SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Frieke Janssens: 'The results of trust'

Maandag 22 Juni 2015


Frieke Janssens: 'The results of trust'
Op zondag 21 juni zat auditorium A goed vol met belangstellenden die kwamen luisteren naar wat onze landgenote Frieke Janssens te vertellen had over haar werk dat overal ter wereld in de smaak valt. Nadat ze voorgesteld werd als een van de meest getalenteerder fotografen in een piepklein land dat nochtans bekendstaat om zijn creativiteit en zijn vele Lions, blikte Frieke Janssens in onberispelijk Engels terug op haar carrière en haar passie die al vroeg in haar kindertijd de kop opstak, zoals blijkt uit de familiefoto waarop kleine Frieke een fotografe imiteert.
Met de presentatie van haar eerste reclamefoto’s voor Klara en Nestea die bekroond werden met Awards, legde ze de nadruk op het vertrouwen dat het bureau en de klant in haar hadden. Een van haar slides vat het uitstekend samen: “Trust from client to art director + Trust from the art director to photographer = wings”. Vervolgens presenteerde ze ons haar persoonlijke werk en de beruchte reeks met de rokende kinderen. Deze portretten werden in de hele wereld bekroond en tentoongesteld; ze leverden naar een internationale naambekendheid op, tal van prijzen en een hoop persaandacht.
Onder een stevig applaus eindigt ze haar presentatie met een reeks portretten in de vorm van borstbeelden die ze maakte voor een theatergezelschap, geïnspireerd door filmsterfoto’s uit de sixties en door een slide die haar filosofie goed samenvat: ‘The best results are always the result of trust’.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privcacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier