SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness creëert de Mini Fashion Bar voor Pimkie

Dinsdag 19 Mei 2015


Happiness creëert de Mini Fashion Bar voor Pimkie
Assets :
'The Mini Fashion Bar'
Credits :
Client : Pimkie International
Chief Marketing Officer : Dorothée Braure
Responsable Marketing & Communication : Fanny Meilhac
Responsable Identité Visuelle : Caroline Wicklacz
Chef de Projet Marketing : Julien Cazal
Agency : Happiness Brussels
Executive Creative Management : Karen Corrigan
CD : Geoffrey Hantson
CD : Philippe Fass
Creation : Catherine Hermans
AD : Laurie Lacourt
Group Account Director : Nathalie Marchand
Project Manager : Emilie Dekeyser
Graphic Designers : Anna Touvron, Emilie Wauthelet
Copywriter FR : Bill Billquin
Producer : Sophie Gunsbourg
Production : Bob Jeusette
Editor, Animator : Philippe Blondeau
Web Development : Bliss Interactive

Geoffrey Hantson vond al snel zijn draai bij Happiness. Sinds hij in februari zijn opwachting maakte bij het gelukkige bureau, volgen de creaties – de ene nog unieker dan de andere – elkaar op in een fiks tempo...

Amper drie maanden en al evenveel opmerkelijke campagnes, alvorens ongetwijfeld te worden opgemerkt door de internationale creatieve jury’s die er zitten aan te komen, te beginnen met die van de Cannes Lions in juni. Dat geldt voor de verfrissende ‘Emoji crush’ voor Ouders van Verongelukte Kinderen, alsook voor de reddende vindingrijkheid van ‘Shadow Wifi’ voor de Liga tegen Kanker én de strategische pertinentie van de Pimkie Mini Fashion Bar.
 
Zoals zijn naam al aangeeft, gaat het om een hotelkamerminibar die in de plaats van drankjes zorgvuldig geselecteerde kledingstukken van het Franse modemerk Pimkie bevat.
 
“Wat stop je in je koffer voor een citytrip?”, vraagt de chief creative officer van Happiness zich af. “Met dat dilemma – wat zeg ik, die nachtmerrie! - zijn alle vrouwen ooit wel een keer geconfronteerd.” Vandaar het idee om een uniek shoppingconcept te installeren, in hun hotelkamers. Dat biedt vrouwen kleren en accessoires zonder dat ze hun kamer uit moeten. Alle items werden zorgvuldig geselecteerd door ‘fashion bloggers’ die zelf, gezien hun vele verplaatsingen, zeer vertrouwd zijn met het probleem.
 
De Pimkie Mini Fashion Bar werd exclusief gelanceerd in het Banks Boutique Hotel in Antwerpen, een stad die zoals iedereen weet door velen beschouwd wordt als de hoofdstad van de mode. In de bar zit onder andere een trendy regenjas – voor het geval de weergoden iets wispelturiger blijken dan verwacht – comfortabele schoenen om de stad te verkennen, een avondjurkje voor een ongepland avondje uit, enzovoort. “Maar hoe zit dat dan met de maten?”, hoor ik je al vragen. Geen paniek, Happiness heeft aan alles gedacht. “De Mini Fashion Bar werkt op precies dezelfde manier als een gewone minibar: je bedient jezelf en je betaalt bij het uitchecken. Zo eenvoudig is het. En als de maat niet goed is, bel je gewoon de fashion concierge aan de receptie. Die doet dan het nodige”, aldus een verheugde Hantson.
 
Gezien het succes in Antwerpen wordt het experiment binnenkort overgedaan in Milaan, Barcelona en Berlijn. En in Parijs natuurlijk, waar Pimkie onlangs een flagship opende in de elegante Rue de Rivoli.
 
“De Fashion Mini Bar werd in het leven geroepen in de geest van de Pimkie Fashion Factory, het cocreatie concept van Pimkie dat vrouwen en modespecialisten dichter bij elkaar brengt”, besluit Geoffrey Hantson. “Hiermee kunnen modegevoelige vrouwen het merk op een verrassende, vernieuwende en relevante manier herontdekken. Het toont ook dat Pimkie de dagelijkse noden van vrouwen op het vlak van mode begrijpt.”

JOBS


INTERVIEW

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier