SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

TV-productie: Stéphane Courbit versterkt met Banijay en Zodiak

Maandag 27 Juli 2015


De concentratie binnen de sector van de tv-productie zit in een stroomversnelling. Laatste voorbeeld is de nakende fusie van het Italiaanse Zodiak Media en het Franse Banijay die versmelten tot een internationale groep, goed voor een omzet van een miljard dollar en de derde plaats op de Europese markt, na Endemol-Shine en Fremantle. De nieuwe groep komt onder leiding te staan van Stéphane Courbit, de baas van Banijay. Beide bedrijven die ongeveer even groot zijn en in 2007-2008 ontstonden uit de groepering van een aantal kleine productiemaatschappijen, zijn complementair. Ze zullen aanwezig zijn op achttien markten, met een aanbod dat zowel streaming (games, magazines, talkshows) als fictie en reality tv omvat.
 
Zodiak Media, dat in handen is van de Italiaan De Agostini (die ook 17,1% van Banijay bezit), maakt onder andere programma’s als Fort Boyard en Koh-Lanta. In ons land is het bedrijf actief via Zodiak Belgium (ex-Kanakna). Naast De Agostini zijn de aandeelhouders Stéphane Courbit (48,7%), Bernard Arnault (17,1%) en de familie Agnelli (17,1%). Banijay dat in Frankrijk marktleider is, groepeert Air Productions, het productiehuis van Nagui, en H2O, dat van Cyril Hanouna.



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier