SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB, het mooiste visitekaartje van VW

Woensdag 14 Januari 2015


DDB, het mooiste visitekaartje van VW
Assets :
spot Tv 'Crafter vs Transporter' spot Tv 'Crafter' website banners print 'Le Caddy' print 'Le Crafter' print 'Le Transporter'
Credits :
Client : D’Ieteren – CVI
Contact : Marc Donner
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Strategic Planner : Maarten Van Daele
Creation : Antoinette Ribas
Creation : Jonathan d’Oultremont
Digital Producer : Maarten Breda, Florence Vercammen, Stefanie Warreyn
Graphic Design : Benjamin Hiffe
Art Buyer : Brigitte Verduyckt
Account Director : Sylvie De Couvreur
Account Manager : Maxime Tys
Photographer : Marc Paeps
Retouching : The Living Room
Film Production Company : Lovo
Director : Ingrid Coppé
Executive Producer : Bert Brulez

Het is het seizoen. Zoals elk jaar rond deze tijd overrompelen de autofabrikanten de media. Hun doelstelling, ter gelegenheid van het traditionele Autosalon: onklopbare prijzen aankondigen voor nieuwe modellen met massa’s opties. Meestal zonder een greintje creativiteit. 

Gelukkig is er DDB Brussels dat er eens te meer een erezaak van maakte om een op het eerste gezicht oersaaie briefing – de bedrijfswagens van Volkswagen promoten - toch creatief te beantwoorden… Marc Donner, Marketing Manager bij Volkswagen Commercial Vehicles, legt uit: “Al meerdere decennia maken Volkswagen bestelwagens het mooie weer als betrouwbare partners van beroepsmensen en zelfstandigen. Naast de ervaren Transporter, genieten ook de Crafter en Caddy een uitstekende reputatie. Die zekerheid en vertrouwen straalt ook af op eigenaars en hun zaak. Vanuit dat inzicht vertrokken we voor deze nieuwe campagne.”
 
“Creatief werd dit inzicht vertaald naar een campagne die de VW bedrijfsvoertuigen omtovert tot graag geziene visitekaartjes », aldus de AD, Antoinette Ribas, die samen met haar kompaan Jonathan d’Oultremont aan de basis van de creatie ligt. “Het vertrouwen die men met een VW bestelwagen uitstraalt maakt immers indruk.”
 
Dat wordt audiovisueel vertaald door vakmensen die zich naar een VW-concessiehouder begeven. Die stelt natuurlijk een test voor. Als de potentiële klant ja zegt, haalt hij zijn visitekaartje boven om een idee te krijgen van hoe dat er zou uitzien op de zijkant van de bestelwagen. En meteen overtuigd is: “Ik neem hem”, zegt de man met een brede glimlach. Baseline: ‘De Crafter. Uw mooiste visitekaartje.’. Idem dito in print (affiches en advertenties).
 
“Het concept omvat ook een activeringscampagne via interactieve banners”, vervolgt Antoinette Ribas. “Volkswagen wilde aldus al zijn B2B-klanten een meerwaarde bieden.” Wat dat betreft, bestaat het programma uit het online platform vwvisitekaartjes.be, waar zelfstandigen en kleine bedrijven hun eigen online reclame kunnen maken. “Daartoe vullen ze hun gegevens in op een VW-bedrijfswagen; deze gepersonaliseerde en geografisch gelokaliseerde banners zullen vervolgens via nieuwssites als 7sur7, dhnet.be en autoscout24 verspreid worden”, besluit de AD. “Zo kunnen de deelnemers hun zichtbaarheid versterken binnen hun streek en nieuwe potentiële klanten bereiken.” 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier