SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB daagt The Warrior uit voor Ikea

Dinsdag 31 Maart 2015


DDB daagt The Warrior uit voor Ikea
Assets :
video 'de uitdaging' video 'making of' website 'Ikea street art beaming 14 spots simultaneous all over Belgium'
Credits :
Agency : DDB Brussels
Client : IKEA
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
CD : Peter Ampe
Account Team : Francis Lippens, Kaat De Brandt, Astrid De Paep
Creation : Tim Arts
Creation : Stefan van den Boogaard
Strategy : Dominque Poncin, Michael D’hooge
TV Producers : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Wenneker.be
Producers : Cris Jansen, Emily Rammant
Director : Sander Vandenbrouck
DOP : Sander Vandenbrouck
Street Artist : Bué The Warrior
In cooperation with Street Art Belgium : Bjorn Van Poucke
Digital Design : Andreea Buescu
Digital Producer : Nada Al-Kadi
Studio : Sebastien Tirot
PR : Oona
Social : Social Lab

Ikea lanceert zijn Street Art–collectie. Die groepeert de werken van een tiental internationale kunstenaars. Een mooie gelegenheid voor DDB Brussels om zijn expertise tentoon te spreiden. 

“Sinds vele jaren biedt Ikea overal ter wereld design voor iedereen dat zowel betaalbaar als functioneel is. Vandaag starten we een artistiek initiatief zonder praktisch nut, dat wel van vitaal belang is, omdat het ons het gevoel geeft te leven, door een beroep te doen op onze emoties, onze gevoelens, onze meningen, onze herinneringen en onze dromen”, aldus de Zweedse meubelfabrikant tijdens de persconferentie ter gelegenheid van de lancering van Street Art.
 
Deze kunst is even democratisch als het design van Ikea en ligt binnen het bereik van elk budget. De collectie omvat werk van twaalf internationale artiesten. Ze is sinds 1 april te koop in alle winkels in België.
 
“Jammer genoeg omvatte Street Art geen werk van Belgische artiesten, hoewel ons land barst van getalenteerde kunstenaars”, aldus Peter Ampe, de CD van DDB. “Daarom stelden we onze klant voor om Bué The Warrior in de collectie op te nemen. Het universum van deze graffitikunstenaar is sterk beïnvloed door strips en tekenfilms.”
 
Om deze krijger te overtuigen postte DDB op zijn Facebook-pagina een video waarin Ikea hem uitdaagt om een fresco te verwezenlijken op… de gevel van zijn winkel in Zaventem. Onder impuls van zijn vele fans moest de kunstenaar geen twee keer nadenken en gewapend met zijn spuitbussen ging hij vorig weekend aan de slag. In twee dagen tijd maakte hij een gigantische tag die het beroemde blauwgeel van de meubelketen naar de achtergrond verdringt.
 
“We filmden de voortgang van het werk stap voor stap en compileerden alles in een nieuwe virale video die ondertussen gepost werd op de Facebook-pagina en de site Ikea.be”, vervolgt Peter Ampe. DDB liet het ontwerp ook op posterformaat drukken op een beperkte oplage. 500 genummerde en gesigneerde exemplaren worden van 7 tot 11 april gratis uitgedeeld. De eerste dag is voorbehouden aan de clubleden van Ikea Family, de volgende dagen krijgt iedereen de kans een poster te winnen via de website.
 
“Ondertussen doorkruist een team met een enorme projector de straten van ons land, met de missie negen werken uit de Street Art-collectie op verschillende gebouwen in onze steden te projecteren”, besluit Peter Ampe. De verschillende afspraken worden ook gepost of aangekondigd via de digitale kanalen van Ikea. De hele actie werd gevoerd in samenwerking met Oona voor de PR en Social Lab. 

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier