SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media Jury. Claudia Pacitti: "Ik heb minstens 50 pagina's notities genomen"

Maandag 22 Juni 2015


Inside the Media Jury. Claudia Pacitti:
We hadden een gesprek met Claudia Pacitti, managing director van Vizeum, die in de jury van de Media Lions zetelde. Haar eerste indrukken.

“De meeste van de andere jury’s hadden er al een paar slapeloze nachten gevuld met prevoting opzitten (gemiddeld ongeveer 600 cases alvorens in Cannes aan te komen). Bij ons was er geen prevoting: we waren met 35 en waren verdeeld in zeven groepen van vijf, elke dag anders samengesteld. We moesten meer dan 3100 cases beoordelen in drie dagen. Vervolgens nam een beperkte twaalfkoppige jury de fakkel over. Zij hebben afgelopen zaterdag meer dan twaalf uur gewerkt: de suspens blijft dus intact.
Het was mijn eerste ervaring en ik vond het geweldig – dank u, Brightfish! – om verschillende redenen: een concentraat van inspiratie, technologie en heruitvinding, een onwaarschijnlijke, vlekkeloze organisatie, een geïntegreerde training inzake presentatietechnieken, do’s en dont’s en natuurlijk een schitterend kader.
Je moet weten dat we permanent nauwkeurig geobserveerd worden: aangezien er via tablet gestemd wordt, wordt alles in real time gemonitord. De voorzitter van de Cannes Lions maakte ons in zijn introductiespeech nadrukkelijk duidelijk: no Patriotic votes, no Group votes! Het verklaart misschien ook waarom ik bij de 500 cases die ik bekeken heb slechts een zeer beperkt aantal Belgische cases zag.
Aangezien ik niet in de ‘beperkte’ jury zat, wacht ik vol ongeduld op de shortlist en op het palmares. Ik heb minstens 50 pagina’s notities genomen en ik kan niet wachten om mijn hoogste cijfers te vergelijken met de lijst van laureaten.”
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier