SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB, het mooiste visitekaartje van VW

Woensdag 14 Januari 2015


DDB, het mooiste visitekaartje van VW
Assets :
spot Tv 'Crafter vs Transporter' spot Tv 'Crafter' website banners print 'Le Caddy' print 'Le Crafter' print 'Le Transporter'
Credits :
Client : D’Ieteren – CVI
Contact : Marc Donner
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Strategic Planner : Maarten Van Daele
Creation : Antoinette Ribas
Creation : Jonathan d’Oultremont
Digital Producer : Maarten Breda, Florence Vercammen, Stefanie Warreyn
Graphic Design : Benjamin Hiffe
Art Buyer : Brigitte Verduyckt
Account Director : Sylvie De Couvreur
Account Manager : Maxime Tys
Photographer : Marc Paeps
Retouching : The Living Room
Film Production Company : Lovo
Director : Ingrid Coppé
Executive Producer : Bert Brulez

Het is het seizoen. Zoals elk jaar rond deze tijd overrompelen de autofabrikanten de media. Hun doelstelling, ter gelegenheid van het traditionele Autosalon: onklopbare prijzen aankondigen voor nieuwe modellen met massa’s opties. Meestal zonder een greintje creativiteit. 

Gelukkig is er DDB Brussels dat er eens te meer een erezaak van maakte om een op het eerste gezicht oersaaie briefing – de bedrijfswagens van Volkswagen promoten - toch creatief te beantwoorden… Marc Donner, Marketing Manager bij Volkswagen Commercial Vehicles, legt uit: “Al meerdere decennia maken Volkswagen bestelwagens het mooie weer als betrouwbare partners van beroepsmensen en zelfstandigen. Naast de ervaren Transporter, genieten ook de Crafter en Caddy een uitstekende reputatie. Die zekerheid en vertrouwen straalt ook af op eigenaars en hun zaak. Vanuit dat inzicht vertrokken we voor deze nieuwe campagne.”
 
“Creatief werd dit inzicht vertaald naar een campagne die de VW bedrijfsvoertuigen omtovert tot graag geziene visitekaartjes », aldus de AD, Antoinette Ribas, die samen met haar kompaan Jonathan d’Oultremont aan de basis van de creatie ligt. “Het vertrouwen die men met een VW bestelwagen uitstraalt maakt immers indruk.”
 
Dat wordt audiovisueel vertaald door vakmensen die zich naar een VW-concessiehouder begeven. Die stelt natuurlijk een test voor. Als de potentiële klant ja zegt, haalt hij zijn visitekaartje boven om een idee te krijgen van hoe dat er zou uitzien op de zijkant van de bestelwagen. En meteen overtuigd is: “Ik neem hem”, zegt de man met een brede glimlach. Baseline: ‘De Crafter. Uw mooiste visitekaartje.’. Idem dito in print (affiches en advertenties).
 
“Het concept omvat ook een activeringscampagne via interactieve banners”, vervolgt Antoinette Ribas. “Volkswagen wilde aldus al zijn B2B-klanten een meerwaarde bieden.” Wat dat betreft, bestaat het programma uit het online platform vwvisitekaartjes.be, waar zelfstandigen en kleine bedrijven hun eigen online reclame kunnen maken. “Daartoe vullen ze hun gegevens in op een VW-bedrijfswagen; deze gepersonaliseerde en geografisch gelokaliseerde banners zullen vervolgens via nieuwssites als 7sur7, dhnet.be en autoscout24 verspreid worden”, besluit de AD. “Zo kunnen de deelnemers hun zichtbaarheid versterken binnen hun streek en nieuwe potentiële klanten bereiken.” 

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier