SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

TV-productie: Stéphane Courbit versterkt met Banijay en Zodiak

Maandag 27 Juli 2015


De concentratie binnen de sector van de tv-productie zit in een stroomversnelling. Laatste voorbeeld is de nakende fusie van het Italiaanse Zodiak Media en het Franse Banijay die versmelten tot een internationale groep, goed voor een omzet van een miljard dollar en de derde plaats op de Europese markt, na Endemol-Shine en Fremantle. De nieuwe groep komt onder leiding te staan van Stéphane Courbit, de baas van Banijay. Beide bedrijven die ongeveer even groot zijn en in 2007-2008 ontstonden uit de groepering van een aantal kleine productiemaatschappijen, zijn complementair. Ze zullen aanwezig zijn op achttien markten, met een aanbod dat zowel streaming (games, magazines, talkshows) als fictie en reality tv omvat.
 
Zodiak Media, dat in handen is van de Italiaan De Agostini (die ook 17,1% van Banijay bezit), maakt onder andere programma’s als Fort Boyard en Koh-Lanta. In ons land is het bedrijf actief via Zodiak Belgium (ex-Kanakna). Naast De Agostini zijn de aandeelhouders Stéphane Courbit (48,7%), Bernard Arnault (17,1%) en de familie Agnelli (17,1%). Banijay dat in Frankrijk marktleider is, groepeert Air Productions, het productiehuis van Nagui, en H2O, dat van Cyril Hanouna.



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier