SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Bernard Cools: "De gegevens uit de CIM Persstudie zouden wel eens relatief lang gebruikt kunnen worden."

Dinsdag 15 September 2015


Bernard Cools:
In zijn traditionele voorwoord bij de Pers- en Bioscoopstudie van het CIM die op 15 september verscheen (en waarop we volgende week terugkomen), herinnert Bernard Cools die de Technische Commissie Pers voorzit, eraan dat deze nieuwe levering een driejarig contract met TNS afsluit. Dat stond in het teken van de zogenaamd ‘hybride’ meting (waarbij de digitale edities en apps ook tot de CIM-package behoren) en werd bepaald door een verdubbeling van de publicatiefrequentie: een keer in maart en een keer in september. “Die gewoonte zal niet blijven duren”, aldus Bernard Cools die ons eraan herinnert dat nog niet beslist is over de toekomst van de persbereikmeting. “Het impliceert dat de gegevens die nu verschijnen wel eens voor een relatief lange periode gebruikt zouden kunnen worden. In dit stadium is er nog geen officieel lastenboek voor de meting van de lezersaantallen (papier en digital). De volgende versie van de studie is op dit moment nog niet meer dan een scenario. Zolang dat niet definitief is, blijven de gegevens uit het CIM-onderzoek van 2014-2015 van kracht. Voor sommigen zal dat een zeer lange periode lijken, terwijl anderen dat net aangenaam zullen vinden.”



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier