SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Nikkei neemt de FT over

Donderdag 23 Juli 2015


De Britse groep Pearson heeft de Financial Times verkocht aan de Japanse groep Nikkei. De transactie die tegen eind dit jaar rond zou kunnen zijn, vertegenwoordigt een bedrag van 1,2 miljard euro. De FT die sinds bijna 60 jaar in handen is van Pearson, telt 720.000 abonnees, van wie 70% digitaal.
 
Pearson kondigde ook aan dat het in gesprek is met de Raad van Bestuur van The Economist Group om zijn participatie van 50% over te laten. De andere helft van het kapitaal is hoofdzakelijk in handen van de families Schroder, Cadbury, Rothschild en Agnelli. Deze laatste wil via zijn holding Exor die 4,7% in handen heeft, zijn participatie in The Economist optrekken. Exor is de voornaamste aandeelhouder van de groep Fiat Chrysler en de Italiaanse krant La Stampa.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier