SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness Brussels grandioos voor OVK

Woensdag 29 April 2015


Happiness Brussels grandioos voor OVK
Assets :
'An emoji crush'
Credits :
Client : Parents Of Road Victims
Contact : Koen Van Wonterghem
Agency : Happiness Brussels
Creative Management : Karen Corrigan
CD : Geoffrey Hantson
CD : Philippe Fass
CD : Niek Eijsbouts
Creation : Tom Galle
Creation : Paul Busschau
Copy : Niek Eijsbouts, Marnix Robyns
Account Management : Hans Smets
Agency Producer : Bart Vande Maele
Film Production Company : Rococo
Sound Design : Sonicville

Happiness Brussels creëerde een nieuwe sensibiliseringscampagne voor de vzw Ouders van Verongelukte Kinderen. Die moet eraan herinneren – of ervan overtuigen – dat sms’en en rijden absoluut niet samengaan… 
 

Koen Van Wonterghem, de woordvoerder van de vereniging Ouders van Verongelukte Kinderen: “Nu smartphones alsmaar meer functies hebben en je overal online kunt, worden auto’s zowat mobiele kantoren. Helaas kan dat fatale gevolgen hebben voor de bestuurder, maar ook voor de andere, onschuldige weggebruikers.” Onderzoek heeft immers aangetoond dat bestuurders die sms’en twintig keer meer kans lopen om een ongeval te veroorzaken. In België komen elk jaar 239 mensen om het leven in het verkeer omdat ze afgeleid worden door hun smartphone…
 
De virale en bioscoopspot die het bureau bedacht, breekt resoluut met alle regels – niet die van het verkeer, maar wel die van het genre. In beeld: het tragische liefdesverhaal tussen een vrouw en de man van haar dromen in… emoticons. Van Wonterghem: “We wilden laten voelen hoe iets onschuldigs als een smiley dramatische gevolgen kan hebben. De bioscoop geeft de boodschap trouwens een extra dimensie. In die omgeving zijn mensen ontvankelijker en bovendien gaan de meeste bezoekers na de film met de auto naar huis.”
 
We willen vooral de creatieve pertinentie van die mediakeuze in de verf zetten: de technologie, meer bepaald wat het geluid en de grootte van het scherm betreft, is compleet disproportioneel tegenover de eenvoud van de creatie. Dat maakt haar des te grootser en versterkt de impact. Slim gezien!
 
Geoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness: “De spot is de waardige opvolger van een opmerkelijke printcampagne die het ‘Don't text and die’ concept introduceerde. Die toonde een reeks personages die op het eerste gezicht overleden leken, maar in feite sms’jes aan het sturen waren. In een ander register is deze nieuwe campagne even krachtig, maar wat me vooral verheugt, is dat ze toont dat bioscoop een sterk medium blijft waarvan de impact nooit in vraag gesteld kan worden.”
 
De spot van 75" zal te zien zijn in 495 zalen, van 29 april tot 5 mei.
 
 

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier