SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas WW droomt hardop voor de Nationale Loterij

Dinsdag 9 December 2014


Havas WW droomt hardop voor de Nationale Loterij
Assets :
website website 'Galerij' spot Tv 35 sec. press POS A3 POS poster 'Pot' POS window stickers
Credits :
Client : De Nationale Loterij - Super Lotto
Contacts : Roger De Henau, Joke Vermoere, Eva De Fraye, Marleen Segers, Kitty de Neef
Agency : Havas Brussels
CD : Tom Loockx
CD : Jorrit Hermans
Creation : Julie Vanderbeck
Creation : Matthew Lootens
Copy : Antoine Wellens, Kevin Timmermans, Vanessa Hendrickx
Head of Strategy : Kacper Wozniak
Account Team : Ellen Sonck, William Lebrun, Vicky Cloosen
RTV Producer : Eric Peeters
Digital Project Manager : Patrice Bosseaux
Film Production Company : Czar
Director : Toon Aerts
Producer : Fred Vrancken
Production Digital Movie : Mojuice
Director : Mitch Van Bombeeck

Havas Worldwide Brussel creëerde een nieuwe campagne voor de Nationale Loterij. Die moet de Belgen aan hun dromen herinneren. De instelling stelt voor ze te financieren via een hele reeks acties met een sterke meerwaarde. 

Pierre-Laurent Fassin, manager external communication bij de Nationale Loterij: “Om het jaar 2014 in schoonheid te eindigen, wilden we onze spelers nog meer verwennen door hen te trakteren op dromen, wensen, kansen en duizenden prijzen. Onder de vlag ‘Feestige geluksdagen’ bieden we de traditionele geschenkzakjes, met daarin voor de gelegenheid Winter Millions en Christmas Fun-krasspelen. Tegelijk bedachten we op Facebook de ‘Cadeautjes Carrousel’, waar je veel prijzen kunt winnen. De spelsite e-lotto.be moet niet onderdoen: er loopt een ‘Magisch Prijzenfeest’, waarmee je loten als een citytrip naar Londen, een weekend in een boomhut, een koelkast vol champagne, een iPad of een verrassingsdiner in een sterrenrestaurant kunt winnen…” Orgelpunt van de ‘Feestige Geluksdagen’ campagne wordt de trekking van de dubbele Super Lotto, op 24 en 31 december. Het wordt allemaal aangekondigd via een geïntegreerde campagne van Havas Worldwide Brussels, waar de creatieven op de proppen kwamen met het ‘We wish you…’ concept. Hoeksteen van de actie: het ‘Super Lotto’ koor met nieuwe versies van het beroemde kerstliedje ‘We wish you a merry Christmas’ waarin de woorden refereren naar de dromen van de Lotto-spelers.
 
De campagne wordt ingeleid door een tv-spot van 35’’, een reeks tv-billboards, een speciale inlassing in de pers en POS-materiaal. Havas ontwikkelde ook het digitale platform, waar bezoekers hun dromen kunnen toevertrouwen, voor het ‘Super Lotto’ koor ze op muziek zet… Pierre-Laurent Fassin: “Op verzoek zet het koor een gepersonaliseerde versie van ‘We Wish you a Merry Christmas’ in, met daarin de dromen die de spelers ons online toevertrouwd hebben. Dat wordt allemaal gefilmd en de video wordt per e-mail naar de deelnemers verstuurd; die kunnen hem downloaden en zelfs als beltoon kiezen.”
 
De call to action gebeurt via PR, video’s op Facebook en bannering. Het koor vertrekt ook op tournee langs alle kerstmarkten van België en zal ook dan de dromen van de spelers zingen. Er staan ook haltes op de verkooppunten op het menu.

JOBS




INTERVIEW

François Charles (Digizik):

François Charles (Digizik): "Check wil het medium van een tijdperk zijn"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier