Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels

Vrijdag 23 Mei 2014

Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels

Boondoggle bedacht een nieuwe actie voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Die moet de Rode Duivels aanmoedigen voor de Wereldbeker in Brazilië.

Na de beroemde ‘Duiveluitdagingen’ gaan Boondoggle en de KBVB voort op de ingeslagen weg, met ‘#iedereenmee’. Ook deze keer is de campagne bedoeld om onze nationale ploeg te ondersteunen, niet in België deze keer, maar ter plaatse in Brazilië.
 
“Vorig jaar hebben de Rode Duivels en hun supporters dankzij de ‘Uitdagingen’ een hele nauwe band gesmeed”, luidt het bij de KBVB. “Daarom staan de spelers erop dat zoveel mogelijk supporters hen naar Brazilië vergezellen…In dat verband starten we nu een uniek initiatief: de #iedereenmee-postkaarten.”
 
Het gaat om duizenden gratis en vooraf gefrankeerde postkaarten die alle Belgen sinds 19 mei kunnen verkrijgen in alle postkantoren van het land, maar ook in 5000 Jupiler-cafés (in de vorm van bierviltjes in de campagnekleuren), in Het Laatste Nieuws, de kranten van Sud Presse van 2 juni en op 6 juni gewoon in hun brievenbus. Supporters kunnen een persoonlijke boodschap op de kaarten schrijven, een oorlogskreet, een aanmoediging, een vraag aan hun favoriete Rode Duivel, you name it. Daarna kunnen de kaarten gewoon op de bus.
 
Dit alles is natuurlijk enkel mogelijk dankzij de nauwe samenwerking met bpost dat inging op het verzoek van Boondoggle en zijn klant. De organisatie stelde alles in het werk om het project optimaal te concretiseren. Matthias Dubois, head of brand, marketing intelligence & communication bij bpost: “De eerste postkaarten gaan met de Duivels mee in het vliegtuig en worden ter plaatse naar hun hotel gestuurd. Gedurende hun hele verblijf zullen de spelers aldus weten dat er ook thuis aan hun gedacht wordt.”
 
De campagne wordt ondersteund door een tv- en virale spot, plus door een online luik op de sociale netwerken, met onder andere de Facebook-pagina van de Belgian Red Devils. Die telt vandaag bijna 315.000 fans. Als die allemaal een kaartje sturen…
Assets :
Credits :
  • Client : KBVB
  • Contact : Bob Madou
  • Agency : Boondoggle
  • Account Manager : Frederik Cuyvers
  • CD : Niels Schreyers
  • Creation : Dieter Vanhoof
  • Creation : Bout Holthof
  • Strategic Director : Peter Verbiest
  • Managing Director : Inge Vander Velpen