SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media Jury. Claudia Pacitti: "Ik heb minstens 50 pagina's notities genomen"

Maandag 22 Juni 2015


Inside the Media Jury. Claudia Pacitti:
We hadden een gesprek met Claudia Pacitti, managing director van Vizeum, die in de jury van de Media Lions zetelde. Haar eerste indrukken.

“De meeste van de andere jury’s hadden er al een paar slapeloze nachten gevuld met prevoting opzitten (gemiddeld ongeveer 600 cases alvorens in Cannes aan te komen). Bij ons was er geen prevoting: we waren met 35 en waren verdeeld in zeven groepen van vijf, elke dag anders samengesteld. We moesten meer dan 3100 cases beoordelen in drie dagen. Vervolgens nam een beperkte twaalfkoppige jury de fakkel over. Zij hebben afgelopen zaterdag meer dan twaalf uur gewerkt: de suspens blijft dus intact.
Het was mijn eerste ervaring en ik vond het geweldig – dank u, Brightfish! – om verschillende redenen: een concentraat van inspiratie, technologie en heruitvinding, een onwaarschijnlijke, vlekkeloze organisatie, een geïntegreerde training inzake presentatietechnieken, do’s en dont’s en natuurlijk een schitterend kader.
Je moet weten dat we permanent nauwkeurig geobserveerd worden: aangezien er via tablet gestemd wordt, wordt alles in real time gemonitord. De voorzitter van de Cannes Lions maakte ons in zijn introductiespeech nadrukkelijk duidelijk: no Patriotic votes, no Group votes! Het verklaart misschien ook waarom ik bij de 500 cases die ik bekeken heb slechts een zeer beperkt aantal Belgische cases zag.
Aangezien ik niet in de ‘beperkte’ jury zat, wacht ik vol ongeduld op de shortlist en op het palmares. Ik heb minstens 50 pagina’s notities genomen en ik kan niet wachten om mijn hoogste cijfers te vergelijken met de lijst van laureaten.”
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier