SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Bernard Cools: "De gegevens uit de CIM Persstudie zouden wel eens relatief lang gebruikt kunnen worden."

Dinsdag 15 September 2015


Bernard Cools:
In zijn traditionele voorwoord bij de Pers- en Bioscoopstudie van het CIM die op 15 september verscheen (en waarop we volgende week terugkomen), herinnert Bernard Cools die de Technische Commissie Pers voorzit, eraan dat deze nieuwe levering een driejarig contract met TNS afsluit. Dat stond in het teken van de zogenaamd ‘hybride’ meting (waarbij de digitale edities en apps ook tot de CIM-package behoren) en werd bepaald door een verdubbeling van de publicatiefrequentie: een keer in maart en een keer in september. “Die gewoonte zal niet blijven duren”, aldus Bernard Cools die ons eraan herinnert dat nog niet beslist is over de toekomst van de persbereikmeting. “Het impliceert dat de gegevens die nu verschijnen wel eens voor een relatief lange periode gebruikt zouden kunnen worden. In dit stadium is er nog geen officieel lastenboek voor de meting van de lezersaantallen (papier en digital). De volgende versie van de studie is op dit moment nog niet meer dan een scenario. Zolang dat niet definitief is, blijven de gegevens uit het CIM-onderzoek van 2014-2015 van kracht. Voor sommigen zal dat een zeer lange periode lijken, terwijl anderen dat net aangenaam zullen vinden.”



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus