SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Bowling mikt op expertise voor Unibet

Donderdag 19 Maart 2015


Bowling mikt op expertise voor Unibet
Assets :
spot Tv 'cleansheets' spot Tv 'mostgoals'
Credits :
Agency : BOWLING
Client : Unibet
Contact : Dennis Mariën
CD : Christophe Ghewy
Creation : Lennert Vedts
Strategic Director : Gwenn Nevelsteen
Account Team : Dimitri Mundorff, Sophie Van Elslander
Designer : Jan Sidgwick
Film Production Company : Hakuna
Director : Deben Van Dam
Sound : Sonicville
Post-Production : The Fridge

In de aanloop naar de Playoff 1 van de Jupiler Pro League ontwikkelde Bowling een nieuwe imagocampagne voor de sportweddenschapsite Unibet. En ook deze keer werd niets aan het toeval overgelaten… 

Ziedaar de richtlijn die Bowling Unibet drie jaar geleden voorstelde toen eerstgenoemde zijn deuren opende en laatstgenoemde kampte met een zwaar gebrek aan naambekendheid. Christophe Ghewy, de medeoprichter van Bowling, weet het nog goed: “We waren pas met het bureau gestart en Dennis (Mariën, country manager Unibet, nvdr.) schonk ons onmiddellijk zijn vertrouwen, hoewel we natuurlijk nog niet veel referenties konden voorleggen. Het is precies het soort klanten dat perfect past bij onze filosofie: een ondernemer die in de eerste plaats op zoek is naar een business partner, en niet naar een bureau in traditionele betekenis. Samen hebben we tabula rasa gemaakt en zijn we op zoek gegaan naar de best mogelijke strategie.”
 
Die kan worden samengevat in vier woorden: ‘Luck is no coincidence’. “Natuurlijk speelt geluk een rol, maar toch blijven kennis en expertise de beste troeven om te proberen de inzet maximaal te laten opbrengen. Unibet had een goudmijn binnen handbereik – een pak informatie, gegevens, statistieken, archieven,… in de eerste plaats over hun voetbalwedstrijden die 95% van hun omzet vertegenwoordigen. We hebben beslist van daarop in te spelen door de gegevens te gebruiken om de expertise van het merk te funderen.”
 
Het succes bleef niet uit, in die mate dat de adverteerder de bevoorrechte partner van de media werd, in de voetsporen van een eerste tv-campagne en enkele printluiken (een per week!). “We zijn erin geslaagd Unibet te positioneren als referentie inzake sportweddenschappen”, bevestigt Dimitri Mundorff, managing partner/client service director van Bowling. “Dat is de Jupiler Pro League niet ontgaan: vandaag zijn we hun officiële partner. Dat is natuurlijk belangrijk voor het imago, want bij elke match zenden we een tv-billboard uit voor, tijdens en na de wedstrijd… Dat partnerschap is met andere woorden cruciaal en benadrukt de expertise van Unibet inzake sport.”
 
Vandaag heeft Unibet de luxe om live sportweddenschappen voor te stellen, wat zijn professionele kant extra in de verf zet… “Voor de wedstrijden van de Champions League hebben we live weddenschappen ingevoerd. Tijdens de rust zenden we een tv-spot uit die voorstelt om te wedden rond een gebeurtenis tijdens de wedstrijd. De kijkers krijgen enkele minuten om te wedden en wij hebben enkele minuten om de weddenschap uit te werken en aan te bieden…”
 
De laatste campagne telt twee tv-spots. Die trekken de strategie nog iets verder door, met de introductie van drie sport- en voetbalfans. “In elke spot is een van de drie er altijd van overtuigd dat hij het wedstrijdresultaat kent. Hij betrouwt vooral op het talent van de teams. Maar om een wedstrijd te winnen, volstaat het niet om op papier de beste spelers te hebben. De afloop hangt vaak samen met andere elementen, zoals de weersomstandigheden, factoren in het privéleven van de spelers, enzovoort. Een hele reeks al dan niet objectieve elementen die allemaal opgesomd worden.” Kortom, winnen doe je niet per toeval. Die boodschap zal nog aan bod komen in twee andere producties, een voor tennis en een voor Blackjack… 

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



Waarom Google adverteerders en YouTubers dichter bij elkaar wil brengen  


Platformen als Instagram, Snapchat en YouTube hebben de spelregels van influencer marketing de voorbije jaren grondig door elkaar geschud. Ook gewone meisjes en jongens kunnen dankzij die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier