SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume glimlacht voor Coolblue

Dinsdag 3 Februari 2015


Duval Guillaume glimlacht voor Coolblue
Assets :
spot Tv 'Op hol geslagen grasmaaier' spot Tv 'Je zoon uit huis'
Credits :
Client : Coolblue
Contacts : Nick Lenten, Joost Bakker, Eva Nooitgedagt
Agency : Duval Guillaume
CD : Geoffrey Hantson
CD : Katrien Bottez
Creation : Tim Schoenmaeckers
Creation : Niels Sienaert
Account Team : Patrick Clymans, Jochen Van Lysebettens
Strategic Director : Piet Wulleman
Head of Digital : Kris Hoet
Studio : Bart Janvier
Agency Producer : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
Director : Nils Gerbens
Film Production Company : 100% Halal
Producer : Bo Polak
Executive Producer : Hein Scheffer
Post-Production : Captcha
Soundmix : FC Walvisch
Soundlogo : Roundhouse

Op 5 januari liet Duval Guillaume aan de hand van een eerste tv-spot weten dat het door Coolblue, een van de belangrijkste online retailers van België en Nederland, uitgekozen was als lead agency. Een maand later staat er al een tweede productie op het programma.

“We hebben veel energie en passie tentoongespreid om van Coolblue het merk te maken dat het vandaag geworden is”, aldus Nick Lenten, chief technology officer bij Coolblue vorige maand. “Het aan iemand anders toevertrouwen was dus een beetje beangstigend. We zijn dan ook heel blij dat we partners gevonden hebben die onze liefde voor ons merk deelt. En die even koppig en vasthoudend zijn als wij. Dat is misschien wel even belangrijk.”
 
Voor de anekdote preciseren we dat Coolblue een onderneming in volle groei is; ze groepeert 330 webshops en zeven winkels in Wilrijk, Lochristi, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. Via specialisten als Tabletcenter.be en Koelkaststore.be verkoopt Coolblue producten aan consumenten op het internet. In 2013 haalde de groep een omzet van 248 miljoen: dankzij dat resultaat behoort het bedrijf tot de koplopers van online winkels in de Benelux. In juni won Coolblue op de Webshop Awards de prijs van de beste online winkel voor elektronica.
 
Niet de eerste de beste dus, maar de naambekendheid kon beter. Daarom ging het merk op zoek naar een communicatiepartner die zijn ambities zou kunnen waarmaken. “Coolblue is een zeer inspirerend bedrijf dat jaar na jaar groeit”, aldus Alewijn Dekker, managing director bij Duval Guillaume dat het budget binnenhaalde. “Aan ons de taak om de uitdaging aan te gaan en de juiste manier te vinden om het bijzondere merk bekend te maken bij het grote publiek.”
 
Eerst in Nederland dus, aangezien de twee eerste tv-spots die werden ingeblikt, enkel te zien zijn op Nederlandse televisiezenders. België moet nog enkele maanden wachten, tenminste toch op televisie, want het virale potentieel van beide producties zal er wellicht voor zorgen dat ze veel eerder dan voorzien de Belgische gezinnen veroveren. Baseline: ‘Coolblue, alles voor een glimlach.’ En da’s nauwelijks overdreven, want de spotjes zijn ronduit grappig.
 
In de eerste spot maken we kennis met de ‘gelukkige’ ouders van een zoon die ze op geen enkele manier, en ondanks hun vele vindingrijke pogingen maar niet het huis uitkrijgen. Zelfs niet met de hulp van Coolblue dat er alles aan doet om hen te steunen, door in recordtijd de door hen bedachte oplossingen te leveren, gaande van een pannenset voor het hypothetische nieuwe huishouden van de dertiger (!) tot een trolley voor zijn spullen; zelfs de lawaaierige boor- en grasmachine mogen niet baten. Uiteindelijk levert Coolblue een hogedrukreiniger… De acteurs zijn overigens geweldig en geloofwaardig levensecht.
 
In de tweede productie die maandag onthuld wordt, ontdekken we een man die last heeft met zijn grasmachine. Het lijkt eerst of ze stuk is, maar ze blijkt achteraf psychopathische trekken te vertonen. De achtervolging die ze inzet, moet het grote publiek duidelijk maken dat Coolblue ook een dienst na verkoop biedt die (net zoals het bureau?) 24/7 bereikbaar is via mail, tweet en telefoon… ​

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier