SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB boordevol (zelf)vertrouwen met de Polo

Woensdag 27 Mei 2015


DDB boordevol (zelf)vertrouwen met de Polo
Assets :
spot Tv radio 'koffie' radio 'sjoe' print
Credits :
Client : Volkswagen
Marketing Manager : Nicolas Deturck
Advertising Manager : Tony Peetermans
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Tim Arts
Creation : Stefan van den Boogaard
Strategy : Dominique Poncin, Maarten Van Daele
Account Team : Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Florence Vercammen, Karen Van Dyck, Michelle Bogaerts
Graphic Designer : Christophe Liekens
TV Producers : Brigitte Verduyckt
DTP : Benjamin Hiffe
PR : Michael D'hooge
Film Production Company : Lovo
Director : Manu Coeman
Radio Production Company : Raygun

DDB Brussels maakte een nieuwe campagne voor de Polo van Volkswagen. Die mikt op de jongeren aan wie ze geen overdreven snelheid maar wel veel (zelf)vertrouwen belooft...

De ‘Mier’ van Volkswagen is hard gegroeid. Niet zozeer in formaat, maar vooral in maturiteit, met tal van technologische innovaties en standaard actieve veiligheidssystemen. Dat staat aldus de Duitse fabrikant garant voor een gevoel van vertrouwen achter het stuur.
 
Peter Ampe, ECD bij DDB Brussels: “Om deze boodschap door te geven aan een jonge doelgroep hebben we samen met onze klant besloten nog een stap verder te gaan. De nieuwe campagne waarin we de sympathieke knipoog die VW zo dierbaar is terugvinden, speelt in op het feit dat het door de wagen ingeboezemde vertrouwen ook een impact heeft in het dagelijks leven.”
 
Dat idee werd verwerkt in een reeks creaties voor verschillende media. Ze zijn allemaal gewijd aan jonge werkende stadsmensen die opeens heel veel zelfvertrouwen krijgen in hun relatie met hun baas. Zoals de jonge bediende in de televisiespot die ‘een klein beetje’ te laat komt voor zijn vergadering. Hij wordt er helemaal niet zenuwachtig van, zoals blijkt uit het telefoontje naar zijn baas, vanuit zijn Polo. Daarin verwittigt de snaak zijn patron van zijn vertraging en vraagt om hem alvast een koffietje te halen “zonder melk maar met een beetje suiker”. Van zelfvertrouwen gesproken!
 
Hetzelfde verhaal op de radio, waar twee producties op het programma staan. De eerste is een doorslag van de televisiespot, de tweede presenteert ons een jonge wolf die vanuit zijn Polo naar zijn moeder belt. Hij vertelt over de rotdag die hij erop heeft zitten, onder andere door de schuld van zijn baas die naast hem in de auto zit omdat ze diens wagen moeten gaan ophalen in de garage. Grappig! Het staat allemaal hier, net zoals het Outdoorluik. Binnen een maand volgt een gecibleerde online activering naar jonge werkzoekenden. De hele communicatie nodigt de doelgroep uit om de Polo te komen ontdekken tijdens de opendeurdagen van 28 mei tot 6 juni.

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier