SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB boordevol (zelf)vertrouwen met de Polo

Woensdag 27 Mei 2015


DDB boordevol (zelf)vertrouwen met de Polo
Assets :
spot Tv radio 'koffie' radio 'sjoe' print
Credits :
Client : Volkswagen
Marketing Manager : Nicolas Deturck
Advertising Manager : Tony Peetermans
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Tim Arts
Creation : Stefan van den Boogaard
Strategy : Dominique Poncin, Maarten Van Daele
Account Team : Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Florence Vercammen, Karen Van Dyck, Michelle Bogaerts
Graphic Designer : Christophe Liekens
TV Producers : Brigitte Verduyckt
DTP : Benjamin Hiffe
PR : Michael D'hooge
Film Production Company : Lovo
Director : Manu Coeman
Radio Production Company : Raygun

DDB Brussels maakte een nieuwe campagne voor de Polo van Volkswagen. Die mikt op de jongeren aan wie ze geen overdreven snelheid maar wel veel (zelf)vertrouwen belooft...

De ‘Mier’ van Volkswagen is hard gegroeid. Niet zozeer in formaat, maar vooral in maturiteit, met tal van technologische innovaties en standaard actieve veiligheidssystemen. Dat staat aldus de Duitse fabrikant garant voor een gevoel van vertrouwen achter het stuur.
 
Peter Ampe, ECD bij DDB Brussels: “Om deze boodschap door te geven aan een jonge doelgroep hebben we samen met onze klant besloten nog een stap verder te gaan. De nieuwe campagne waarin we de sympathieke knipoog die VW zo dierbaar is terugvinden, speelt in op het feit dat het door de wagen ingeboezemde vertrouwen ook een impact heeft in het dagelijks leven.”
 
Dat idee werd verwerkt in een reeks creaties voor verschillende media. Ze zijn allemaal gewijd aan jonge werkende stadsmensen die opeens heel veel zelfvertrouwen krijgen in hun relatie met hun baas. Zoals de jonge bediende in de televisiespot die ‘een klein beetje’ te laat komt voor zijn vergadering. Hij wordt er helemaal niet zenuwachtig van, zoals blijkt uit het telefoontje naar zijn baas, vanuit zijn Polo. Daarin verwittigt de snaak zijn patron van zijn vertraging en vraagt om hem alvast een koffietje te halen “zonder melk maar met een beetje suiker”. Van zelfvertrouwen gesproken!
 
Hetzelfde verhaal op de radio, waar twee producties op het programma staan. De eerste is een doorslag van de televisiespot, de tweede presenteert ons een jonge wolf die vanuit zijn Polo naar zijn moeder belt. Hij vertelt over de rotdag die hij erop heeft zitten, onder andere door de schuld van zijn baas die naast hem in de auto zit omdat ze diens wagen moeten gaan ophalen in de garage. Grappig! Het staat allemaal hier, net zoals het Outdoorluik. Binnen een maand volgt een gecibleerde online activering naar jonge werkzoekenden. De hele communicatie nodigt de doelgroep uit om de Polo te komen ontdekken tijdens de opendeurdagen van 28 mei tot 6 juni.

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier