SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Drahi neemt BFM over en aast op Stratégies

Maandag 27 Juli 2015


In Frankrijk zet Patrick Drahi, de PDG van de telecom groep Altice (SFR/Numéricable) die Libération bezit en onlangs ook de Franse activiteiten van Roularta overnam, zijn expansiestrategie voort. Hij sluit een alliantie met Alain Weill, de PDG van NextRadioTV (BFMTV, RMC, BFM Business, 01 Net). Concreet richten Weill en Altice samen een nieuw bedrijf op waarover laatstgenoemde de controle zal hebben. Dat zal een openbaar overnamebod van 595 miljoen euro doen op NextRadioTV, waardoor Drahi vanaf maart 2019 het hele kapitaal zal kunnen overnemen Alain Weill neemt overigens een participatie van 24% in een filiaal van Altice dat zich zal bezighouden met investeringen in de (internationale) media. Hij treedt ook toe tot de board van Altice en zal alle media-activiteiten van de groep leiden.
 
Altice is overigens ook exclusieve onderhandelingen begonnen met Intescia met het oog op de overname van drie vakbladen, waaronder onze collega’s van Stratégies.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier