SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume twijfelt niet voor Febelfin

Donderdag 21 Augustus 2014


Duval Guillaume twijfelt niet voor Febelfin
Assets :
spot TV print
Credits :
Client : Febelfin
Contacts : Isabel Renneboog, Wien De Geyter
Agency : Duval Guillaume
Account Director : Elke Janssens
CD : Geoffrey Hantson
CD : Katrien Bottez
Creation : Jonas Caluwé
Creation : Ralf De Houwer
Film Production Company : Made In Brussels
Director : Patrick Van Houtem
Executive Producer : Filip Vangeffelen
Agency Producer : Tuyen Pham Xuan, Marc Van Buggenhout
Editor : Stijn De Coninck
Music & Sound Design : Raygun
Post-Production Company : ACE
Art Buyer : Ingrid Deuss
Photographer : Frieke Janssens
Producer : Margaux Grossen

Na twee opmerkelijke en opgemerkte stunts zijn Duval Guillaume en Febelfin alweer van de partij met een nieuwe sensibiliseringscampagne die misschien geen records zal breken op YouTube, maar zeker en vast haar werk zal doen. Laat daar alvast geen twijfel over bestaan…

“De nieuwe sensibiliseringscampagne ligt in het verlengde van de ‘Amazing Mindreader’ campagne van september 2012 en de ‘See how easily freaks can take over your life’ campagne die in juni 2013 van start ging”, vertelt Elke Janssens, account director & brand ambassador bij Duval Guillaume. “Beide campagnes werden sterk gesmaakt door het publiek, met respectievelijk elf miljoen en 700.000 views op YouTube. Ook op de creatieve festivals deden ze het uitstekend. De eerste campagne werd bekroond op de Cannes Lions (Gold PR Lions, nvdr), terwijl de tweede op de European Excellence Awards uitgeroepen werd tot de beste campagne van 2013.”
 
Sterker nog, de twee creaties hadden ook het beoogde effect bij de doelgroep… Michel Vermaeke, afgevaardigd bestuurder van Febelfin, licht toe: “De campagnes van 2012 en 2013 over de veiligheid van online bankieren hebben duidelijk aangetoond dat sensibilisering vruchten afwerpt. Sinds eind vorig jaar is het aantal fraudegevallen duidelijk gedaald. Tijdens de zes eerste maanden van 2014 werden slechts 183 gevallen geregistreerd. Als je dat cijfer extrapoleert naar de rest van het jaar, zou dat een daling met bijna 80% betekenen. Dat betekent echter niet dat je niets meer moet doen.”
 
“De briefing vroeg opnieuw om burgers en bedrijven te sensibiliseren voor de gevaren van phishing en ze aan te zetten tot waakzaamheid”, vervolgt Elke Janssens. Dat deed het bureau deze keer via een tv-spot die drie weken lang nationaal wordt uitgezonden, een online banner op de sites en sociale media van de Belgische banken, alsook op de sites van Febelfin en Safeinternetbanking.be. Ook de schermen van de geldautomaten is een banner te zien, terwijl in de bankagentschappen een affiche zal hangen.
 
“De twee stunts hebben goed gewerkt, maar hun draagwijdte was vrij beperkt in de tijd”, aldus de account. Daarom kozen we deze keer voor een ‘Bob’ campagne die we langer kunnen benutten.”
 
Aan audiovisuele zijde werd de productie ingeblikt door regisseur Patrick Van Hautem (Mad in World). In beeld: een turner die op het punt staat aan een kapriool te beginnen, maar hij twijfelt nog over welk precies. Resultaat: hij gaat schandelijk op zijn bek voor de ogen van de verbaasde jury en het publiek. Met andere woorden: als je twijfelt, kan je beter stoppen. De visual (van de banner en op de affiche) draagt dezelfde boodschap uit. Daarop zien we een toeschouwster die allesbehalve op haar gemak is terwijl ze een geïmproviseerde rol speelt in de voorstelling van een messenwerper. Je kunt het allemaal bekijken op mm.be.
 
“Febelfin pleit inzake veiligheid op het internet en privacy voor een vlekkeloze medewerking van de politieke wereld en de partners uit de andere economische sectoren”, besluit Michel Vermaeke. “De vereniging wil constructief bijdragen tot alle initiatieven en politieke maatregelen die in dat verband genomen worden.” Hopelijk brengt dat ook de hackers en andere cyberpiraten aan het twijfelen.

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier