SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media jury: Nick Emery

Vrijdag 26 Juni 2015


Inside the Media jury: Nick Emery

Nick Emery (global chief executive, Mindshare Worldwide), de juryvoorzitter in Media, vertelt over zijn rol en de discussies binnen deze competitie waar Famous en Electrabel een Bronze wonnen.
 
“Mijn intenties waren heel duidelijk: elke vorm van politieke manœuvres verhinderen en enkel het beste gebruik van de media en de beste ideeën bekronen. Dat heb ik van bij de start aan mijn team uitgelegd. De afgelopen jaren zijn er nogal wat nepprijzen geweest en dat wilde ik deze keer absoluut vermijden. Het was dus uitgesloten om schandaal te schoppen, maar wel om uitmuntendheid te bekronen.
 
Ik vond het fascinerend om de juryleden aan het werk te zien: twaalf mensen die in een kamer opgesloten worden, elke met hun eigen visie en hun eigen stem. Mijn werk bestond erin om te waken over het naleven van de regels. Iedere keer er dus een mooie campagne op tafel kwam te liggen, vroeg ik welke resultaten ze had bereikt. We zijn vorige week woensdag begonnen. Op zaterdag hebben we van acht uur ’s morgens tot middernacht gewerkt om tot een shortlist van 350 te komen. Op zondag hebben we die dan teruggebracht tot 250. Op maandag hebben we nogmaals tot 23 uur gewerkt: elk van de 250 geselecteerde dossiers werd opnieuw afzonderlijk besproken: de debatten en het overleg hebben geduurd tot we totaal zeker waren.
 
Er is discussie geweest, maar aangezien caritatieve campagnes geen Grand Prix kunnen winnen,kwam de helft van de tien Golds al niet in aanmerking. Daardoor waren we sneller klaar.
 
Het aantal ingediende dossiers bedroeg 3.100 en slechts 80 daarvan kregen een prijs. Tot deze tachtig uitverkorenen te behoren is een schitterende prestatie. De jury vond het een slim idee dat goed bij het merk paste en ook nog grappig is. You should be pleased."
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier