SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media Jury. Claudia Pacitti: "Ik heb minstens 50 pagina's notities genomen"

Maandag 22 Juni 2015


Inside the Media Jury. Claudia Pacitti:
We hadden een gesprek met Claudia Pacitti, managing director van Vizeum, die in de jury van de Media Lions zetelde. Haar eerste indrukken.

“De meeste van de andere jury’s hadden er al een paar slapeloze nachten gevuld met prevoting opzitten (gemiddeld ongeveer 600 cases alvorens in Cannes aan te komen). Bij ons was er geen prevoting: we waren met 35 en waren verdeeld in zeven groepen van vijf, elke dag anders samengesteld. We moesten meer dan 3100 cases beoordelen in drie dagen. Vervolgens nam een beperkte twaalfkoppige jury de fakkel over. Zij hebben afgelopen zaterdag meer dan twaalf uur gewerkt: de suspens blijft dus intact.
Het was mijn eerste ervaring en ik vond het geweldig – dank u, Brightfish! – om verschillende redenen: een concentraat van inspiratie, technologie en heruitvinding, een onwaarschijnlijke, vlekkeloze organisatie, een geïntegreerde training inzake presentatietechnieken, do’s en dont’s en natuurlijk een schitterend kader.
Je moet weten dat we permanent nauwkeurig geobserveerd worden: aangezien er via tablet gestemd wordt, wordt alles in real time gemonitord. De voorzitter van de Cannes Lions maakte ons in zijn introductiespeech nadrukkelijk duidelijk: no Patriotic votes, no Group votes! Het verklaart misschien ook waarom ik bij de 500 cases die ik bekeken heb slechts een zeer beperkt aantal Belgische cases zag.
Aangezien ik niet in de ‘beperkte’ jury zat, wacht ik vol ongeduld op de shortlist en op het palmares. Ik heb minstens 50 pagina’s notities genomen en ik kan niet wachten om mijn hoogste cijfers te vergelijken met de lijst van laureaten.”
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier