SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media jury: Nick Emery

Vrijdag 26 Juni 2015


Inside the Media jury: Nick Emery

Nick Emery (global chief executive, Mindshare Worldwide), de juryvoorzitter in Media, vertelt over zijn rol en de discussies binnen deze competitie waar Famous en Electrabel een Bronze wonnen.
 
“Mijn intenties waren heel duidelijk: elke vorm van politieke manœuvres verhinderen en enkel het beste gebruik van de media en de beste ideeën bekronen. Dat heb ik van bij de start aan mijn team uitgelegd. De afgelopen jaren zijn er nogal wat nepprijzen geweest en dat wilde ik deze keer absoluut vermijden. Het was dus uitgesloten om schandaal te schoppen, maar wel om uitmuntendheid te bekronen.
 
Ik vond het fascinerend om de juryleden aan het werk te zien: twaalf mensen die in een kamer opgesloten worden, elke met hun eigen visie en hun eigen stem. Mijn werk bestond erin om te waken over het naleven van de regels. Iedere keer er dus een mooie campagne op tafel kwam te liggen, vroeg ik welke resultaten ze had bereikt. We zijn vorige week woensdag begonnen. Op zaterdag hebben we van acht uur ’s morgens tot middernacht gewerkt om tot een shortlist van 350 te komen. Op zondag hebben we die dan teruggebracht tot 250. Op maandag hebben we nogmaals tot 23 uur gewerkt: elk van de 250 geselecteerde dossiers werd opnieuw afzonderlijk besproken: de debatten en het overleg hebben geduurd tot we totaal zeker waren.
 
Er is discussie geweest, maar aangezien caritatieve campagnes geen Grand Prix kunnen winnen,kwam de helft van de tien Golds al niet in aanmerking. Daardoor waren we sneller klaar.
 
Het aantal ingediende dossiers bedroeg 3.100 en slechts 80 daarvan kregen een prijs. Tot deze tachtig uitverkorenen te behoren is een schitterende prestatie. De jury vond het een slim idee dat goed bij het merk paste en ook nog grappig is. You should be pleased."
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier