SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Leo Burnett krijgt het warm met Informazout

Zondag 1 Oktober 2017


Leo Burnett krijgt het warm met Informazout
Assets :
'beard' B2B 'beard' B2C 'bouillottes' B2B 'bouillottes' B2C radio 'kersen' radio 'St Bernard'
Credits :
Client : Informazout
Contacts : Willem Voets, Filip Lannoy, Vinciane Oleffe
Agency : Leo Burnett Brussels
Strategy : Yves Van Landeghem
Account Team : Vincent Fohal, Pascale Delval, Jeroen Vernelen
CD : Sophie De Plecker
CD : Lennert Vedts
CD : Niels Schreyers
Creation : Damien Veys
Creation : Arnold Hovart
Creation : Yannick De Haes
Creation : Simon Detournay
Creation : Célestin Metens
Photographer : Frieke Janssens
Radio Production Company : Prodigious
Radio Director : Tom Garcia

Nadat het in mei dit jaar het budget van Informazout won, maakte Leo Burnett nu zijn eerste campagne voor de adverteerder. De verleidelijke ‘Kamazoutra’ van uittredend bureau Grey Benelux wordt voortaan vervangen door verrassende combinaties.

Tegenwoordig willen steeds meer mensen hun ecologische voetafdruk beperken. Ze letten erop dat de kraan niet nodeloos drupt, ze kopen hun eten op basis van de streek waar het vandaan komt en recycleren hun afval zo goed mogelijk. Wat velen niet weten, is dat stookolie ook een rol kan spelen in deze ecologische bewustwording. Filip Lannoy, Marketing Manager van Informazout, legt uit: “Onze klanten zien de toekomst in de mix van energiebronnen, maar ze zijn zelden op de hoogte van de ‘hybride oplossingen’ op basis van stookolie. De campagne wil duidelijk maken dat stookolie een vaste waarde blijft en dat het perfect mogelijk is om die met een duurzame energiebron te combineren.”
 
De campagne van Leo Burnett omvat advertenties, radiospots en banners. Ze richt zich zowel tot particulieren als tot vakmensen, onder wie de installateurs en leveranciers die ook een actieve rol spelen in dit nieuwe energielandschap.
 
“Mensen kiezen vandaag steeds meer voor én/én, zo kun je bijvoorbeeld perfect gebruik maken van alle Google-mogelijkheden in een Apple omgeving”, aldus Yves Van Landeghem, Strategic Director van Leo Burnett. “Maar energiebronnen worden nog vaak als ‘enkelvoudige’ opties aangeprezen. Met Informazout willen we resoluut gaan voor een open systeem, dat klaar is voor alle opties die de toekomst brengt." Soortgelijke opties bestaan, zoals de perfecte combinatie van een stookolieketel met zonnepanelen of een warmtepomp, met andere woorden de combinatie van stookolie en duurzame energie.
 
Ook de portemonnee vaart er wel bij. ““De creativiteit van mensen kent geen grenzen als het op besparen aankomt”, aldus Niels Schreyers, de CD van Leo Burnett. “Van die vaststelling zijn we vertrokken om allerlei absurde situaties te bedenken van manieren waarop mensen geld proberen uit te sparen, gaande van binnenshuis tenten opslaan, zich in kersenpitjassen hijsen of een baardsjaal laten groeien.” Op humoristische wijze worden de mensen aangemoedigd om alle mogelijke combinaties voor hun verwarmingssysteem te ontdekken, met een doorverwijzing naar Informazout.be, waar ze hun verbruik en de kostprijs ervan kunnen simuleren.
 
De campagne start op 2 oktober en loopt op de nationale radiozenders, in de vakpers en later ook in bouw- en renovatie-magazines.

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier