SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Kris Muylaert (Grey Benelux) over de comeback van zijn bureau

Vrijdag 2 Oktober 2015


Kris Muylaert (Grey Benelux) over de comeback van zijn bureau
Grey toonde zich al enkele jaren heel discreet en leek zelfs van de kaart verdwenen, maar nu is het bureau terug op de Benelux-reclamescène. Dat mag onder andere blijken uit het werk voor Volvo, een budget dat eind 2013 gewonnen werd door Grey Londen, maar waarbij de lokale bureaus van het netwerk sterk betrokken zijn. Ook de uitstekende ‘Kamazoutra’ voor Informazout getuigt van de comeback. Tijd voor een gesprek met Kris Muylaert, head of strategy van Grey Benelux.
 
Vanwaar deze lange stilte?
Gewoon omdat de opbouw en de organisatie van deze Benelux-oplossing tijd in beslag genomen heeft. Het begon allemaal in 2011, toen WPP besloot om Grey Brussel en Grey Amsterdam te groeperen tot een enkel bureau, met een enkele P&L. In 2013 nam de nieuwe structuur Possible Amsterdam over, een digitaal bureau van het netwerk, om zo GreyPossible te vormen. Enkele maanden later nam GreyPossible Media Republic over. Dat is gespecialiseerd in digitale activering en de ontwikkeling van online platformen. Tot slot werd in januari afgestapt van het merk Possible, maar de digitale knowhow bleef behouden en is nu een volwaardig onderdeel van het bureau dat nu gewoon Grey Benelux heet. We hangen in fine af van Grey Londen dat de lead heeft voor de EMEA-regio.
 
Hoe ziet het management eruit?
We zijn met zes. Onze CEO is de Nederlander Doeke de Steur die Media Republic leidde voor hij business director van GreyPossible werd. Dan heb je de executive creative directors, Lionell Schuring en Frank Van Rooijen, ook allebei Nederlanders. Voor hij bij Grey kwam werken, was eerstgenoemde CD bij Being There en daarvoor ECD bij Y&R Amsterdam. Frank van zijn kant werkte onder andere in Zuid-Afrika, waar hij mee Ogilvy Johannesburg oprichtte. Na zijn terugkeer naar Nederland leidde hij ook de creatie van Sid Lee. Twee zwaargewichten dus. Verder omvat het management nog een technical director in de persoon van Oscar Winkelaar die ook van Media Republic komt. Tot slot zijn er twee heads of strategy: Miriam Van Sijmonsbergen die haar sporen verdiende bij OMD The Netherlands en Y&R Amsterdam, en ikzelf…
 
Wat voor expertise is er te vinden bij Grey Benelux?
Grey Benelux telt een dertigtal werknemers, van wie een twaalftal in Brussel werkt. Acht van hen houden zich bezig met creatie (creative concept en idea development), vier designers, drie digital developers, zes brand managers en vier project managers. De back office is in handen van vijf personen.
 
Wat is het handelsmerk van Grey Benelux?
Onze ambitie is merken helpen om hun business challenges op te lossen. Dat gaat vandaag niet meer met enkel een campagne. Om zich te onderscheiden moet een merk nu tonen hoe het de problemen van deze wereld wil aanpakken. Consumenten nemen geen genoegen meer met oppervlakkige beloften. Ze willen voelen dat het merk wil bijdragen tot een echte oplossing die de manier waarop ze leven zal veranderen. Het is een hele uitdaging voor een merk, maar we willen ertoe bijdragen door voor haar ons strategisch en creatief talent te activeren. Zo organiseren we steeds meer workshops waarin we samen proberen te vernieuwen om een idee te vinden dat de interactie tussen de consument enerzijds en een merk met zijn producten anderzijds kan veranderen. Vaak bevinden deze oplossingen zich buiten het klassieke domein van de communicatie. Om dat te kunnen waarmaken hebben we onze drie pijlers Brand Expertise, Digital Knowhow en Human Interaction gegroepeerd. Iedereen werkt samen, er zijn geen departementen. In dezelfde geest willen en bevorderen we rechtstreekse contacten met de klanten. Dat kan dankzij ons vrij beperkte team. Hier heb je geen eindeloos heen- en weer verkeer met de klanten. We geven hun meteen de juiste personen naargelang hun noden en verwachtingen.
 
Wie zijn jullie belangrijkste klanten?
Ze zijn allemaal belangrijk. Te beginnen met Volvo, waarvoor Grey Londen in 2013 de creatieve lead won, en voor wie we nogal wat dingen op lokaal niveau creëren. We beheren ook het communicatiebudget van Skoda. Verder zijn we ook erg actief voor Poweo, een Franse energieleverancier die al in Wallonië werkt. Hij heeft ons gekozen om het merk te ontwikkelen in België. Dan is er Informazout voor wie we ons kunnen uitleven met de ‘Kamazoutra’. Daarvoor volgt binnenkort een nieuwe radiogolf. Tot slot zijn er nog TEC, Axe, Nationale Nederlanden, Eurojackpot, Miele, en nog veel meer.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier