SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade/Lampiris : "Lampiris beschermt de natuur"

Vrijdag 9 Juni 2017


mortierbrigade/Lampiris :
Assets :
Facebook
Credits :
Client : Lampiris
Contacts : Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Yana Gestels
Creation : Jil Dockx
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Mathijssen
Producer : Eline Rousseau, Margot Van Daele
Film Production Company : Crossing Zebra
Soundstudio : Sonicville



Lampiris neemt de natuur heel serieus. Daarom beschermt de energieleverancier nu, in samenwerking met Natuurpunt, per nieuwe klant 15m2 natuur. mortierbrigade kondigt dit initiatief aan met een originele en aantrekkelijke campagne voor alle liefhebbers van de natuur!

De ‘social-campagne’ gemaakt door Mortierbrigade is opgedeeld in 2 fases.
In Fase 1 stuurde het creatieve team van de brigade een cameraman de natuur in. 4 weken lang houdt hij zich verborgen om wilde dieren te spotten in de door Lampiris en Natuurpunt beschermde natuurgebieden.

Spot hij een dier? Dan begint de camera te lopen en worden de beelden rechtstreeks live op Facebook uitgezonden. Een ongebruikelijke manier om de klanten de ware inhoud te laten zien van wat zij beschermen door klant te worden van Lampiris. Op een speelse manier laat de energieleverancier zien hoeveel belang ze hechten aan de natuur en waarom ze deze beschermen. 

In fase 2 worden er filmpjes gemaakt van beelden uit deze beschermde natuur voor op Facebook: deze beelden geven een stem aan de dieren met grappige of absurde commentaren. Onder meer bedanken de dieren in de filmpjes de nieuwe klanten van Lampiris, omdat hun stukje natuur dankzij hun nu beschermd wordt. 

De campagne werd op 9 juni aangekondigd met een teaser. De eerste livestreams  kan je vinden op de Facebook-pagina van Lampiris.

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier