SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media jury: Nick Emery

Vrijdag 26 Juni 2015


Inside the Media jury: Nick Emery

Nick Emery (global chief executive, Mindshare Worldwide), de juryvoorzitter in Media, vertelt over zijn rol en de discussies binnen deze competitie waar Famous en Electrabel een Bronze wonnen.
 
“Mijn intenties waren heel duidelijk: elke vorm van politieke manœuvres verhinderen en enkel het beste gebruik van de media en de beste ideeën bekronen. Dat heb ik van bij de start aan mijn team uitgelegd. De afgelopen jaren zijn er nogal wat nepprijzen geweest en dat wilde ik deze keer absoluut vermijden. Het was dus uitgesloten om schandaal te schoppen, maar wel om uitmuntendheid te bekronen.
 
Ik vond het fascinerend om de juryleden aan het werk te zien: twaalf mensen die in een kamer opgesloten worden, elke met hun eigen visie en hun eigen stem. Mijn werk bestond erin om te waken over het naleven van de regels. Iedere keer er dus een mooie campagne op tafel kwam te liggen, vroeg ik welke resultaten ze had bereikt. We zijn vorige week woensdag begonnen. Op zaterdag hebben we van acht uur ’s morgens tot middernacht gewerkt om tot een shortlist van 350 te komen. Op zondag hebben we die dan teruggebracht tot 250. Op maandag hebben we nogmaals tot 23 uur gewerkt: elk van de 250 geselecteerde dossiers werd opnieuw afzonderlijk besproken: de debatten en het overleg hebben geduurd tot we totaal zeker waren.
 
Er is discussie geweest, maar aangezien caritatieve campagnes geen Grand Prix kunnen winnen,kwam de helft van de tien Golds al niet in aanmerking. Daardoor waren we sneller klaar.
 
Het aantal ingediende dossiers bedroeg 3.100 en slechts 80 daarvan kregen een prijs. Tot deze tachtig uitverkorenen te behoren is een schitterende prestatie. De jury vond het een slim idee dat goed bij het merk paste en ook nog grappig is. You should be pleased."
 

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier