuur te moeten uitrollen. Met het oorspronkelijk Nederlandse onafhankelijke muziekvideoplatform Xite hebben we bijvoorbeeld een partnership gesloten om hun activiteit in België en Frankrijk verder gestalte te geven: we staan hen bij met advies en verzorgen hun representatie. We geloven rotsvast in dat platform. Xite beschikt immers over alle VOD en SVOD-rechten voor alle bestaande videoclips. Daarmee kun je een soort van ‘video-Spotify’ dienst uitwerken en je zender zelf samenstellen in een pseudo-lineaire ervaring, waarbij er aan de hand van chat een live gevoel wordt gecreëerd.

Tweede pijler van jullie activiteiten is het aanbieden van competentie en de opvolging van de laatste technologische evoluties. Kun je een voorbeeld geven?

Omdat data management een essentieel onderdeel is van de huidige marketing, zijn we bijvoorbeeld sales agent voor de technologie van NG Data en Sentiance. Beide bedrijven bieden oplossingen die het mogelijk maken om data te verrijken en consumer insights te genereren, wat aansluit bij onze adviserende rol inzake marketing en sales strategieën.

De derde in jullie aanbod betreft de ondersteuning van business development, gaande van de voorbereidende tot en met de groeifase met al wat daar tussenin ligt. Zo doen jullie onder andere aan scouting.  

Dat klopt ja. Zo hebben we bijvoorbeeld voor de nieuwe sportzenders Eleven en Eleven Sports de hele opstartfase voorbereid en begeleid. Nu zijn we bezig om voor hen het hele sales apparaat in te voeren en een regie te zoeken.

Wat onderscheidt jullie van de rest?

We werken mee als partners in plaats van facturen te sturen. Onze remuneratie combineert verschillende modellen al naargelang het geval: per dag, per opdracht, no cure no pay,… het kan allemaal. Maar wat vooral belangrijk is: we werken met een lichte structuur van de juiste freelancers op ad hoc basis. En content is de basis van alles. Als we zelf niet geloven in de coherentie ervan, beginnen we er niet aan.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier