SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Frieke Janssens: 'The results of trust'

Maandag 22 Juni 2015


Frieke Janssens: 'The results of trust'
Op zondag 21 juni zat auditorium A goed vol met belangstellenden die kwamen luisteren naar wat onze landgenote Frieke Janssens te vertellen had over haar werk dat overal ter wereld in de smaak valt. Nadat ze voorgesteld werd als een van de meest getalenteerder fotografen in een piepklein land dat nochtans bekendstaat om zijn creativiteit en zijn vele Lions, blikte Frieke Janssens in onberispelijk Engels terug op haar carrière en haar passie die al vroeg in haar kindertijd de kop opstak, zoals blijkt uit de familiefoto waarop kleine Frieke een fotografe imiteert.
Met de presentatie van haar eerste reclamefoto’s voor Klara en Nestea die bekroond werden met Awards, legde ze de nadruk op het vertrouwen dat het bureau en de klant in haar hadden. Een van haar slides vat het uitstekend samen: “Trust from client to art director + Trust from the art director to photographer = wings”. Vervolgens presenteerde ze ons haar persoonlijke werk en de beruchte reeks met de rokende kinderen. Deze portretten werden in de hele wereld bekroond en tentoongesteld; ze leverden naar een internationale naambekendheid op, tal van prijzen en een hoop persaandacht.
Onder een stevig applaus eindigt ze haar presentatie met een reeks portretten in de vorm van borstbeelden die ze maakte voor een theatergezelschap, geïnspireerd door filmsterfoto’s uit de sixties en door een slide die haar filosofie goed samenvat: ‘The best results are always the result of trust’.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier