SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

TBWA extra voor Brussels Airlines

Maandag 25 Augustus 2014


TBWA extra voor Brussels Airlines
Assets :
2m2 2m2 2m2 1m2 Airport posters chimney departure domination domination giant lift wrap lift wrap lsg stop and go ticketing desk toilet ad toilet ad wall wrap brochure new products radio radio
Credits :
Client : Brussels Airlines
Contacts : Nathalie Erdmanis, Matthieu Fores
Agency : TBWA Belgium
Account Team : Nancy Vanlerberghe, Pauline Kinet, Yolanda Lopez Gomez
CD : Frank Marinus
CD : Jan Macken
Creation : Menno Buyl
Creation : Thomas De Vreese
Creation : Paul Van Oevelen
Creation : Chiara De Decker
Creation Radio : Paul Van Oevelen, Chiara De Decker
Strategy : Bert Denis, Stephanie Vercruysse
Media Arts : Sylvie Dewaele
RTV Production Team : Saké
Brand Design : Two men and a horsehead - Estelle Vanduynslager
Illustration : Two men and a horsehead - Hendrik Everaerts
Music Production : Think 'n Talk

TBWA Brussels maakte zijn eerste campagne voor Brussels Airlines. Die moet de vier nieuwe reisopties en de nieuwe positionering van de luchtvaartmaatschappij op de markt introduceren. Te beginnen met haar nieuwe slogan ‘We go the extra smile’.
 

Pauline Kinet, account director bij TBWA: “We hebben het budget gewonnen in april, na een strategische competitie. Vervolgens briefte Brussels Airlines ons met de bedoeling een campagne te ontwikkelen die de nieuwe positionering van de luchtvaartmaatschappij zou illustreren: die van een ‘no compromise airline’. En meer bepaald geen compromissen tussen prijs en comfort. Met andere woorden, Brussels Airlines biedt passagiers een aangename vluchtervaring voor de juiste prijs.”
 
Bedoeling was dus opnieuw erkenning en respect krijgen in het hart en het hoofd van de consument. Om dat doel te bereiken herzag Brussels Airlines zijn aanbod. Voortaan biedt de Belgische luchtvaartmaatschappij vier producten (zie op de cover). “De essentie voor onze nieuwe positionering is de gepersonaliseerde service”, aldus Nathalie Erdmanis, de nieuwe VP marketing van Brussels Airlines. “We laten onze klanten voortaan zelf kiezen wat ze verlangen en wat ze belangrijk vinden tijdens hun reis. Het productaanbod laat hun de keuzevrijheid om te bepalen welke diensten en welk budget ze nu wensen.”
 
Deze filosofie werd in een nieuwe baseline gegoten: ‘We go the extra smile’. Die wordt geïntroduceerd en uitgedragen via een affichagecampagne (in alle formaten, zowel op de nationale luchthaven als op straat, een techniek die TBWA al toepaste voor Eurostar), via advertenties en radiospots.
 
“Vanwege de strikte regels binnen de luchtvaart moeten passagiers rekening houden met veel restricties”, preciseert Nathalie Erdmanis nog. “Onze nieuwe campagne vertrekt daarentegen van alle dingen die wel kunnen, waarbij de nadruk ligt op de voordelen die Brussels Airlines zijn gasten aan boordkan voorstellen. Dingen zoals ‘beweeg vrij je benen tijdens de vlucht’ (do wiggle your legs on board) of ‘zit naast elkaar’ (do sit together)… Kortom, deze nieuwe campagne presenteert Brussels Airlines als een ‘can do’ maatschappij die de noden van haar passagiers begrepen heeft.”
 
“Voor de visuele omgeving en de grafische stijl hebben we een eigen universum voor Brussels Airlines gecreëerd op basis van vier sleutelwoorden: fris, eenvoudig, Belgisch en menselijk”, besluit Hendrik Everaerts, de CD van Two men and a horsehead, de designcel van TBWA. “De kleuren wijken af van de conventionele tweekleuren standaard die gebruikelijk isb innen de sector. Het is vooral de combinatie van uitgepuurde vormen tegen een hemelse achtergrond die voor de nodige frisheid zorgt en die onze communicatie een ‘luchtvaarttoon’ geeft. Bedoeling is vooral het plezier van te vliegen in de verf te zetten. Als Belgische luchtvaartmaatschappij moesten we ons werk een surrealistisch kantje meegeven. Het zit in onze genen om de dingen met een ‘extra smile’ voor te stellen.”
 

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus