SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Federate, het slimme plan van Keytrade Bank

Woensdag 25 Maart 2015


Federate, het slimme plan van Keytrade Bank
Assets :
spot radio 'bankzitter' spot radio 'werken' spot radio 'coma'
Credits :
Agency : Federate
Client : Keytrade Bank
Contacts : Olivier Debehogne, Ilse Vand Den Borre, Geoffroy Picard
CD : Denis Dubrulle
CD : Thomas Danthine
Creation : Denis Dubrulle
Creation : Marko Leus
Copy Fr : Thomas Danthine
Copy Fr : Jean-Luc Soille
AD : Denis Dubrulle
Project Management : Julie Van Kempen
Radio Production Company : Cobra
Banner Production : Adsomenoise

Federate ontwikkelde een nieuwe campagne voor KeyPlan, het geautomatiseerde beleggingsplan van de online bank Keytrade. Op het programma: een ruim online luik en vooral drie radiospots die al bewijzen dat het een goed idee was van de adverteerder om zijn communicatiebudget toe te vertrouwen aan Federate…

Federate is het bureau dat opgericht werd door Thomas Danthine en Denis Dubrulle. Voor de jongsten onder jullie herinneren we eraan dat de eerste copy is en de tweede AD. Ze behoren to de meest getalenteerde Belgische creatieven van hun generatie. Voor ze aan hun eigen verhaal begonnen te schrijven, maakte het duo onder andere het mooie weer bij Famous, een bureau dat ze mee groot hielpen maken, zowel in de Belgische als internationale creatieve sector.
 
Thomas Danthine, Partner & CD van Federate: “Drie jaar geleden, bij onze begindagen namen we deel aan de pitch die Keytrade Bank organiseerde voor de toekenning van hun communicatiebudget. We moesten het opnemen tegen Havas WW Brussels en Leo Burnett dat het uiteindelijk haalde. Helaas voor het bureau en gelukkig voor ons, zo bleek achteraf, want de samenwerking verliep niet zo optimaal als verhoopt en Keytrade Bank nam opnieuw contact met ons op.”
 
Federate bedenkt dan de ‘Lef’ campagne die de nadruk legt op klanten die hun financiën autonoom willen beheren. “Keytrade en Leo Burnett hebben de twee laatste jaren vooral tactische acties gecreëerd voor Keypack. Dat positioneert zich als het voordeligste pack voor je banktransacties”, vervolgt Denis Dubrulle. “Maar de rentevoeten zijn nog nooit zo laag geweest als nu, dus hebben we samen met onze klant – voor wie we ondertussen een echte business partner geworden zijn – om te communiceren over Keyplan.” Dat is een geautomatiseerd beleggingsplan dat het bureau wil definiëren als “het slimme plan om je geld vooruit te helpen”.
 
Daartoe deden beide vennoten een beroep op de uitstekende copy Marko Leus. Samen werkten ze een volledige internetactie uit (banners, Facebook Ads…), maar vooral ook een radiocampagne zoals we die (veel) vaker zouden willen horen. De perfectie wordt benaderd door zowel het script als de productie (die toevertrouwd werd aan een van de beste productiehuizen op dat vlak, met name Cobra).
 
In totaal zijn drie spots van 30’’ en hun 10’’-versies voorzien in elke landstaal. Het geheel vergelijkt het spaargeld met… een lui varken in al zijn glorie. Dat levert nogal wat grappige replieken op. Zoals het ondertussen al onsterfelijke en zeer herkenbare ‘Lui varken, neem daar maar eens een voorbeeld aan’…
 
Elke productie verwijst door naar Keytradebank.be en de specifieke pagina’s waar een simulatie van het rendement kan worden gedaan. 24u na de start van de campagne telde de site al 24.000 aanvragen. 

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier