Logo Media Marketing

Visit mm.be

FR

Creativity news

6/10/18

Design

Mailchimp herziet zijn visuele identiteit

Het in 2001 opgerichte Amerikaanse bedrijf Mailchimp dat gespecialiseerd is in e-mailings, definieert zichzelf vandaag als een marketingplatform voor ‘small businesses’. Het houdt zich met andere woorden, net zoals zijn concurrenten, bezig met marketing automation. Na opmerkelijke communicaties met Droga5 (hier en hier), voerde Mailchimp onlangs een volledige herziening van zijn visuele identiteit door. Dat deed het in samenwerking met het Californische branding bureau Collins.
 
De opvallendste veranderingen betreffen het logo in script en Freddie, de emblematische mascotte die ontworpen werd door Ben Chestnut, de medeoprichter van Mailchimp. Die werd vereenvoudigd en wordt voortaan in zwartwit geassocieerd met de merknaam.
 
Een andere verandering die gewaagder is dan je op het eerste gezicht zou denken, zit in het geel dat nu voor de bedrijfsidentiteit gebruikt wordt, als om de nadruk te leggen op het speelse karakter. “Geel gebruiken voor onze merkidentiteit is een mooi initiatief. Omdat bananen geel zijn en apen ze opeten. Maar het is ook een kleur die met geen enkel ander webplatform geassocieerd wordt, want iedereen gaat voor blauwe of groene tinten”, aldus Chestnut.
 
Er werd ook gesleuteld aan de beeldtaal van het platform. Zo werden er verder gezochte illustraties geïntegreerd; sommige daarvan zijn geanimeerd, wat verwijst naar het dna van Mailchimp (dat werken leuk, creatief en zelfstandig wil maken). Er werd ook een nieuw lettertype ingevoerd (Cooper light).
 
Meer details hier.

Filter by category