SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade/Lampiris : "Lampiris beschermt de natuur"

Vrijdag 9 Juni 2017


mortierbrigade/Lampiris :
Assets :
Facebook
Credits :
Client : Lampiris
Contacts : Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Yana Gestels
Creation : Jil Dockx
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Mathijssen
Producer : Eline Rousseau, Margot Van Daele
Film Production Company : Crossing Zebra
Soundstudio : Sonicville



Lampiris neemt de natuur heel serieus. Daarom beschermt de energieleverancier nu, in samenwerking met Natuurpunt, per nieuwe klant 15m2 natuur. mortierbrigade kondigt dit initiatief aan met een originele en aantrekkelijke campagne voor alle liefhebbers van de natuur!

De ‘social-campagne’ gemaakt door Mortierbrigade is opgedeeld in 2 fases.
In Fase 1 stuurde het creatieve team van de brigade een cameraman de natuur in. 4 weken lang houdt hij zich verborgen om wilde dieren te spotten in de door Lampiris en Natuurpunt beschermde natuurgebieden.

Spot hij een dier? Dan begint de camera te lopen en worden de beelden rechtstreeks live op Facebook uitgezonden. Een ongebruikelijke manier om de klanten de ware inhoud te laten zien van wat zij beschermen door klant te worden van Lampiris. Op een speelse manier laat de energieleverancier zien hoeveel belang ze hechten aan de natuur en waarom ze deze beschermen. 

In fase 2 worden er filmpjes gemaakt van beelden uit deze beschermde natuur voor op Facebook: deze beelden geven een stem aan de dieren met grappige of absurde commentaren. Onder meer bedanken de dieren in de filmpjes de nieuwe klanten van Lampiris, omdat hun stukje natuur dankzij hun nu beschermd wordt. 

De campagne werd op 9 juni aangekondigd met een teaser. De eerste livestreams  kan je vinden op de Facebook-pagina van Lampiris.

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier