SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle/Zwan: "Copacazwana"

Woensdag 9 April 2014


Boondoggle/Zwan:
Assets :
contest plaform crowd sourcing platform spot TV
Credits :
Client : Zwan
Contacts : Beatrijs Quanjer, Tanguy Cartuyvels
Agency : Boondoggle
Account Team : Calogero Macaluso, Xandra Van der Mersch, Lore Debulpaep, Inge Vander Velpen
CD : Niels Schreyers
CD : Odin Saillé
Creation : Kasper Janssens
Creation : Mathijs Bettens
Film Production Company : Czar
Director : Toon Aerts
Producer : Doris De Smet

Boondoggle bedacht een ‘crowd sourcing’ campagne die uitmondde in een tv-spot van 20’’ voor de lancering van de Zwan TV Belgian Red Devils. Dat is een limited edition van de bekende worstjes in het kader van de sponsoring van de Rode Duivels door het merk van Unilever. 

Voor de gelegenheid haalde Boondoggle de vroegere slogan ‘Waarom nog wachten om te feesten?’ vanonder het stof en ontwikkelde het bureau een online platform waar de kijkers ideeën konden indienen voor de nieuwe Zwan-spot. Acht weken lang zette billboards tijdens het VTM-programma ‘Reclame AUB’ de kijkers aan om hun ideeën te posten. Aan het einde van elke week werd het beste voorstel geselecteerd; daarmee kon een reis naar Brazilië voor twee personen gewonnen worden. De winnende ideeën dienden voor het maken van de definitieve spot die momenteel te zien is. Op de verpakking van de Zwan TV Belgian Red Devils loopt een tweede wedstrijd: daarop staan unieke codes die de consumenten moeten invoeren op belgianreddevilshomeparty.zwan.be; zo maken ze kans om een Zwan Belgian Red Devils Party te winnen tijdens de World Cup.

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier