SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury Mobile: Sanjay Mehta

Dinsdag 23 Juni 2015


Inside the Jury Mobile: Sanjay Mehta
Sanjay Mehta (CEO van digital agency Social Wavelength, India) over de Mobile-jury:

Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Iedereen begrijpt een campagne op zijn persoonlijke manier. Onze groep van juryleden is zeer divers: we komen uit verschillende landen met verschillende culturen. Maar ook uit verschillende sectoren: de ene is met technologie bezig, de andere met creatie of met zakendoen. Daardoor brengt iedereen zijn eigen standpunt in de groep. En dat standpunt is verschillend van de andere. Het is uniek. Ik kom uit India en bij ons gaat het er totaal anders aan toe dan in Noord-Amerika. En net dat combineren van al die verschillende standpunten leidt tot een beslissing of een keuze. Maar uiteindelijk blijft de vraag toch: “does it make sense?” Elk van ons heeft dus zijn waardevolle inbreng. De mijne is Indisch en eerder business-gericht. Zo let ik niet in de eerste plaats op de creativiteit, maar op de impact van een campagne.

Was er veel consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix?
Voor de Cardboard van Google was er zo goed als unanimiteit. Die sprong er ook echt uit. Maar in de fase die daaraan vooraf ging, om de laatste Golds te bepalen, waren er wel meningsverschillen. Om die op te lossen, gebruikten we de “sway”-techniek: je oorspronkelijke standpunt kan je door naar je collega’s te luisteren en meer inzicht te verkrijgen, laten slingeren van “nee” tot “ja”. Zo kom je uiteindelijk toch tot unanimiteit. Onze jury was echt extreem gefocust op het nemen van de juiste beslissingen.

Is er jou Belgisch werk opgevallen? 
De Phone Address-campagne voor Base van DDB vind ik “amazing”. Baanbrekend! Ik denk dat vele bedrijven op hun wenslijstje staan hebben om een individueel telefoonadres zo precies te kunnen pinpointen. Een technische uitdaging, maar een droom voor velen. Als dit systeem full proof is, zullen UPS en FedEx staan aan te schuiven. Een technologie van onschatbare waarde. Ik ben echt onder de indruk. 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier