SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV ‘hoffelijk’ voor Devos & Lemmens

Zondag 11 Juni 2017


LDV ‘hoffelijk’ voor Devos & Lemmens
Assets :
video 35 sec video 10 sec website radio radio radio
Credits :
Client : Devos & Lemmens
Contacts : Lies Eeckman, Katrijn Sysmans, Dorien Loridan
Agency : LDV United
Account Team : Katrien Dupon, Pieter Van Schil
Head of Account : Dimitri Mundorff
Digital Planning : Marit Ginevro
CD : Kristof Snels
Associate CD : Dries De bruyn
Creation : Yannick Schoch
Creation : Wesley Kuystermans
Creation : Matthew Lootens
Creation : Jérôme Van Den Broeck
Creation : Olaf Meuleman
Design : Jeffrey Uten, Niki Desiron, Julie Van Reeth
Radio Production Company : Raygun
Film Production Company : Geronimo
Director : Dirk Domen

LDV United maakte alweer een erg leuke nieuwe campagne voor Devos & Lemmens. Die is bovendien aanstekelijk sympathiek.

Dimitri Mundorff, Client Services Director bij LDV United: “Voor een merk als Devos & Lemmens is de zomer uiteraard het sleutelmoment van het jaar. In die periode moet het merk dan ook aanwezig en zelfs alomtegenwoordig zijn. Dat verklaart de vraag in de briefing: hoe kunnen we ons de zomer en vooral het barbecueseizoen toe-eigenen? Met twee prioritaire doelstellingen: de verkoop verhogen in het zuiden van het land en bij de jongeren. Onderzoek heeft immers uitgewezen dat D&L weliswaar zeer bekend is in Wallonië, maar dat het niet blijkt uit de verkoopcijfers, of tenminste niet genoeg. Hetzelfde geldt bij de jongeren die het merk zeer goed kennen, maar eerder kiezen voor private labels omdat die meestal goedkoper zijn.
 
“Dat bracht ons op het idee van de ‘Hoffelijke’ zomer”, vertelt CD Kristof Snels, met de voor de hand liggende dubbele betekenis.
 
Het idee? De strijd aangaan met het gegeven dat niet alle Belgen – en al zeker niet alle jongeren – volop van het barbecueseizoen kunnen genieten, omdat ze geen tuin of geen koer hebben om er eentje te organiseren. Kristof Snels: “Om dat probleem op te lossen nodigt Devos & Lemmens de mensen die wel een tuin hebben om die te delen met wie er geen heeft. We hebben daarvoor een speciale pagina ontwikkeld op DL.be, waar de mensen met tuin die kunnen voorstellen (in ruil voor de titel van Hoffelijke Belg en een pak sauzen van DL) en de rest een tuin om te barbecueën (en zij kunnen een barbecuekit winnen, nvdr).” Slim gevonden!
 
Momenteel hebben een zestigtal ‘hoffelijke’ Belgen hun tuin al geregistreerd. Als de bezoekers ondanks alles niet vinden wat ze zoeken, kunnen ze ook zoeken in een lijstje met openbare barbecues.
 
De traffic naar het online platform wordt gegenereerd door een video op de sociale netwerken (800.000 views) en een radiocampagne, met de altijd even vrolijke Devos en Lemmens (Greg Timmermans en Ben Segers). De campagne loopt de hele zomer. 

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier