SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV maakt zijn truitje nat voor Het Nieuwsblad

Woensdag 18 Februari 2015


LDV maakt zijn truitje nat voor Het Nieuwsblad
Assets :
spot Tv 'regen' spot Tv 'wegen' radio 'regen' radio 'wegen' print 'regen' print 'wegen'
Credits :
Client : Het Nieuwsblad
Contacts : Dries Vereecke, Julie Bruggeman
Agency : LDV United
Client Service Director : Petra De Roos
Account Team : Eva De Gendt, Julie Oostvogels
CD : Bart Gielen
Creation : Dennis Vandewalle
Creation : Dries De bruyn
Radio Production Company : Cobra
Film Production Company : Caviar
Director : Joris Rabijns
DOP : Dries Declercq
Photographer : Dries Declercq
Retouching : Chester Van Bommel

De nieuwe campagne van LDV United voor de krant van Mediahuis is van promotionele aard en moet de nieuwe gratis editie van de ‘Wieler Gids’ ondersteunen. Die hoeft niet te blozen om zijn look: reden genoeg om ze deze week het Belgische creatieve peloton te laten aanvoeren.

De briefing bepaalde wellicht dat de campagne de nieuwe editie van de ‘Wieler Gids’ moest aankondigen. Voor wie het niet weet: dat is de bijbel voor alle wielerfanaten. Hij is zopas verschenen en wordt gratis aangeboden bij aankoop van Het Nieuwsblad, met een al even gratis fles blonde Kwaremont, een knipoog naar de beroemde helling van de Oude Kwaremont in de Vlaamse Ardennen. Geef toe, er zijn briefings die meer inspireren…
 
Gelukkig was dat zonder Bart Gielen, de CD van LDV United, en zijn professionele ploeg gerekend: ze beschouwden de brief als een kans om al hun talent en vakkennis boven te halen. Dat blijkt uit de twee radio- en tv-spots, alsook uit beide prints. Alles vertrekt van de nieuwe baseline, een hartenkreet die voor het eerst in 2014 geslaakt werd: ‘De koers is van ons’, je ondertussen wellicht bekend.
 
“Als er een krant is die zich deze kreet kan toe-eigenen, is het wel Het Nieuwsblad”, schreef de Vlaamse krant bij de lancering. “Met zijn expertise, zijn participatie en zelfs zijn eigen koers (het circuit Het Nieuwsblad, nvdr) profileert de krant zich steeds duidelijker als de belangrijkste krant inzake wielrennen.” Dit jaar zelfs nog wat meer dan anders…
 
Bart Gielen: “In 2015 keert deze vaderlandslievende zin terug in een nieuwe campagne. Want ook al waren er vorig jaar minder Belgische winnaars, maar het zijn nog steeds de Belgen die de koers maken tot wat ze is, in het peloton of langs de kant van de weg en via initiatieven van Het Nieuwsblad.”
 
Om dat nogmaals te bewijzen en hun hartenkreet nog meer kracht bij te zetten, besloten LDV en zijn klant te bepalen wat echt de ziel is achter het succes van wielrennen in België. Wat maakt dat de koers in onze genen zit en dat onze renners zo volhardend zijn? Met andere woorden, waardoor kunnen we in de toekomst van het Belgisch wielrennen geloven? Het antwoord staat op mm.be, met al het besproken materiaal dat op magistrale wijze, zowel in woord als in beeld de lof zingt van wat ons land zo bijzonder maakt, voor de renners en hun supporters: de regen en de kasseien. “Een campagne die opnieuw de tijd neemt om een verhaal te vertellen”, besluit Bart Gielen trots.

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier