SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas WW droomt hardop voor de Nationale Loterij

Dinsdag 9 December 2014


Havas WW droomt hardop voor de Nationale Loterij
Assets :
website website 'Galerij' spot Tv 35 sec. press POS A3 POS poster 'Pot' POS window stickers
Credits :
Client : De Nationale Loterij - Super Lotto
Contacts : Roger De Henau, Joke Vermoere, Eva De Fraye, Marleen Segers, Kitty de Neef
Agency : Havas Brussels
CD : Tom Loockx
CD : Jorrit Hermans
Creation : Julie Vanderbeck
Creation : Matthew Lootens
Copy : Antoine Wellens, Kevin Timmermans, Vanessa Hendrickx
Head of Strategy : Kacper Wozniak
Account Team : Ellen Sonck, William Lebrun, Vicky Cloosen
RTV Producer : Eric Peeters
Digital Project Manager : Patrice Bosseaux
Film Production Company : Czar
Director : Toon Aerts
Producer : Fred Vrancken
Production Digital Movie : Mojuice
Director : Mitch Van Bombeeck

Havas Worldwide Brussel creëerde een nieuwe campagne voor de Nationale Loterij. Die moet de Belgen aan hun dromen herinneren. De instelling stelt voor ze te financieren via een hele reeks acties met een sterke meerwaarde. 

Pierre-Laurent Fassin, manager external communication bij de Nationale Loterij: “Om het jaar 2014 in schoonheid te eindigen, wilden we onze spelers nog meer verwennen door hen te trakteren op dromen, wensen, kansen en duizenden prijzen. Onder de vlag ‘Feestige geluksdagen’ bieden we de traditionele geschenkzakjes, met daarin voor de gelegenheid Winter Millions en Christmas Fun-krasspelen. Tegelijk bedachten we op Facebook de ‘Cadeautjes Carrousel’, waar je veel prijzen kunt winnen. De spelsite e-lotto.be moet niet onderdoen: er loopt een ‘Magisch Prijzenfeest’, waarmee je loten als een citytrip naar Londen, een weekend in een boomhut, een koelkast vol champagne, een iPad of een verrassingsdiner in een sterrenrestaurant kunt winnen…” Orgelpunt van de ‘Feestige Geluksdagen’ campagne wordt de trekking van de dubbele Super Lotto, op 24 en 31 december. Het wordt allemaal aangekondigd via een geïntegreerde campagne van Havas Worldwide Brussels, waar de creatieven op de proppen kwamen met het ‘We wish you…’ concept. Hoeksteen van de actie: het ‘Super Lotto’ koor met nieuwe versies van het beroemde kerstliedje ‘We wish you a merry Christmas’ waarin de woorden refereren naar de dromen van de Lotto-spelers.
 
De campagne wordt ingeleid door een tv-spot van 35’’, een reeks tv-billboards, een speciale inlassing in de pers en POS-materiaal. Havas ontwikkelde ook het digitale platform, waar bezoekers hun dromen kunnen toevertrouwen, voor het ‘Super Lotto’ koor ze op muziek zet… Pierre-Laurent Fassin: “Op verzoek zet het koor een gepersonaliseerde versie van ‘We Wish you a Merry Christmas’ in, met daarin de dromen die de spelers ons online toevertrouwd hebben. Dat wordt allemaal gefilmd en de video wordt per e-mail naar de deelnemers verstuurd; die kunnen hem downloaden en zelfs als beltoon kiezen.”
 
De call to action gebeurt via PR, video’s op Facebook en bannering. Het koor vertrekt ook op tournee langs alle kerstmarkten van België en zal ook dan de dromen van de spelers zingen. Er staan ook haltes op de verkooppunten op het menu.

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier