Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

DVLR DDB boost zelfbeeld voor ZEB

Zondag 14 April 2024

DVLR DDB boost zelfbeeld voor ZEB

Onderzoek toont aan dat vier op de tien jongeren een laag zelfbeeld hebben. ZEB wil dat iedereen zich goed in zijn vel voelt. Daarom lanceert de kledingwinkelketen in samenwerking met DVLR DDB zijn ‘S3LFLOVE COD3S’, een nieuwerwetse vorm van promocodes.

Die geven je een mooie korting én een mooier zelfbeeld. Codes zoals: MIJNLIJFMAG3RZ1JN, R0LLETJ3SRUL3N, KL31N?NOBIGGY, CURVYENCONF1D3NT en PU1ST3N?NOPROB.
 
In totaal zijn er meer dan 30 codes die zowel in de webshop gebruikt kunnen worden, als in de winkels van ZEB.
 
“We zijn vertrokken vanuit het feit dat zowat elke kledingwinkel met kortingscodes werkt”, aldus Matthias De Smet, creatief van DVLR DDB. “Die codes zien er vaak hetzelfde uit: SPRING24, WINTER24, WELCOME24. Maar alles kan een kortingscode zijn. Dus waarom ook niet een compliment aan jezelf? En zo zijn we terechtgekomen bij de selflove codes. Het idee? Promocodes waarmee je korting krijgt en een beter zelfbeeld.”
 
Elke ‘S3LFLOVE COD3’ is gebaseerd op een onzekerheid waarmee jongeren worstelen. Zoals kaalheid, vetrolletjes, puisten, platte borsten, littekens, .... En in totaal zijn er zo’n dertig codes waaruit jongeren kunnen kiezen.
 
Om de boodschap nog meer kracht bij te zetten, zal ZEB voor elke gebruikte code een bijdrage storten aan het JAC. Een vzw die zich inzet voor de mentale gezondheid van jongeren.
 
“Taboes doorbreken en mensen helpen zichzelf en elkaar een tikkeltje liever te zien. Dat is ons doel. Met deze campagne delen we niet alleen kortingen uit, maar ook kleine peptalks. Want we willen jongeren laten weten dat ze niet alleen zijn. En dat al die kleine onzekerheden ons eigenlijk net meer onszelf maken.” zegt Julie Lestabel, marketing manager bij ZEB.
 
De campagne startte op 11 april met SoMe die het concept uitlegt via bekende influencers, zoals Jitske Van De Veire, Sali Haidara en Elias Verwilt, die speciaal voor deze campagne hun eigen S3LFLOVE COD3 hebben gemaakt. Die gaan ze de de komende weken promoten en hun volgers oproepen om die massaal te gebruiken of er zelf eentje te maken. Dat gaan ze doen met persoonlijke stories en online content, zowel op Instagram als op TikTok.
 
Daarnaast wordt ook de ZEB-squad ingeschakeld. De campagne zal ook offline te zien zijn, via affichage en posters in de meer dan 80 ZEB-winkels.
Assets :
Credits :
Client: ZEB
Contacts: Erika Mees, Julie Lestabel, Charlotte Van Hoorick
Creative Director: Johan Roelandt
Business Director: Patrick Clymans
Copywriter: Matthias De Smet
Art Director: Ivo Mertens
Designer: Tom De Vriendt
Photographer: Basiel De Brock
Videographer: Charlotte Van Noten