SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media jury: Nick Emery

Vrijdag 26 Juni 2015


Inside the Media jury: Nick Emery

Nick Emery (global chief executive, Mindshare Worldwide), de juryvoorzitter in Media, vertelt over zijn rol en de discussies binnen deze competitie waar Famous en Electrabel een Bronze wonnen.
 
“Mijn intenties waren heel duidelijk: elke vorm van politieke manœuvres verhinderen en enkel het beste gebruik van de media en de beste ideeën bekronen. Dat heb ik van bij de start aan mijn team uitgelegd. De afgelopen jaren zijn er nogal wat nepprijzen geweest en dat wilde ik deze keer absoluut vermijden. Het was dus uitgesloten om schandaal te schoppen, maar wel om uitmuntendheid te bekronen.
 
Ik vond het fascinerend om de juryleden aan het werk te zien: twaalf mensen die in een kamer opgesloten worden, elke met hun eigen visie en hun eigen stem. Mijn werk bestond erin om te waken over het naleven van de regels. Iedere keer er dus een mooie campagne op tafel kwam te liggen, vroeg ik welke resultaten ze had bereikt. We zijn vorige week woensdag begonnen. Op zaterdag hebben we van acht uur ’s morgens tot middernacht gewerkt om tot een shortlist van 350 te komen. Op zondag hebben we die dan teruggebracht tot 250. Op maandag hebben we nogmaals tot 23 uur gewerkt: elk van de 250 geselecteerde dossiers werd opnieuw afzonderlijk besproken: de debatten en het overleg hebben geduurd tot we totaal zeker waren.
 
Er is discussie geweest, maar aangezien caritatieve campagnes geen Grand Prix kunnen winnen,kwam de helft van de tien Golds al niet in aanmerking. Daardoor waren we sneller klaar.
 
Het aantal ingediende dossiers bedroeg 3.100 en slechts 80 daarvan kregen een prijs. Tot deze tachtig uitverkorenen te behoren is een schitterende prestatie. De jury vond het een slim idee dat goed bij het merk paste en ook nog grappig is. You should be pleased."
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus