SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

TV-productie: Stéphane Courbit versterkt met Banijay en Zodiak

Maandag 27 Juli 2015


De concentratie binnen de sector van de tv-productie zit in een stroomversnelling. Laatste voorbeeld is de nakende fusie van het Italiaanse Zodiak Media en het Franse Banijay die versmelten tot een internationale groep, goed voor een omzet van een miljard dollar en de derde plaats op de Europese markt, na Endemol-Shine en Fremantle. De nieuwe groep komt onder leiding te staan van Stéphane Courbit, de baas van Banijay. Beide bedrijven die ongeveer even groot zijn en in 2007-2008 ontstonden uit de groepering van een aantal kleine productiemaatschappijen, zijn complementair. Ze zullen aanwezig zijn op achttien markten, met een aanbod dat zowel streaming (games, magazines, talkshows) als fictie en reality tv omvat.
 
Zodiak Media, dat in handen is van de Italiaan De Agostini (die ook 17,1% van Banijay bezit), maakt onder andere programma’s als Fort Boyard en Koh-Lanta. In ons land is het bedrijf actief via Zodiak Belgium (ex-Kanakna). Naast De Agostini zijn de aandeelhouders Stéphane Courbit (48,7%), Bernard Arnault (17,1%) en de familie Agnelli (17,1%). Banijay dat in Frankrijk marktleider is, groepeert Air Productions, het productiehuis van Nagui, en H2O, dat van Cyril Hanouna.



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL

JOBS


INTERVIEW

Pascal Van Laere (Head of YouTube Strategy & Operations North-Europe) over de trends in online video in 2017

Pascal Van Laere (Head of YouTube Strategy & Operations North-Europe) over de trends in online video in 2017



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus