SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury Mobile: Sanjay Mehta

Dinsdag 23 Juni 2015


Inside the Jury Mobile: Sanjay Mehta
Sanjay Mehta (CEO van digital agency Social Wavelength, India) over de Mobile-jury:

Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Iedereen begrijpt een campagne op zijn persoonlijke manier. Onze groep van juryleden is zeer divers: we komen uit verschillende landen met verschillende culturen. Maar ook uit verschillende sectoren: de ene is met technologie bezig, de andere met creatie of met zakendoen. Daardoor brengt iedereen zijn eigen standpunt in de groep. En dat standpunt is verschillend van de andere. Het is uniek. Ik kom uit India en bij ons gaat het er totaal anders aan toe dan in Noord-Amerika. En net dat combineren van al die verschillende standpunten leidt tot een beslissing of een keuze. Maar uiteindelijk blijft de vraag toch: “does it make sense?” Elk van ons heeft dus zijn waardevolle inbreng. De mijne is Indisch en eerder business-gericht. Zo let ik niet in de eerste plaats op de creativiteit, maar op de impact van een campagne.

Was er veel consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix?
Voor de Cardboard van Google was er zo goed als unanimiteit. Die sprong er ook echt uit. Maar in de fase die daaraan vooraf ging, om de laatste Golds te bepalen, waren er wel meningsverschillen. Om die op te lossen, gebruikten we de “sway”-techniek: je oorspronkelijke standpunt kan je door naar je collega’s te luisteren en meer inzicht te verkrijgen, laten slingeren van “nee” tot “ja”. Zo kom je uiteindelijk toch tot unanimiteit. Onze jury was echt extreem gefocust op het nemen van de juiste beslissingen.

Is er jou Belgisch werk opgevallen? 
De Phone Address-campagne voor Base van DDB vind ik “amazing”. Baanbrekend! Ik denk dat vele bedrijven op hun wenslijstje staan hebben om een individueel telefoonadres zo precies te kunnen pinpointen. Een technische uitdaging, maar een droom voor velen. Als dit systeem full proof is, zullen UPS en FedEx staan aan te schuiven. Een technologie van onschatbare waarde. Ik ben echt onder de indruk. 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier