SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous geeft zijn nummer voor Missing Children Europe

Donderdag 4 Juni 2015


Famous geeft zijn nummer voor Missing Children Europe
Assets :
radio 'duits' radio 'spaans' radio 'engels'
Credits :
Client : Missing Children Europe
Contacts : Delphine Moralis, Gail Rego
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Iwein Vandevyver
Creation : Gaëtan Gomez Garcia
Creation : Gregory Verheyleweghen
Project Leader : Anne-Cécile Collignon
COO : Carola Michiels
RTV-Producer : Marlies Neudt
Radio Production Company : Sonicville
PR : Anne-Cécile Collignon, Liesbeth Pyck, Wim Van der Linden

Na een eerste samenwerking die zowel op creatief vlak als inzake resultaten succesvol bleek, deed Famous het nog eens allemaal over voor Missing Children Europe. Deze keer maakte het beroemde bureau radiospots in het Engels? Duits en Spaans... voor de Belgische ether.

Je herinnert je vast het ‘NotFound’ project van Famous dat websites voorstelt om elke ‘niet gevonden pagina (pagina 404) ter beschikking van Missing Children te stellen, om daar de foto’s van vermiste kinderen te tonen. Het bureau pakt opnieuw uit met een sensibiliseringscampagne: die is veel minder technisch, maar even emotievol. Deze keer is het de bedoeling de mensen te sensibiliseren voor het Europese oproepnummer voor vermiste kinderen.
 
Famous vertrok van de vaststelling dat de mensen die het nummer 116 000 bellen zich meestal in een noodsituatie bevinden: de omstandigheden kunnen verschillen, maar de emotie is dezelfde, of je nu Italiaan, Fransman of Belg bent. Daarom bedachten de creatieven een radiocampagne met drie spots die verwijzen naar verschillende situaties die door 116 000 behandeld worden. We maken kennis met een Duitse mama die helemaal in paniek is nadat ze haar kind in de menigte is kwijtgeraakt, een Spaanse vader in tranen als hij zich realiseert dat zijn vrouw met zijn dochtertje het land uit is en een jonge Engelse die doodsbang is bij de gedachte dat ze weer naar huis moet. Elke spot is opgenomen in de vreemde taal in kwestie, gevolgd door een voice-off in onze taal, met de boodschap die ons eraan herinnert dat de emotie voor iedereen dezelfde is als je een kind kwijtgeraakt. En dat we in dat geval allemaal hetzelfde nummer kunnen bellen.
 
Katrien Bottez, creative director: “Door spots te maken in vreemde talen konden we de Europese dimensie van het 116 000-nummer benadrukken. Je hoeft helemaal geen Spaans, Duits of Engels te spreken om de dialogen te begrijpen. De emotie alleen volstaat om de boodschap duidelijk te maken.” Naast het verrassingseffect dat ontstaat door het horen van een radiospot in een vreemde taal op de Belgische radio, gaat je haar
rechtop staan als je naar de boodschappen luistert. Je kunt alleen maar aandachtig luisteren en het noodnummer onthouden. Bravo!
 
Nog even preciseren dat de campagne kadert in de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen die plaatsvond op 25 mei. Ze wordt uitgezonden op NRJ, MNM, StuBru, JOE FM en Q-Music. Een tweede golf zal te horen zijn op Nostalgie.
 
Delphine Moralis, algemeen secretaris van Missing Children Europe, besluit: “Het nummer 116 000 heeft de missie te luisteren en steun te bieden bij de verdwijning van een kind. De eerste uren zijn van vitaal belang. Het is dan ook enorm belangrijk dat we een makkelijk te onthouden telefoonnummer ter beschikking kunnen stellen in 29 Europese landen: het maakt een onmiddellijke actie van de bevoegde autoriteiten mogelijk. Via deze spots willen we een eerlijke en ontroerende boodschap doorgeven. We hopen dat anderen gunstig op deze campagne zullen reageren en ze ook op hun beurt uitzenden.”

JOBS


INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus