SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Ogilvy zegt dank u voor Amnesty International

Dinsdag 2 December 2014


Ogilvy zegt dank u voor Amnesty International
Assets :
webfilm spot Tv radio
Credits :
Client : Amnesty International Vlaanderen
Contacts : Karen Moeskops, Carina Govaert
Agency : OGILVY GROUP BELGIUM
CD : Sam De Win
Creation : Ivan Moons
Creation : Stefan Dias
Account : Audrey Laurent

In het kader van de jaarlijkse ‘Schrijftmarathon-Write for Rights’ campagne die de Nederlandstalige tak van Amnesty International traditioneel organiseert, bedacht  Ogilvy Brussels een sterk concept met een dubbele verdienste: het bevestigt aan de vrijwilligers niet alleen dat hun inspanningen iets opleveren, maar heeft ook het potentieel om het grote publiek te motiveren ook zijn steentje bij te dragen. 

Van 6 tot 10 december organiseert Amnesty International zijn jaarlijkse ‘Schrijfmarathon’. Tijdens dat evenement mobiliseren honderdduizenden verdedigers van de mensenrechten zich voor het geval van twaalf mensen wiens fundamentele rechten ernstig aangetast zijn. “In Saoedi-Arabië werd een van de slachtoffers, de blogger Raif Badawi veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf en 1000 zweepslagen, omdat hij kritische artikels schreef”, aldus de NGO. “Een simpele handgeschreven brief blijft altijd een zeer sterk actiefilm. Een op vier mondt uit in een concreet resultaat – de persoon wordt vrijgelaten, de omstandigheden in de gevangenis verbeteren of de wet wordt aangepast om te garanderen dat de mensenrechten eindelijk nageleefd worden. Maar ook al zijn die resultaten niet rechtstreeks zichtbaar, toch zijn deze brieven enorm belangrijk voor de slachtoffers en hun families. Ze bewijzen dat die mensen niet vergeten worden, dat er anderen aan hen denken en hun rechten verdedigen.”
 
Daarom kwam Ogilvy op het idee een van deze dankzij de acties van Amnesty International vrijgelaten politieke gevangenen op te zoeken en hem voor te stellen aan een van de briefschrijvers die voor zijn vrijlating geijverd hebben. “Om het effect van de ‘Schrijfmarathon’ zichtbaar en concreet te maken, nodigden we Ales Bialiatski uit naar België”, aldus Sam De Win, ECD van Ogilvy. Deze Wit-Rus is de voorzitter van Viasna, een plaatselijke organisatie voor de verdediging van de mensenrechten, die tot vier en een half jaar gevangenisstraf veroordeel werd na een oneerlijk proces in 2011.
 
“Tijdens de ‘Schrijfmarathon’ in 2013 schreven militanten van Amnesty International tienduizenden brieven naar de Wit-Russische overheid om zijn vrijlating te vragen”, aldus de NGO. “Deze actie heeft bijgedragen tot zijn vervroegde vrijlating in juni. Ales Bialiatski is de militanten van Amnesty International eindeloos dankbaar, niet alleen voor hun bieven aan zijn regering, maar ook voor hun steun tijdens de tijd dat hij opgesloten zat.” De man landde in november in België, waar hij werd opgewacht door Amnesty en een filmteam dat hem moest volgen tot bij Marianne, een Vlaamse militante van de NGO die meewerkte aan de acties om de bevrijding van Ales te bewerkstelligen. Uiteraard wist ze nergens van… Emotie verzekerd, als Ales Bialiatski haar vastpakt om haar oprecht te bedanken.
 
Alles werd in een webfilm en een tv-spot gecompileerd. Die wordt sinds een december uitgezonden op de Vlaamse zenders van de VRT en SBS. En op mm.be, waar je ook de radiospot met de stem van William Van Laeken vindt. Die is te horen op de zenders van de openbare omroep en heel wat lokale radio’s. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier