SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV United vlekkeloos voor Indevuilbak

Vrijdag 4 Juli 2014


LDV United vlekkeloos voor Indevuilbak
Assets :
print radio 'Wendy' radio 'Kenny' radio 'Jonas' radio 'Tom' radio 'Hugo'
Credits :
Client : Indevuilbak
Contacts : Nele Bollen (OVAM), Adriaan Lowet (Fost Plus)
Agency : LDV United
Account Team : Julie Oostvogels, Eva De Gendt
CD : Kristof Snels
Creation : Han Verschaeren
Creation : Ruben Van Maldeghem
Strategy : Kristof Janssens
Design : Jeffrey Uten, The Last Dodo
Radio Production Company : Cobra

LDV United creëerde de jaarlijkse sensibiliseringscampagne voor het gedeelde platform van OVAM en Fost Plus, ‘Indevuilbak. Net voor het mooiste (en dus hopelijk warmste) seizoen van start gaat, moet die de aandacht trekken voor de problematiek van het zwerfvuil.

Eindelijk is het zomer en begint de vakantie. Met de daarbij horende barbecues, picknicks, citytrips, excursies en zijn… afval. Meer dan in eender welk ander seizoen wordt er in de zomer gesluikstort: mensen gaan meer naar buiten, verbruiken meer en vervuilen dus meer. Elk jaar opnieuw komt ‘Indevuilbak’, het platform dat ontwikkeld werd door de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (OVAM voor de intimi) en Fost Plus, een privé-organisatie die instaat voor de promotie, coördinatie en financiering van de selectie, inzameling, sortering en recyclage van huishoudafval in België.
 
“Dit jaar voert ‘Indevuilbak’ campagne rond het thema dat een propere buurt ook een plezantere buurt is”, aldus de adverteerder. “We wilden een positief collectief verantwoordelijkheidsgevoel creëren. Als een straat proper is, is het veel aangenamer om er te wonen en daalt de kans op zwerfvuil. Sluikstorters zijn minder geneigd hun afval in een nette buurt achter te laten.”
 
De campagne is het werk van LDV United en omvat affichage, radio en raamposters. De affiches worden aangeplakt op de plaatsen waar zwerfvuil voor de meeste problemen zorgt, dus vooral op straat en langs de snelwegen.
 
De radiospots zetten de luisteraars er op een humoristische wijze toe aan hun afval in de vuilbak te gooien. Dat doen ze aan de hand van op het eerste gehoor ‘onfrisse’ personages die korte metten maken met alle vooroordelen door hun afval in de vuilbak te gooien. Je kunt het allemaal beluisteren op mm.be, waar al het campagnemateriaal gepost werd.
 
We preciseren nog dat iedereen de actie in zijn buurt kan steunen door een poster aan zijn raam te hangen. De posters worden op 27 juli bij de krant De Zondag gestoken en zijn ook beschikbaar via de officiële distributiekanalen van alle Vlaamse gemeenten.
 
Vermelden we tot slot nog de website www.indevuilbak.be waar bezoekers (onder andere) de eerder genoemde posters kunnen personaliseren om op te roepen tot een propere buurt

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier