Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade in alle eenvoud voor Lampiris

Zondag 28 Januari 2018

mortierbrigade in alle eenvoud voor Lampiris

mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor Lampiris die moet aantonen dat duurzame energie binnen ieders bereik ligt. Deze nieuwe positionering werd vertaald in een nieuwe baseline en een concept op lange termijn. Dat gaat van start met een eerste tv-spot.

“Iedereen weet wel dat duurzame energie de juiste keuze is, maar voor velen lijkt het nog te moeilijk in de praktijk te zijn”, aldus de brigade. “De energiesector wordt in het algemeen vaak als complex beschouwd, sommige klanten gaan er zelfs ten onrechte van uit dat duurzame energie niet toegankelijk is voor hen. Lampiris wilde die foute perceptie rechtzetten. Iedereen krijgt via lampiris toegang tot duurzame energie. Niet duur, geen ingewikkelde producten, gewoon een eenvoudige aanpak om iedereen de stap naar duurzaam te laten zetten.”
 
Eenvoud was het woord dat de brigadiers inspireerde. “De campagne moet aantonen dat duurzame energie eenvoudig en toegankelijk is voor iedereen”, zegt Joost Berends, Creative Director en Partner bij mortierbrigade. “Die eenvoud moet ook blijken uit de communicatie, zonder vervelend te worden of te vervallen in een belerende toon. Daarom hebben we gekozen voor een leuke, sympathieke tone-of-voice en concept. Zonder simplistisch te zijn.”
 
De nieuwe positioneringscampagne met de baseline ‘Lampiris. Maakt iedereen warm voor duurzame energie’ omvat momenteel tv (waarvoor binnenkort twee nieuwe producties zullen volgen), sociale netwerken en een belangrijk activeringsluik.
Assets :
Credits :
  • Client : Lampiris
  • Contacts : Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard, Gaetan Mondet
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Nicolas Mouquet
  • Creation : Geoffrey Masse
  • Strategic Director : Vincent d'Halluin
  • Strategy : Dorien Mathijssen
  • Digital Strategy : Laura Deknock
  • Producer : Eline Rousseau, Margot Van Daele
  • Social : Jil Dockx
  • Film Production Company : De Kwekerij
  • Director : Tim Blancke
  • Music : De Zwisters
  • Soundstudio : Sonicville
  • Dog : Morris