SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels

Vrijdag 23 Mei 2014


Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels
Assets :
spot TV Facebook
Credits :
Client : KBVB
Contact : Bob Madou
Agency : Boondoggle
Account Manager : Frederik Cuyvers
CD : Niels Schreyers
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Bout Holthof
Strategic Director : Peter Verbiest
Managing Director : Inge Vander Velpen

Boondoggle bedacht een nieuwe actie voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Die moet de Rode Duivels aanmoedigen voor de Wereldbeker in Brazilië.

Na de beroemde ‘Duiveluitdagingen’ gaan Boondoggle en de KBVB voort op de ingeslagen weg, met ‘#iedereenmee’. Ook deze keer is de campagne bedoeld om onze nationale ploeg te ondersteunen, niet in België deze keer, maar ter plaatse in Brazilië.
 
“Vorig jaar hebben de Rode Duivels en hun supporters dankzij de ‘Uitdagingen’ een hele nauwe band gesmeed”, luidt het bij de KBVB. “Daarom staan de spelers erop dat zoveel mogelijk supporters hen naar Brazilië vergezellen…In dat verband starten we nu een uniek initiatief: de #iedereenmee-postkaarten.”
 
Het gaat om duizenden gratis en vooraf gefrankeerde postkaarten die alle Belgen sinds 19 mei kunnen verkrijgen in alle postkantoren van het land, maar ook in 5000 Jupiler-cafés (in de vorm van bierviltjes in de campagnekleuren), in Het Laatste Nieuws, de kranten van Sud Presse van 2 juni en op 6 juni gewoon in hun brievenbus. Supporters kunnen een persoonlijke boodschap op de kaarten schrijven, een oorlogskreet, een aanmoediging, een vraag aan hun favoriete Rode Duivel, you name it. Daarna kunnen de kaarten gewoon op de bus.
 
Dit alles is natuurlijk enkel mogelijk dankzij de nauwe samenwerking met bpost dat inging op het verzoek van Boondoggle en zijn klant. De organisatie stelde alles in het werk om het project optimaal te concretiseren. Matthias Dubois, head of brand, marketing intelligence & communication bij bpost: “De eerste postkaarten gaan met de Duivels mee in het vliegtuig en worden ter plaatse naar hun hotel gestuurd. Gedurende hun hele verblijf zullen de spelers aldus weten dat er ook thuis aan hun gedacht wordt.”
 
De campagne wordt ondersteund door een tv- en virale spot, plus door een online luik op de sociale netwerken, met onder andere de Facebook-pagina van de Belgian Red Devils. Die telt vandaag bijna 315.000 fans. Als die allemaal een kaartje sturen…

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier