SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

J. Walter Thompson vermenselijkt de feeën voor Partenamut

Zondag 21 Mei 2017


J. Walter Thompson vermenselijkt de feeën voor Partenamut
Assets :
spot TV radio print print print banner banner
Credits :
Client : Partenamut
Contact : Valérie Dekeyser
Agency : JWT Brussels
CD : Xavier Bouillon
Creation : Yagiz (RUDY) Ekren
Creation : Yves Cwajgenbaum
Account Director : Olivia Gathy
Film Production Company : BloodyMaria
Director : Pierre Pironet
Illustration : Mehdi Dewalle
Creation : Renaud Lavency
Sound : Bleu Nuit

Verbeelding mengen met praktijk is niet zo makkelijk. Het lukt J. Walter Thompson wonderwel voor Partenamut in een nieuwe campagne die het verleden niet verloochent en toch vooruit kijkt.

Xavier Bouillon, CD: “Toen we het budget wonnen in 2008, nog ten tijde van Troie, ons vroegere bureau dat vervolgens overgenomen werd door Emakina, hebben we natuurlijk het terrein wat afgetast om te zien wat de concurrentie deed. Zo konden we vaststellen dat de communicatie voor ziekenkassen een hoog lifestyle en mainstream gehalte heeft. Om ons te onderscheiden ontwikkelden we dus een eerste campagne met daarin een hele reeks plastic personages die een beweging ontleedden, tot een ongeval de keten doorbrak en een product van Partenamut de oplossing aanreikte. Het was zeer esthetisch en goed voor het imago, maar vertegenwoordigde helaas een zware inspanning inzake productie. Elk personage werd immers echt gemaakt door een motion designer om dan gefotografeerd te worden. Er konden soms dus drie maanden zitten tussen het idee en de verspreiding van een campagne. Om het proces te vergemakkelijken en sneller te kunnen reageren, zijn we overgestapt naar 3D en vervolgens naar 2D. Twee jaar geleden introduceerden we dan het Sprookjesconcept. Dat stelde ons in staat om een snelle uitvoering te combineren met een rijke content.”
 
Precies wat ze nodig hadden! De sprookjes uit onze kindertijd geherinterpreteerd voor de ziekenkas oogstten een flink succes, de naambekendheid van Partenamut scheerde hoge toppen, maar net zoals in alle mooie verhaaltjes werd het aandeel van de mens te klein. “Daarom vroeg Partenamut ons om een nieuwe campagne die nog steeds zou vertrekken vanuit de sprookjeswereld, maar dan met een menselijk element”, aldus Account Director Olivia Gathy. “We wilden ook herinneren aan de voordelen van Partenamut, zijn geruststellende en eenvoudige aspecten, aan de hand van groeiproducten als Hospitalia en Dentalia, maar ook Aidant Proche.”
 
De campagne omvat televisie, radio, print, banners en Facebook-posts, allemaal alweer heel sympathiek, vooral dankzij de kwaliteit van de illustraties door Mehdi Dewalle. Daardoor heeft de campagne niet te lijden onder het contrast tussen twee werelden die in principe elkaars tegengestelden zijn. “Door de mens opnieuw een centrale plaats in de boodschap te geven, konden we het concept verruimen”, besluit de Account. “Daardoor kan Partenamut zich beter onderscheiden van andere ziekenkassen en op een originele en impactvolle manier communiceren, waarbij tegelijk de producten en diensten in de schijnwerpers staan. Iedereen weet dat het leven geen sprookje is, maar met de 60 voordelen van Partenamut kom je toch in de buurt.” Waar moeten we tekenen? 

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier