SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Michael is Dead mishandelt sterren voor GAIA

Maandag 15 December 2014


Michael is Dead mishandelt sterren voor GAIA
Assets :
'Hard to tell' (casemovie) 'Bruno Vanden Broecke' 'Herman Brusselmans' 'Enrico Salamone' 'Pol Goossen' 'Erika Van Tielen' 'Patrick Ridremont' radio 'Bruno Vanden Broecke' radio 'Patrick Ridremont'
Credits :
Client : GAIA
Contacts : Michel Vandenbosch, Ann De Greef
Agency : MICHAEL IS DEAD
CD : Dieter De Ridder
CD : Joeri Van Den Broeck
Creation : Girbe Bogaerts
Creation : Dieter De Ridder
Creation : Joeri Van Den Broeck
Executive Producers : Trish Van De Kerckhove, Isabelle Baele
Camera : Piet Deyaert
DOP : Frederic Van Zandycke
Radio Production Company : Sonicville
Editing : 2frame

Michael is Dead creëerde zijn eerste campagne voor GAIA. Zoals gewoonlijk rond deze tijd van het jaar moet die herinneren aan de lijdensweg van eenden en ganzen die zonder pardon en onder dwang vetgemest worden door de producenten van eenden- of ganzenlever. Ze wil de liefhebbers er eveneens herinneren aan het bestaan van iets minder ‘chique’ maar veel minder barbaarse alternatieven. 

Michael is Dead won het communicatiebudget van GAIA in oktober; de missie van het bureau betreft zowel de creatie van communicatiecampagnes als online content.
 
Voor deze première deden de adverteerder en zijn bureau een beroep op de Vlaamse acteurs Bruno Vanden Broecke en Pol Goossen, de schrijver Herman Brusselmans, radiopresentatrice Erika Van Tielen, alsook aan Franstalige zijde op Patrick Ridremont en de acteur Eric Salamone. “We namen contact met hen op om hen uit te nodigen een kerstlied te komen opnemen, in het kader van de jaarlijkse GAIA-sensibiliseringscampagne”, vertelt Joeri Van Den Broeck, de medeoprichter van Michael is Dead. “Allemaal zegden ze onmiddellijk toe. Op de afgesproken dag ontvingen we hen bij Sonicville, waar we een opnamestudio gereserveerd hadden en waar de gasten een nogal bijzondere microfoon vonden…”
 
De microfoon in kwestie was inderdaad op zijn zachtst gezegd bijzonder, want er zat een trechter op en die kregen de bereidwillige deelnemers in hun mond, net zoals diegene die gebruikt wordt om de arme ganzen en eenden te dwangvoederen. “Zodra ze van de verrassing bekomen waren, ging iedereen akkoord om het spel mee te spelen”, vervolgt Dieter De Ridder, de andere medeoprichter van het bureau. “Met andere woorden, ze verklaarden zich bereid om een kerstliedje te zingen, terwijl ze aan den lijve ondervonden wat voor lijdensweg de eenden en ganzen ondergaan.”
 
De filmbeelden spreken voor zich en stemmen tot nadenken. Hetzelfde geldt voor de radiospots met meer dan suggestieve geluiden. ’t Is niet alle dagen dat je sterren met tranende ogen van de pijn ziet die op het punt staan hun ingewanden uit te hoesten…
 
Besluit van de twee CD’s: “Er bestaat een alternatief voor foie gras, de Faux Gras van GAIA. Die is even lekker en is vooral martelvrij.” 

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier