Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Publicis heeft lef voor Orange

Zondag 18 Februari 2018

Publicis heeft lef voor Orange

Orange Belgium kiest voor de positionering van ‘challenger met lef’. Die wordt belichaamd in een nieuw aanbod: het eerste onbeperkte 100% mobiele abonnement (oproepen, sms’en en data) vanaf 40 euro per maand. Dat verdiende een grootse campagne.

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium: “We hebben besloten ons te positioneren als de challenger met lef, door ons te concentreren op wat essentieel is voor onze klanten. Velen van hen wilden over meer data kunnen beschikken, vanwege het groeiende succes van de sociale media, video en streaming diensten. We hebben naar hen geluisterd en kunnen nu dus met trots de lancering van het eerste onbeperkte mobiele abonnement van België aankondigen. Dat wordt ondersteund door ons geavanceerde 4G-netwerk. We bieden ook de eerste volledig onbeperkt Love-formule (mobile, internet en tv) op de markt. Dat is perfect geschikt voor klanten die op zoek zijn naar totale gemoedsrust.”
 
Bij een nieuwe positionering en een lancering hoort natuurlijk een campagne. Die is het werk van Publicis en zijn nieuwe CD’s, de twee voormalige brigadiers Kwint De Meyer en Willem De Wachter. Het is hun eerste opvallende wapenfeit sinds ze bij het bureau met de leeuw in de vlag werken.
 
“Orange is de eerste Belgische leverancier die begrijpt dat we allemaal permanent ‘online’ willen zijn, zodat we video’s kunnen kijken en streamen, onze mails lezen en actief blijven op de sociale netwerken”, aldus Kwint De Meyer. “Daarbij willen we niet afhankelijk zijn van datacapaciteit of, erger nog, een openbaar wifi netwerk: die beperkingen behoren nu tot het verleden. Het is gedaan met veiligheidsvragen, onmogelijk te ontcijferen wachtwoorden of eindeloos wachten op tergend trage openbare netwerken.”
 
Om dat duidelijk t maken aan het grote publiek – en de 18-35-jarigen voor wie de smartphone een verlengstuk van hun arm is geworden – bedachten en duo en hun troepen een tv-spot en drie radiospots in elke landstaal. “Openbare wifinetwerken en niet online kunnen zijn bronnen van frustratie”, vervolgt Willem De Wachter. “Dat is het vertrekpunt van de nieuwe campagne: de ‘wififrustraties. De film, in een regie van de veelbelovende Duitse regisseur Gabriel Borgetto en de radiospots presenteren situaties waar online gaan onmogelijk is, wat irritante en pijnlijke frustraties veroorzaakt. Veel mensen zullen zich hierin herkennen.”
 
Dat geldt zeker voor de situatie in de tv-spot, waarin een jongeman al uren in de wachtzaal van een ziekenhuis zit, zonder dat hij verbinding heeft om zijn verveling te doden. In zijn buurt zit een meisje wiens oma en een tweelingzusje van The Shining zou kunnen zijn. Ze zit xylofoon te spelen en beschrijft de wanhoop van de ongelukkige wachter al zingend. “Met dit soort script is de casting essentieel”, zegt Kwint De Meyer. “Daarom zijn we naar Hongarije, en meer bepaald Boedapest getrokken, waar de acteurs van een zeer hoog niveau zijn. De muziek werd gecomponeerd door Damien Gillard en gezongen door Jonas Van Geel. Gedurfd, nietwaar?
Assets :
Credits :
  • Client : Orange
  • Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Marie Treguier
  • Agency : Publiganda
  • CD : Kwint De Meyer
  • CD : Willem De Wachter
  • Creation : Rom&John
  • Copy Nl : Maarten De Maayer
  • Strategy : Annemie Goegebuer, Loes Hendryckx
  • Account Team : Fréderic Sodermans, Filip Van Der Haegen
  • Film Production Company : Producteur Provocateur
  • Director : Gabriel Borgetto
  • Producers : Eric Daem, Thomas Landeloos
  • Editor : Hans Desmet
  • DOP : Anton Mertens
  • TV Producers : Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
  • Sound : Prodigious
  • Radio Production Company : Prodigious
  • Music Composition : Damien Gillard
  • Sound Director : Tom Garcia
  • Sound Engineer : Alain Guillaume
  • Radio Producers : Saartje Goris, Monique Sampermans