SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

These Days/MediaMarkt : "Game of Torrents"

Dinsdag 12 December 2017


These Days/MediaMarkt :
Assets :
'subtitles' social
Credits :
Client : MediaMarkt
Contacts : Yannick De Bièvre
Agency : These days
CD : Manuel Ostyn
CD : Pieter Staes
CD : Werner van Reck
Creation : Arjen Tarras
Creation : Kasper Janssens
Account Team : Tom Thijs, Ena Stevens
Producer : Ingeborg Van Hoof
Editor : Andreas De Ridder, Tim Ruts
DOP : Pieter Neirynck
Sound Design : Menno van Riet
Digital Expert : Giele Cools, Stephanie Groven



‘Game of Thrones’ is de vaakst illegaal gedownloade serie uit de geschiedenis. Het laatste seizoen brak dit jaar alweer alle records. Op basis van dit gegeven werkte These Days een unieke campagne uit voor MediaMarkt. Dat deed het via online aangepaste ondertitels. Als piraten naar de gekraakte bestanden kijken, krijgen ze ondertitels te zien die zich rechtstreeks tot hen richten en hun aandacht vestigen op hun illegale downloadpraktijken. MediaMarkt stelt hun dan een wettelijke oplossing voor in de vorm van de beste series voor crimineel lage prijzen. Om de druk nog wat op te voeren werden er zelfs spoilers toegevoegd.
 
Er werden ook alternatieve ondertitels gepost voor ‘The Walking Dead’, ‘Vikings’, ‘Suits’, ‘Arrow’, ‘Flash’ en ‘The Big Bang Theory’. Alles werd al meer dan 8000 keer gedownload. De actie en de promoties worden ondersteund via een video op de sociale netwerken. Daarin zien we een die hard fan van illegale downloads anoniem getuigen over zijn verslaving. Uiteindelijk biedt MediaMarkt hem een helpende hand.

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier