Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Havas WW droomt hardop voor de Nationale Loterij

Dinsdag 9 December 2014

Havas WW droomt hardop voor de Nationale Loterij

Havas Worldwide Brussel creëerde een nieuwe campagne voor de Nationale Loterij. Die moet de Belgen aan hun dromen herinneren. De instelling stelt voor ze te financieren via een hele reeks acties met een sterke meerwaarde. 

Pierre-Laurent Fassin, manager external communication bij de Nationale Loterij: “Om het jaar 2014 in schoonheid te eindigen, wilden we onze spelers nog meer verwennen door hen te trakteren op dromen, wensen, kansen en duizenden prijzen. Onder de vlag ‘Feestige geluksdagen’ bieden we de traditionele geschenkzakjes, met daarin voor de gelegenheid Winter Millions en Christmas Fun-krasspelen. Tegelijk bedachten we op Facebook de ‘Cadeautjes Carrousel’, waar je veel prijzen kunt winnen. De spelsite e-lotto.be moet niet onderdoen: er loopt een ‘Magisch Prijzenfeest’, waarmee je loten als een citytrip naar Londen, een weekend in een boomhut, een koelkast vol champagne, een iPad of een verrassingsdiner in een sterrenrestaurant kunt winnen…” Orgelpunt van de ‘Feestige Geluksdagen’ campagne wordt de trekking van de dubbele Super Lotto, op 24 en 31 december. Het wordt allemaal aangekondigd via een geïntegreerde campagne van Havas Worldwide Brussels, waar de creatieven op de proppen kwamen met het ‘We wish you…’ concept. Hoeksteen van de actie: het ‘Super Lotto’ koor met nieuwe versies van het beroemde kerstliedje ‘We wish you a merry Christmas’ waarin de woorden refereren naar de dromen van de Lotto-spelers.
 
De campagne wordt ingeleid door een tv-spot van 35’’, een reeks tv-billboards, een speciale inlassing in de pers en POS-materiaal. Havas ontwikkelde ook het digitale platform, waar bezoekers hun dromen kunnen toevertrouwen, voor het ‘Super Lotto’ koor ze op muziek zet… Pierre-Laurent Fassin: “Op verzoek zet het koor een gepersonaliseerde versie van ‘We Wish you a Merry Christmas’ in, met daarin de dromen die de spelers ons online toevertrouwd hebben. Dat wordt allemaal gefilmd en de video wordt per e-mail naar de deelnemers verstuurd; die kunnen hem downloaden en zelfs als beltoon kiezen.”
 
De call to action gebeurt via PR, video’s op Facebook en bannering. Het koor vertrekt ook op tournee langs alle kerstmarkten van België en zal ook dan de dromen van de spelers zingen. Er staan ook haltes op de verkooppunten op het menu.
Assets :
Credits :
  • Client : De Nationale Loterij - Super Lotto
  • Contacts : Roger De Henau, Joke Vermoere, Eva De Fraye, Marleen Segers, Kitty de Neef
  • Agency : Havas Worldwide Brussels
  • CD : Tom Loockx
  • CD : Jorrit Hermans
  • Creation : Julie Vanderbeck
  • Creation : Matthew Lootens
  • Copy : Antoine Wellens, Kevin Timmermans, Vanessa Hendrickx
  • Head of Strategy : Kacper Wozniak
  • Account Team : Ellen Sonck, William Lebrun, Vicky Cloosen
  • RTV Producer : Eric Peeters
  • Digital Project Manager : Patrice Bosseaux
  • Film Production Company : Czar
  • Director : Toon Aerts
  • Producer : Fred Vrancken
  • Production Digital Movie : Mojuice
  • Director : Mitch Van Bombeeck