SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume nog steeds met Flair

Zondag 9 April 2017


Duval Guillaume nog steeds met Flair
Assets :
spot Tv radio
Credits :
Client : Flair
Contacts : Björn Boon, Julie Meyvis
Agency : Duval Guillaume
Strategy : Piet Wulleman
CD : Dries de Wilde
CD : Koenraad Lefever
Creation : Joey Boeters
Creation : Nik Sluijs
Account Team : Jet Vervenne, Dorien Van Antwerpen
Film Production Company : Motion Makers
Director : Kurt De Leijer
Radio Producers : Tom Garcia, Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra

Nadat Flair de tijd nam om zichzelf opnieuw uit te vinden kiest Flair dat ondertussen naar buiten treedt als multimediaal merk voor een nieuwe leuze: vrouw voor alles. Om dat aan het grote publiek duidelijk te maken, deed de titel van Sanoma een beroep op Duval Guillaume, al meer dan dertien jaar zijn bureau.

Meer dan dertien jaar. Dat verdient een bloemetje, toch? Want zo’n lange samenwerking tussen een bureau en een adverteerder is zeldzaam en zelfs bijna onbestaande. Alleen al daarom zou het duo Duval Guillaume/Flair hier een hulde verdienen, maar er zijn (zoals gebruikelijk) veel meer redenen die deze keuze rechtvaardigen. Om te beginnen de nieuwe tv- bioscoop en virale spot die een ode brengt aan de vrouw, of liever aan alle vrouwen op aarde, tot groot genoegen van alle mannen. Ook de nieuwe radiocampagne – het favoriete medium van de adverteerder – is de moeite: ze betekent een primeur voor de Belgische ether.
 
Maar laten we beginnen bij het begin, dus met het persbericht. ”Flair is van de partij bij de kleine en grote gebeurtenissen van het leven. Van make-up via mode, tot de laatste sterrenroddels en sterke getuigenissen van vrouwen die in een bijzondere situatie zitten. Flair behandelt het leven zoals het is: vaak licht, soms moeilijk en lastig, maar altijd met veel plezier. Met dat perspectief voor ogen brengen de journalisten zeer uiteenlopende artikels. De kracht van het individu en van de vrouwen als groep binnen de samenleving vormen de richtlijn die uitgedragen wordt door sterke verhalen. Getuigenissen waarin het gaat over relaties, het koppel, vriendschap, lichamelijke problemen, genderkwesties, het syndroom van Down, inspirerende vrouwen, moslima’s,…”
 
“Veel vrouwen waarderen deze duidelijke positionering van Flair”, aldus Marketing Manager, Björn Boon. “Elke week zijn we in het magazine, op de website en onze sociale netwerken een belangrijke influencer in het leven van heel wat Vlaamse en Waalse vrouwen tussen 18 en 35 jaar. We zijn ons bewust van deze verantwoordelijkheid. Vrouwen en hun positie in de samenleving staan bij ons op de eerste plaats in deze ruime waaier, zowel thematisch als individueel. Alle kleine facetten en grote gebeurtenissen in het leven komen aan bod, zowel de positieve als de negatieve.”
 
Om dat duidelijk te maken aan de vrouwen met ‘Flair’, maakte Duval Guillaume nieuwe radio- en televisieproducties, maar ook advertenties die een restyling kregen. “Flair is heruitgevonden en de komende tijd wil het dat ook duidelijk maken met een nieuwe communicatiecampagne”, aldus de CD van Duval Guillaume, Dries De Wilde. “Bij het tot multimediamerk uitgegroeide magazine is het women first en dat wordt onderstreept met een nieuwe spot die in de bioscoop, op TV en online te zien zal zijn. Flair vernieuwt ook op het gebied van radiocommunicatie. Waar vlogs meer en meer België veroveren, introduceert Flair audioblogs. De naam zegt het al: vlogs, maar dan alleen in geluid. Een primeur op de radio. In deze audioblogs horen we hoe drie meiden steeds de Flairpockets testen. Van een zalige bed & breakfast tot een ontspannen welnessweekend - de luisteraar wordt meegenomen en hoort alvast een voorproefje. Alles onder een geüpdatete invulling van de koepel ‘Doe het met Flair’…”

JOBS


INTERVIEW

Karolien Vanhelden (THoM):

Karolien Vanhelden (THoM): "Het is niet meer mobile first, maar machine learning first."



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier