SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous rekruteert CFO?s voor The Radio Group

Dinsdag 7 April 2015


Famous rekruteert CFO?s voor The Radio Group
Assets :
video website
Credits :
Client : The Radio Group
Contact : Jo Snoeckx
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Iwein Vandevyver
Creation : Gregory Verheyleweghen
Creation : Gaëtan Gomez Garcia
Project Leader : Herlinde Lannau
Business Director : Carola Michiels
Development : Bart De Bock, Kevin Peters
Designer : Ken Wuytack
RTV-Producer : Charlotte Mathias, Marlies Neudt
Film Production Company : Gunter Blokken

De editie 2015 van de Radio Forever Award, een initiatief van de Radio Group, is gestart. Ter ondersteuning van deze prijs besloot Famous (laureaat bij de eerste editie) om noch creatieven, noch adverteerders in te zetten, maar een beroep te doen op de chief financial officers van diverse bureaus. 

De Lions kent iedereen. Dat geldt zeker voor de CFO’s van onze bureaus. We staan er nooit echt bij stil, maar elk jaar krijgen die er een paar grijze haren bij als ze het alsmaar astronomischere bedrag onder ogen krijgen dat opgehoest moet worden opdat de creatieven, de gelukkigste accounts of zelfs de belangrijkste klanten van het bureau de hoogmis in Cannes zouden kunnen bijwonen.
 
Die vaststelling bracht Famous op het (uitstekende) idee om ‘grijzende’ CFO’s op te voeren ter promotie van de editie 2015 van de Radio Forever Award. Die trakteert, ter herinnering, het winnende bureau op een villa voor tien personen in de buurt van de Croisette en het Palais des Festivals, vliegtuigtickets inbegrepen.
 
Een prijs die, zoals je ondertussen natuurlijk allang begrepen hebt, onze vrienden CFO’s in een oogwenk hun glimlach teruggeeft. Daarom gingen sommigen van hen meteen in op de uitnodiging om de competitie te steunen door hun creatieven via een virale video aan te moedigen om zich extra hard in te zetten voor hun radiocampagnes.
 
In de productie zien we Jeanne Briys (Havas), Virginie Dustin (DDB), Carin De Ruyter (Boondoggle), Koert Impens (TBWA) en Dirk Debeys (mortierbrigade), aldus het beroemde bureau. Dat won de eerste editie van de competitie dankzij succesvolle spots voor Klara, Hebbes, 3M, 2BE en GAIA. In beeld geeft elk van de CFO’s zijn eigen visie op radioreclame en probeert om zijn creatieven elk op zijn eigen manier te overtuigen om meer energie en creativiteit aan de dag te leggen, in een poging om aldus de titel – en vooral de aantrekkelijke prijs – in de wacht te slepen. De video die doorverwijst naar de site radio-forever.be, besluit met de boodschap: ‘Make Your CFO Happy. Win the Radio Forever Award’.
 
De prijs valt te beurt aan het bureau dat het grootste aantal hoedjes wint op de CCB Awards in Knokke en Leeuwen in Cannes. In de Radiocompetitie, dat spreekt voor zich. De aankondiging van de winnaar gebeurt traditioneel in St-Canneke, een event dat georganiseerd wordt door de ACC, waar de Belgische juryleden van de Cannes Lions hun commentaren en analyses bij het palmares komen delen. Dit jaar vindt het evenement plaats op 2 juli, in Antwerpen.

De Radio Forever Award wordt georganiseerd door The Radio Group die de regies IP, Medialaan, RMB en Var groepeert. Doelstelling: adverteerders en bureaus aanmoedigen om sterke radiocampagnes te creëren en produceren. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier