SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels

Vrijdag 23 Mei 2014


Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels
Assets :
spot TV Facebook
Credits :
Client : KBVB
Contact : Bob Madou
Agency : Boondoggle
Account Manager : Frederik Cuyvers
CD : Niels Schreyers
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Bout Holthof
Strategic Director : Peter Verbiest
Managing Director : Inge Vander Velpen

Boondoggle bedacht een nieuwe actie voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Die moet de Rode Duivels aanmoedigen voor de Wereldbeker in Brazilië.

Na de beroemde ‘Duiveluitdagingen’ gaan Boondoggle en de KBVB voort op de ingeslagen weg, met ‘#iedereenmee’. Ook deze keer is de campagne bedoeld om onze nationale ploeg te ondersteunen, niet in België deze keer, maar ter plaatse in Brazilië.
 
“Vorig jaar hebben de Rode Duivels en hun supporters dankzij de ‘Uitdagingen’ een hele nauwe band gesmeed”, luidt het bij de KBVB. “Daarom staan de spelers erop dat zoveel mogelijk supporters hen naar Brazilië vergezellen…In dat verband starten we nu een uniek initiatief: de #iedereenmee-postkaarten.”
 
Het gaat om duizenden gratis en vooraf gefrankeerde postkaarten die alle Belgen sinds 19 mei kunnen verkrijgen in alle postkantoren van het land, maar ook in 5000 Jupiler-cafés (in de vorm van bierviltjes in de campagnekleuren), in Het Laatste Nieuws, de kranten van Sud Presse van 2 juni en op 6 juni gewoon in hun brievenbus. Supporters kunnen een persoonlijke boodschap op de kaarten schrijven, een oorlogskreet, een aanmoediging, een vraag aan hun favoriete Rode Duivel, you name it. Daarna kunnen de kaarten gewoon op de bus.
 
Dit alles is natuurlijk enkel mogelijk dankzij de nauwe samenwerking met bpost dat inging op het verzoek van Boondoggle en zijn klant. De organisatie stelde alles in het werk om het project optimaal te concretiseren. Matthias Dubois, head of brand, marketing intelligence & communication bij bpost: “De eerste postkaarten gaan met de Duivels mee in het vliegtuig en worden ter plaatse naar hun hotel gestuurd. Gedurende hun hele verblijf zullen de spelers aldus weten dat er ook thuis aan hun gedacht wordt.”
 
De campagne wordt ondersteund door een tv- en virale spot, plus door een online luik op de sociale netwerken, met onder andere de Facebook-pagina van de Belgian Red Devils. Die telt vandaag bijna 315.000 fans. Als die allemaal een kaartje sturen…

JOBS




INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Dankzij de oprichting van bpost Media kan Welcome Media zich concentreren op zijn rol als partner voor de bureaus"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier