SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Frieke Janssens: 'The results of trust'

Maandag 22 Juni 2015


Frieke Janssens: 'The results of trust'
Op zondag 21 juni zat auditorium A goed vol met belangstellenden die kwamen luisteren naar wat onze landgenote Frieke Janssens te vertellen had over haar werk dat overal ter wereld in de smaak valt. Nadat ze voorgesteld werd als een van de meest getalenteerder fotografen in een piepklein land dat nochtans bekendstaat om zijn creativiteit en zijn vele Lions, blikte Frieke Janssens in onberispelijk Engels terug op haar carrière en haar passie die al vroeg in haar kindertijd de kop opstak, zoals blijkt uit de familiefoto waarop kleine Frieke een fotografe imiteert.
Met de presentatie van haar eerste reclamefoto’s voor Klara en Nestea die bekroond werden met Awards, legde ze de nadruk op het vertrouwen dat het bureau en de klant in haar hadden. Een van haar slides vat het uitstekend samen: “Trust from client to art director + Trust from the art director to photographer = wings”. Vervolgens presenteerde ze ons haar persoonlijke werk en de beruchte reeks met de rokende kinderen. Deze portretten werden in de hele wereld bekroond en tentoongesteld; ze leverden naar een internationale naambekendheid op, tal van prijzen en een hoop persaandacht.
Onder een stevig applaus eindigt ze haar presentatie met een reeks portretten in de vorm van borstbeelden die ze maakte voor een theatergezelschap, geïnspireerd door filmsterfoto’s uit de sixties en door een slide die haar filosofie goed samenvat: ‘The best results are always the result of trust’.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier