SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

TBWA extra voor Brussels Airlines

Maandag 25 Augustus 2014


TBWA extra voor Brussels Airlines
Assets :
2m2 2m2 2m2 1m2 Airport posters chimney departure domination domination giant lift wrap lift wrap lsg stop and go ticketing desk toilet ad toilet ad wall wrap brochure new products radio radio
Credits :
Client : Brussels Airlines
Contacts : Nathalie Erdmanis, Matthieu Fores
Agency : TBWA Belgium
Account Team : Nancy Vanlerberghe, Pauline Kinet, Yolanda Lopez Gomez
CD : Frank Marinus
CD : Jan Macken
Creation : Menno Buyl
Creation : Thomas De Vreese
Creation : Paul Van Oevelen
Creation : Chiara De Decker
Creation Radio : Paul Van Oevelen, Chiara De Decker
Strategy : Bert Denis, Stephanie Vercruysse
Media Arts : Sylvie Dewaele
RTV Production Team : Saké
Brand Design : Two men and a horsehead - Estelle Vanduynslager
Illustration : Two men and a horsehead - Hendrik Everaerts
Music Production : Think 'n Talk

TBWA Brussels maakte zijn eerste campagne voor Brussels Airlines. Die moet de vier nieuwe reisopties en de nieuwe positionering van de luchtvaartmaatschappij op de markt introduceren. Te beginnen met haar nieuwe slogan ‘We go the extra smile’.
 

Pauline Kinet, account director bij TBWA: “We hebben het budget gewonnen in april, na een strategische competitie. Vervolgens briefte Brussels Airlines ons met de bedoeling een campagne te ontwikkelen die de nieuwe positionering van de luchtvaartmaatschappij zou illustreren: die van een ‘no compromise airline’. En meer bepaald geen compromissen tussen prijs en comfort. Met andere woorden, Brussels Airlines biedt passagiers een aangename vluchtervaring voor de juiste prijs.”
 
Bedoeling was dus opnieuw erkenning en respect krijgen in het hart en het hoofd van de consument. Om dat doel te bereiken herzag Brussels Airlines zijn aanbod. Voortaan biedt de Belgische luchtvaartmaatschappij vier producten (zie op de cover). “De essentie voor onze nieuwe positionering is de gepersonaliseerde service”, aldus Nathalie Erdmanis, de nieuwe VP marketing van Brussels Airlines. “We laten onze klanten voortaan zelf kiezen wat ze verlangen en wat ze belangrijk vinden tijdens hun reis. Het productaanbod laat hun de keuzevrijheid om te bepalen welke diensten en welk budget ze nu wensen.”
 
Deze filosofie werd in een nieuwe baseline gegoten: ‘We go the extra smile’. Die wordt geïntroduceerd en uitgedragen via een affichagecampagne (in alle formaten, zowel op de nationale luchthaven als op straat, een techniek die TBWA al toepaste voor Eurostar), via advertenties en radiospots.
 
“Vanwege de strikte regels binnen de luchtvaart moeten passagiers rekening houden met veel restricties”, preciseert Nathalie Erdmanis nog. “Onze nieuwe campagne vertrekt daarentegen van alle dingen die wel kunnen, waarbij de nadruk ligt op de voordelen die Brussels Airlines zijn gasten aan boordkan voorstellen. Dingen zoals ‘beweeg vrij je benen tijdens de vlucht’ (do wiggle your legs on board) of ‘zit naast elkaar’ (do sit together)… Kortom, deze nieuwe campagne presenteert Brussels Airlines als een ‘can do’ maatschappij die de noden van haar passagiers begrepen heeft.”
 
“Voor de visuele omgeving en de grafische stijl hebben we een eigen universum voor Brussels Airlines gecreëerd op basis van vier sleutelwoorden: fris, eenvoudig, Belgisch en menselijk”, besluit Hendrik Everaerts, de CD van Two men and a horsehead, de designcel van TBWA. “De kleuren wijken af van de conventionele tweekleuren standaard die gebruikelijk isb innen de sector. Het is vooral de combinatie van uitgepuurde vormen tegen een hemelse achtergrond die voor de nodige frisheid zorgt en die onze communicatie een ‘luchtvaarttoon’ geeft. Bedoeling is vooral het plezier van te vliegen in de verf te zetten. Als Belgische luchtvaartmaatschappij moesten we ons werk een surrealistisch kantje meegeven. Het zit in onze genen om de dingen met een ‘extra smile’ voor te stellen.”
 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier