SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV brengt Tiffany opnieuw tot leven voor Opel

Dinsdag 10 Maart 2015


LDV brengt Tiffany opnieuw tot leven voor Opel
Assets :
'Reincarnation' website
Credits :
Agency : LDV United
Director : Kenneth Mercken
Producer : Maarten De Sutter
DOP : Grimm Vandekerckhove
Music : Raygun
Client : Opel Belgium
Contacts : Eline Van den Mooter, Filip Vanrietvelde, Pierre Deneus
Managing Director : Petra De Roos
Account Team : Margit Vervecken, Tim Janssens, Eva Verwimp
CD : Bart Gielen
Creation : Pieter Staes
Creation : Dennis Vandewalle
Creation : Manuel Ostyn
Creation : Dries De bruyn
Strategy : Kristof Janssens, Eline Goethals
Digital Design : Tom Vanhooreweder
Designer : Jeffrey Uten, Niki Desiron
Digital Project Manager : Eli Hermans
Film Production Company : Czar

Na ‘Opel Gabriel’ dat leidde tot de ontwikkeling van een alarm om je nageslacht niet meer in de auto te vergeten, bedachten Opel en LDV United samen een nieuwe campagne en actie: ‘Opel Beste Bod’, met het gekke idee op een bepaalde manier je oude auto te "reïncarneren"… 

Zoals zo vaak vertrok de campagne van een eenvoudige vaststelling: soms hebben de bezitters van een bepaalde wagen de grootste moeite om afstand te doen van hun geliefde auto als diens tijd gekomen is. Omdat ze zoveel meegemaakt hebben met hun karretje, zoveel goede en kwade dagen gedeeld hebben, is het idee dat het naar de schroothoop verdwijnt gewoon onverdraaglijk.
 
Bart Gielen, CD van LDV United: “70% van de mensen die een nieuwe auto kopen, wil de vorige zo snel mogelijk kwijt. Dat is niet altijd even makkelijk. Trouw aan zijn filosofie om de Duitse wagens en hun kwaliteit bereikbaar te maken voor het grote publiek, deed Opel een ‘Beste Bod’ aan alle chauffeurs, in casu een mooie som in ruil voor hun oude wagen. Maar geld alleen maakt niet gelukkig, zoals iedereen weet, en soms zijn mensen zo sterk aan hun auto gehecht dat het afscheid pijnlijk blijft. Daarom besloot Opel een stap verder te gaan via de absoluut unieke geste die achter het ‘Beste Bod voor jouw Welzijn’ zit.
 
Net zoals met ‘Opel Gabriel’ schakelen de autofabrikant en LDV United naar een volgende versnelling met een luik dat vooral inspeelt op de emotie. Het idee is de wagenbezitters – ook als het niet om een Opel gaat – om gedurende enkele weken hun verhalen, herinneringen te delen en uit te leggen waarom ze zo aan hun auto houden. “Vervolgens probeert Opel het afscheid minder pijnlijk te maken, met als uiteindelijke doelstelling ervoor te zorgen dat ze met hart én ziel een nieuwe Opel kunnen kopen.”
 
Om het voorbeeld te geven en traffic te genereren naar het desbetreffende platform trok LDV op zoek naar het beoogde profiel. Dat werd vervolgens in een video van meer dan drie minuten gepresenteerd. In beeld: een jongeman met de ongewone voornaam Senna (ter ere van je weet wel wie) die hopeloos verliefd is op Tiffany, zijn oude Opel Kadett… “Ik zie die echt graag? Tiffany heefteen ziel”, bekent hij. Helaas is Tiffany aan het einde van haar Latijn en moeten er aanzienlijke kosten gedaan worden om haar een tweede jeugd te geven. Senna is helder genoeg om in te zien dat hij afscheid moet nemen van zijn geliefde. En dan komt Opel op de proppen. Ontroerd door het verhaal van Senna en Tiffany stelt de fabrikant de jongeman voor om een stukje van Tiffany mee te nemen in zijn nieuwe Opel. Om dat te bewerkstelligen wordt hij verwacht in Rüsselsheim, in de fabriek waar de nieuwe Tiffany geassembleerd zal worden tot een spiksplinternieuwe Opel Insignia…
 
Bart Gielen: “Deze verrassende video toont hoe beladen met emotie het aanbod is. Het verhaal vertelt de reïncarnatie van een oude auto; via de video nodigt Opel de bestuurders uit hun herinneringen te delen… het is de proloog voor een lange reeks afscheidsplannen!”

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier