SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Rode kaart voor Toyota en Happiness

Dinsdag 9 September 2014


Rode kaart voor Toyota en Happiness
Assets :
trailer 'the the Indestructible Showroom'
Credits :
Client : Toyota Belgium
Contacts : Bertrand Mallet, David Willems, Thierry Ballas, Cynthia Van Laetheml
Agency : Happiness Brussels
Account Management : Pascal Kemajou, Mehdi Sel
CD : Philippe Fass
CD : Niek Eijsbouts
Creative Management : Niek Eijsbouts, Philippe Fass, Karen Corrigan
Concept Provider : Arnaud Bailly
Copy : Bill Bilquin, Jan Denys
Art Director & Graphic Design : Arnaud Bailly, Emile Wauthelet
Producer : Sophie Gunsbourg
Production Coordinator : Bart Vande Maele
Film Production Company : Bang Bang Club
Director : Jean-Paul Frenay
Sound Design : Nicolas Vandooren - Sonic Music
Web Development : Bliss Interactive
Lead Developer : Thomas Colliers

De ‘Campaign of the Week’ van Happiness voor Toyota zal welgeteld twee dagen geduurd hebben. Ze viel duidelijk niet in de smaak bij de Pro League die ze “stigmatiserend vond voor het voetbal in het algemeen en onterend voor de duizenden supporters die zich elke week naar onze stadia begeven”... 

Voor wie de campagne niet gezien heeft, oordeel vooral zelf op basis van de analyse die hier staat, want dat is het enige wat er nog van overschiet.

Happiness Brussels maakte een nieuwe digitale campagne voor Toyota, en meer bepaald voor de Hilux. Die moet eraan herinneren hoe onverwoestbaar de legendarische Japanse pick-up wel is.
 
“De onverwoestbare reputatie van de Hilux staat als een huis”, aldus Philippe Fass, de CD van Happiness Brussels. “Toch vroeg Toyota Belgium ons om na te denken over een nieuwe, originele en ongeziene manier om daaraan te herinneren.” Een droombriefing voor elke creatief die naam waardig, dus het team van Happiness ging meteen aan de slag. “We bedachten en ontwierpen de Indestructible Hilux, een interactieve online showroom die productinformatie combineert met entertainment in de vorm van een interactieve kortfilm. “Daarin zien we een Hilux in de kleuren van Anderlecht die een paarswit-supporter parkeert voor een afspreekpunt van de Standard-supporters. En laat dat nu net gezworen vijanden zijn…
 
Deze keer kwam er geen verborgen camera aan te pas: de supporters van de ‘rouches’ werden gebrieft. “Het was allemaal voorbereid. We hebben contact opgenomen met een supportersclub van Standard en we hebben ons idee uitgelegd. Daarna hebben we een afspraak gemaakt voor de opnames; ze kregen carte blanche om de paarswitte Hilux naar believen te mishandelen…”
 
Dat moest je hun geen twee vragen. Ze goten zelfs verse cement in de motor van het voertuig. “En toch startte dat nog”, aldus een verheugde CD. “Op de set hadden we Toyota-technicus. Hij had de taak om de beproevingen van de supporters te superviseren; hij weigerde er geen enkele. Het enige waar hij zich zorgen over maakte, was de veiligheid van de supporters, en niet wat ze zouden bedenken om de auto te verwoesten, want hij wist verduiveld goed dat ze daar niet zouden in slagen.” En hij kreeg gelijk, zoals bleek uit het geluid van de motor toen de Anderlecht-supporter hem startte alsof er niets aan de hand was.
 
Alle beproevingen die de pick-up moest ondergaan, werden gefilmd door acht camera’s die ovaal rond het voertuig opgesteld waren. Dat werd allemaal online geplaatst op de site toyota.be. Philippe Fass: “Dankzij de vlotte navigatie op Indestructible Showroom kunnen de bezoekers de film in HD vanuit dertien camerastandpunten bekijken en tijdens de actie inzoomen op de kenmerken van de Hilux. Dat verbetert en verruimt de gebruikservaring: in plaats van de auto tegen de gebruikelijke witte achtergrond te bekijken, zoals in klassieke digitale showrooms, ontdek je het model via een unieke online film.” Om traffic te genereren wordt ook een online trailer verspreid, meer bepaald via pre-rolls op YouTube, seeding en een PR-luik.
 
“Consumenten willen meer informatie, maar ze verwachten ook entertainment terwijl ze op zoek zijn naar hun volgende wagen”, besluit David Willems, marketing director bij Toyota Belgium. “De Indestructible Showroom tilt het idee van de online showroom een niveau hoger. De live actie verstrooit de klanten, terwijl de elegante navigatie hen uitnodigt om zich rond de auto te verplaatsen en in te zoomen op de kenmerken die hen interesseren.”
 
Last but not least vermelden we nog dat de mishandelde Hilux hersteld werd en er helemaal als nieuw uitziet, maar dan zonder de opvallende Anderlecht-look. “Vervolgens hebben we een voetbalclub gezocht die kansarme jongeren traint en die heeft de pick-up gekregen”, besluit Philippe Fass. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier