SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis aan het fornuis voor Mobistar

Maandag 30 Maart 2015


Publicis aan het fornuis voor Mobistar
Assets :
Spot Tv radio
Credits :
Client : Mobistar
Contacts : Isabelle Vandeneede, Marie Treguier
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Creation : Marc Vander Heyden
Creation : Kermit Cota
Creation : Tom Berth
Creation : Geert De Rocker
Account Team : Frederic Sodermans, Filip Van Der Haegen
Strategy : Tom Willemkens, Annemie Goegebuer
TV Producers : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
Film Production Company : Czar
Director : Joe Van Houtteghem
Producer : Maarten De Sutter
Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra

Publicis Brussel maakte zijn eerste campagne voor Mobistar. Die viert de eerste verjaardag van de 4G die door de operator wordt aangeboden. In plaats van de champagne te kraken, kookten de creatieven echter liever… soep. 

Ter herinnering, Publicis Brussel erfde het communicatiebudget van Mobistar in januari, na een internationale herschikking. Er kwam dus geen competitie of raadpleging aan te pas, een beetje zoals een gearrangeerd huwelijk. Van vandaag op morgen was het lot van het bureau verbonden aan dat van de adverteerder. En waren ze gelukkig?
 
Het duurde twee maanden voor de eerste grote campagne er kwam en deze vraag beantwoord kon worden. Het gaat om een evenementiële campagne voor de eerste verjaardag van de door de operator aangeboden 4G. Zoals zo vaak in het echte leven hoort bij elke verjaardag een restaurantbezoek, zoals blijkt uit de tv-spot die het bureau voor de gelegenheid maakte.
 
In beeld zien we een ober in een restaurant die filosofeert over het moderne leven en zijn uitwassen. Zoals in het geval van de jonge vrouw en de jongeman die samen aan tafel zitten voor een bord soep dat ze echter niet aanraken. Ze hebben het immers veel te druk met alles wat ze beleven (behalve het moment in kwestie) te delen via de sociale netwerken, met behulp van hun smartphone. Als ze eindelijk terug met hun hoofd bij de tastbare werkelijkheid zijn en aan hun soep willen beginnen, is die natuurlijk koud geworden… Alweer een slachtoffer van 3G, verklapt de ober ons, alvorens ons bij wijze van besluit ten stelligste aan te raden over te schakelen naar de 4G van Mobistar.
 
Maar waarom kozen de creatieven in godsnaam voor een bord soep, en geen hamburger, pizza of een portie garnaalkroketten – al bij al onze nationale trots? Natuurlijk is het een interessant en zelfs een slim concept, maar waren er geen andere ‘modernere gerechten met hoger fungehalte’ om in beeld te brengen? Was het de bedoeling te surfen op het succes van Roy, de emblematische CEO van Royco? Of deed Mobistar de nodige pretests om uit te zoeken wat het snelste koud wordt, soep, een burger, pizza of garnaalkroketten?
 
“Wat een grappige vraag”, aldus het vriendelijke antwoord van de sympathieke CD’s van Publicis, Tom Berth en Geert De Rocker. “We hebben geen diepgaande analyse gevoerd, maar soep leek ons zo banaal, zo typisch en zo herkenbaar. Zo grappig ook… Natuurlijk zou de spot ook werken met spaghetti, een risotto, gegratineerde witloofrolletjes, of eender welk ander warm gerecht. We zijn gewoon vertrokken van de vaststelling dat bijna iedereen tegenwoordig zijn eten ‘deelt’ via Instagram of Facebook. Of het nu gaat om gastronomie of een recept van oma…”
 
Nog even preciseren dat de campagne aangevuld wordt met twee radiospots, een OOH-luik, digital en POS, met vooral een promotionele boodschap. En toegegeven, geen van deze creaties smaakt naar opgewarmde kost! 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier